Rammeavtale avvikskjøring for Trikk og T-bane Atle Rønning, Adm direktør 30.03.2015.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Dialogkonferanse spesialtransport 2014
Advertisements

Oppfølging normer og regler
EUs styrking av konkurranseevnen til gods på bane TEMPO 31. august 2012 Sunniva Meyer.
Nordiske logistikkløsninger
Markedsinfo fra Bergen kommune – vann- og avløpsetaten
Velkommen til Ungdomstinget i Oslo Bispedømme
9/19/11 Webbdagarna 2011 | Betala med mobilen | Copyright 2011 PayEx Betaling 2.0 -Er betalingsløsningene så viktige ?
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Kapittel 17 I grønnsaksbutikken Hva ser du på bildet? sjampinjong (m)
Norges Bilbransjeforbund ”Samhandling mellom forsikrings- og bilbransjen for samfunnsansvar” Skade- og lakk konferanse Gardermoen 22. mars 2011.
Kommentarer til Vedlegg 2 Materiellbeskrivelse 1.Ruteres generelle krav til Busser Krav om at «Bussmerke skal defineres i tilbudt og er det som skal leveres.
Leverandørseminar Harald Anthonsen
Leverandørnett Ormen Lange - LOL
ER VI I TIDE? 1. Dialogkonferanse om Bussanbud Møte med Ruter 25. november 2013.
Dialogkonferanse bussanbud 2014
1 Bolig for internasjonale studenter Tidligere erfaringer og situasjonen for høsten 2011 Bolig for internasjonale studenter ved NTNU.
Hasjavvenningskurs Fredrikstad kommune «Ut av tåka 2010» Kristiansand.
Airlift AS, hovedkontor: Førde Lufthavn, 6977 Bygstad | Tel: | Fax: | Helikoptersikkerhet.
Erfaringer med rest-transport i Follo-området
Prosjekt ”Glad og trygg på vei til Staupshaugen”
Felles fylkesutvalg Kristiansand 24. januar 2013 Reidar Braathen Prosjektleder Jernbaneforum Sør.
Flere reiser med Ruter God trafikkvekst og økt markedsandel :
Kapittel 21 Transportsystemet i Oslo
Stavanger offshore tekniske skole Kalhammarvn. 54, 4007 Stavanger
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Arbeidstid barnehage – erfaringer etter oppstart Regionale kurs høsten 2012.
Mål og forventninger for Ehandel i Universitets- og høgskolesektoren Leverandørsamling – Pulje Mars 2008.
- Den gode utviklingssamtale
Kapittel 4 oppgave j Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
Ruter 11.mars Kjerstin Winther-Jacobsen
Lis Byberg Forelesning 14. oktober 2005
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
REMA Distribusjon Norge AS Distribunal Narvik Hjalmar Larssen Daglig Leder .
© KTP - Konfidensielt Modell A* - Konsernets anbefaling © KTP Konsernet har utarbeidet en alternativ løsningsmodell A* som vil gi ”enda mer kollektivtrafikk.
AFFN- Årsmøte i Tromsø 3 Mars 2011 Adm. Direktør Kjetil Romsdal.
InOut og TeleComputing  Nøkkelferdige, rimelige Skolelinux-løsninger  Maskinvare (tjenermaskiner og tynnklienter)  Programvare  Installasjon av ferdig.
PERMITTERING OG OPPSIGELSE – hvordan håndterer vi det?
Dialogkonferanse bussanbud 2015
Erfaringer fra Nittedals-anbudet
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2015
DNB og vårt samfunnsansvar
Dialogkonferanse om Ruters bussanbud i 2015 Et av Vestlandets største børsnoterte selskap.
Velkommen til matematisk juleverksted på Newtonrommet.
Kommentarer på dialogmøte i Ruter 26.September 2014.
1 Kap. 61 – Case: An Adaptive System How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Fallskjermseksjonen F/NLFs Fagseminar 2015 Velkommen til F/NLFs fagseminar Clarion Hotell Oslo Airport Gardermoen.
Dialogkonferanse Ruter 26. september Parallelle rammeavtaler.
PRESENTASJON AV ULMATEC. 2 DETTE ER OVERSKRIFT  Punkt  Underpunkt A PRESENTATION OF ULMATEC.
Parallelle rammeavtaler Nettbuss Øst side 1.
RAMMEAVTALE OM BUSSTJENESTER DIALOGKONFERANSE. GJENNOMFØRING  Døgnbemannet trafikksentral og ute-koordinator  Ruteplanlegging – Operatørs ansvar  Opprettholde.
Innspill til anbud Follo og Østensjø
Samhandlingsreformen i kommunene- Erfaringer fra Ski kommune
Reisetall og kundetilfredshet 2014
19.november 2015 Velkommen til tilbuds- konferanse rammeavtale håndverkstjenester.
Jernbanen som planinstrument En liten historie om Jærbanen og Vossebanen………… og litt til! Lars Chr Stendal Regional Strategidirektør sør og vest Jernbaneverket.
Informasjonsmøte Busskonkurranse NSB Persontog NSB Persontog Drift: Direktør Øystein Risan NSB Persontog Økonomi: Innkjøpsleder Birgitte Baglo NSB Persontog.
Hvordan legge til rette for økt kollektivtrafikk ?
29. juli – 5. august 2017 Informasjonsmøte 6. april 2017 Rolfshallen
Dialogkonferanse om systemtest av batterielektriske busser i Oslo sentrum # Ruter Hans Petter Sundberg, Teknisk Direktør, Nettbuss AS
Dialogkonferanse Nittedalsanbudet.
En dag på Fagersjø skole
PUNKTLIGHETSSEMINAR 23. november 2017.
RUTER – november 2017 Dialogkonferanse.
Innlegg Dialogmøte: Buddy Mobility
Boligsosialt utviklingsprogram
Konkurransen om Buss-tjenester i Ruters vestregion 2020
Kostnadsdrivere i kollektivtransporten
Anbud billettkontroll
Bestille undersøkelser fra kunnskapsmiljøer
Utskrift av presentasjonen:

Rammeavtale avvikskjøring for Trikk og T-bane Atle Rønning, Adm direktør

Utfordringer i dag Veldig ressurskrevende opplæring av sjåfører Krav om Ruterby-materiell inkl SIS og billettmaskiner/ validatorer Ad hoc kjøring på kort varsel Planlagt brudd med behov for mye materiell Planlagt brudd tildeles på meget kort varsel; sist brudd på Kjelsås ble besluttet 14 dager før oppstart (4 busser og ca 10 sjåfører) Ingen betaling for beredskapsbusser pr i dag Krav til at Operatør lager egne ruteplaner og/ eller vognløp 2

Forhold som Ruter bør vurdere Bruk av regionsbusser? Hvordan sikre nok beredskapsbusser? Hvordan sikre kapasitet på kort varsel? –Ikke gå i «buss for tog»-fella hvor det ofte ikke er mulig å få tak i busser fordi selskapene har priset seg lavt for å komme inn, men ikke har noen forpliktelse på å levere. Tidsplan og rammer for brudd bør kommuniseres mye tidligere enn i dag. Ruter bør vurdere å lage ruteplan og vognløp på lange brudd. 3

Hvordan løse dette på best mulig måte? Rammeavtaler og minikonkurranser er best egnet. Mulig at Ruter bør betale for å sikre beredskapsmateriell. 4