Copyright © 2010 TotalConsult Diagnose: Omdømmeschizofreni. Finnes det kur?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Å kunne kommunisere om seksualitet
Advertisements

Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Bevisst kommunikasjon innad og utad
… som skulle arrangere en løpekonkurranse.
Informasjonssjef Christian Fossen
Elevenes røst 3 Omar Mekki, IMTEC.
Rett på sak.
22 tips for den faglitterære forfatteren
Kommunal- og regionaldepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk. Eller velg DEPMAL– engelsk.
Normer, verdier og holdninger
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
Media håndtering og kommunikasjon
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Salgsteknikker & Sosial media
FRISPARK Du, jeg, fysioterapien – og det bortenfor…
Markedsføring og pressearbeid
Hvem ansetter du? •De som har mye til felles med deg selv –…men som ofte er litt mindre erfarne –…og helst litt mindre intelligent/smart enn deg selv!
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
Frist oss ikke inn i ledelse...
Veiledning av elever / lærlinger
Dialogforedrag av nyhetsredaktør Per Skøien i Laagendalsposten Hva tenner redaksjonen?
… som skulle arrangere en løpekonkurranse.
Ti bud for en lykkelig redaktør Redaksjonelt drivhus - renuion Svolvær, 2.-4.april 2008 Arne Jensen, Norsk Redaktørforening.
Fra ord til liv mai 2009 “Tjen hvernadre, hver og en med den nådegave han har fått, som gode forvaltere av Guds mangfoldige nåde.” (1. PT. 4,10)
Selvfølelse vs selvtillit
MI – Motiverende intervju som hjelpemiddel ved livsstilsendring
EPISK DIKTNING inkl novelle
Hvem er Jesus?.
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
- roller og forventinger
Frontlinjeserivce
Aggression Replacement Training
Den store ID-quizen Hvem er du? - Ta testen nå!.
Skattejakt-samling på torsdag
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
Muntlig eksamen i historie Del 2 – fagsamtalen
Informasjon og mediekontakt Bardufoss Flyklubb 2004.
En god presentasjon Et Kaffekurs fra Seksjon Kontor og administrasjon.
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 7
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Hva er kommunikasjon?.
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Informasjon om Skoleprogrammet VIP Denne presentasjon kan vises på:  Foreldremøter  Skolens hjemmeside  Epost til foreldre  På ”classfronter” eller.
Kommunikasjon PETS D Mars 2011 Per Ove Askeland.
… som skulle arrangere en løpekonkurranse.
Vår historie – og Guds I serien ”Smittende tro” Meland kyrkje 2011.
Synlige i media.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
STILLE BØNN Takk Gud, Han som er din Far
Einar Gudmundsson Smidig 2010 Et smidig prosjekt i England med et offshore team i India.
TANKENS MAKT DET UMULIGE - MULIG KFL/04
 En modig leder  Mangel på kvalifisert arbeidskraft  Noen så mitt potensial  Noen tok seg tid for å forklare  Noen ble av og til irritert på grunn.
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
Omdømmebygging Hans Antonsen.
Krise: fare & mulighet.
KOMMUNIKASJON MED SPILLERE OG MEDIA. PÅ BANEN…OG UTENFOR BANEN AKTØRER Spillere, lagledelse, publikum, media DOMMEREN Ærlig, blid, tydelig, seg selv,
Fest og følelser Om seksualitet.
Mellom skremsler og beroligelse Kommunikasjon med publikum om sars Gunhild Wøien Avdeling for informasjon og kommunikasjon Folkehelseinstituttet
Mellom skremsler og beroligelse Kommunikasjon med publikum om fugleinfluensa Gunhild Wøien Kommunikasjonsdirektør Folkehelseinstituttet
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Fest & følelser Velkommen
Utskrift av presentasjonen:

Copyright © 2010 TotalConsult Diagnose: Omdømmeschizofreni. Finnes det kur?

Copyright © 2010 TotalConsult Hvordan spiller vi rollen som bønder? Hvilket inntrykk etterlater vi oss? Hvordan spiller vi rollen som bønder? Hvilket inntrykk etterlater vi oss?

Copyright © 2010 TotalConsult ”Det mentale fingeravtrykket”: En unik og forenklet oppfatning av noe eller noen.

Copyright © 2010 TotalConsult Det finnes to måter å påvirke det mentale fingeravtrykket på: Gjennom det du sier……og det du gjør

Copyright © 2010 TotalConsult

Noen omdømmedefinisjoner Det du velger å framheve for at andre skal velge deg. Hvordan du forvalter ditt lodd i livet Det andre sier og tenker om om deg Summen av de inntrykk og reaksjoner en virksomhets interaksjon med omverdenen skaper

Copyright © 2010 TotalConsult Hvem eier omdømmet ditt? Svar: Alle andre!

Copyright © 2010 TotalConsult Hvilken jobb kan omdømmet gjøre for oss? Påvirke det omgivelsene føler, tenker sier og gjør i forhold til oss – i en bestemt retning!

Massemedia som omdømmebygger

Copyright © 2010 TotalConsult ”Medienes troverdighet er avhengig av et klart skille mellom redaksjonelt stoff og reklame/sponsing. Publikum skal være trygg på at det redaksjonelle stoffet springer ut av en selvstendig og uavhengig journalistisk vurdering, og at innhold og presentasjon er uten bindinger til utenforstående interesser.”

Copyright © 2010 TotalConsult PR-arbeidets ÆØÅ Ærlig: Ingen skal lures. Vær ærlig med hvem jeg er, og hva du vil. Øvd: Du vet hvilke budskap du skal få fram, og hvordan. Åpen: Du er tilgjengelig, også når media vil. Søker du oppmerksomhet, må du regne med å få det. Setter du søkelyset på deg selv, skal du tåle at det lyser overalt

Copyright © 2010 TotalConsult Det som kommer ut……trenger ikke å ligne det du puttet inn

Copyright © 2010 TotalConsult Vinkel – hvilken historie ønsker vi skal fortelles? Vinklingen du velger kan være avgjørende for om journalisten blir interessert i saken. Overskriften og ingressen betyr alt for om journalisten blir interessert, og hva han/hun blir interessert i. En god vinkel øker sjansen for at vår historie når gjennom slik vi ønsker.

Copyright © 2010 TotalConsult Din sak må gjennom to barrierer før den kommer på trykk/går på lufta: 1) Den må ha journalistisk interesse 2) Den må være gjennomførbar med realistisk tids- og ressursbruk. …men ha respekt for journalistens avgjørelser – journalisten er ikke ditt mikrofonstativ. Gjør et stykke journalistisk jobb!

Copyright © 2010 TotalConsult Gjør det enkelt for omgivelsene å sette den merkelappen dere ønsker på landbruket:

Copyright © 2010 TotalConsult Landbrukets omdømmeparadoks ”Ei næring i krise””Blomstrende og framtidsrettet” ”Det er forbausende mye som spirer og gror i landbruket, til at det er en næring i krise”

Copyright © 2010 TotalConsult Landbrukets omdømmeparadoks Hvordan kurere landbrukets omdømmeschizofreni? ”Syte smart””Skryte smalt”

Copyright © 2010 TotalConsult Alle er enige om at vi skal ha et bærekraftig landbruk. Men hva er det egentlig landbruket skal bære? Kultur Historie Tradisjon Økonomisk vekst Bosetting Sysselsetting Nyskaping

Copyright © 2010 TotalConsult Gjøre Snakke Skape Velge Lytte Omdømmediamanten

Copyright © 2010 TotalConsult Definisjonen på galskap: Å gjøre det du alltid har gjort, og forvente at noe nytt skal skje.

Copyright © 2010 TotalConsult Landbruksnæringa, det er deg!Du har makt, bruk den!

Copyright © 2010 TotalConsult Einar Klomsten, TotalConsult AS Tlf: E-post: Takk for oppmerksomheten!