Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertGisle Johannessen Endret for 9 år siden
1
Dialogforedrag av nyhetsredaktør Per Skøien i Laagendalsposten Hva tenner redaksjonen?
2
Vi blir interessert i….. det unike det personlig sterke en nyhet med betydning urettferdighet Lovbrudd et drama /ulykke/hendelse
3
Hvordan få en sak på trykk? • Tenk gjennom; er dette en nyhet? • Kan den knyttes personlig? • Hvilken samfunnsmessig betydning? • Vi blir hindret av et regelverk!
4
Hvordan IKKE få en sak på trykk Åpenbar dobbelt agenda True med annonseboikott Ren tekstreklame
5
Hva skjer når medienes søkelys rettes mot din bedrift? vi gir oss ikke Ikke forsøk å lure pressen vi blir ikke mindre interessert hvis vi føler at noen holder noe skjult vær tilgjengelig - svar på spørsmålene lag en beredskapsplan
6
Oppgave 1 Du driver en kommersiell bedrift som skal feire sitt tiårsjubileum. Du ønsker oppmerksomhet i pressen. Hva gjør du?
7
Oppgave 2 Du er daglig leder i en bedrift. Politiet slår til mot lokalene dine, og tar beslag i flere datamaskiner. En av dine ansatte pågripes og siktes for å ha lastet ned store mengder barnepornografisk materiale, og har lagret dette på bedriftens serverpark. Det er kaos i den lille bedriften. Så ringer Laagendalsposten. Hva gjør du da?
8
Oppgave 3 Du er daglig leder i en bedrift som bruker giftige kjemikalier i sin produksjon. Avfall fra kjemikaliene er feilaktig lagret utenfor lokalene dine. En fem år gammel jente leker innenfor bedriftens område. Hun får i seg litt av giften, og blir fløyet til sykehus, hvor hun svever mellom liv og død. Hva gjør du når pressen banker på?
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.