42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Company Pulse i samarbeid med HR Norge og Innovasjon Norge.
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Inkludering i idrettslag Børre Rognlien 2. visepresident
Høsten 2011 Laget av Gunvor Lund Solvang og Svein Einarsbøl
Bestemmelser om barneidrett og Idrettens barnerettigheter
Forslag til tre forbedringstiltak for
BankID i Vital Forsikring ASA
Digital markedsføring
Kommunekampen -Et trimtilbud med moderne vri. For folk i form til O-VM
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Aktivitetsdagen for ditt nærområde
Trysil Erfaringen og utfordringer som Syklist velkommen Destinasjon.
Salgsteknikker & Sosial media
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
Rammer for kampanjen •Kampanjeperiode: •Organisasjonen skal trenes til dør-til-dør- aksjoner, stand og rushtidsaksjoner •Listekandidatene.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
Senter for sjeldne diagnoser Erfaringer fra kurs for brukere over 40 år May Cicilie Voldhaug, Kurs og informasjonsrådgiver FoU-dag 05. april 2013.
STAVANGER KOMMUNE Agenda ■ Innledning og status ■ Organisering.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Av Beate Magerholm, Drammen kommune
Konsept • Målet er å spare flest mulig kilometer bilkjøring i jobbreiser • Bedrifter stiller i 4 klasser etter bedriftenes størrelse. • De bedriftene.
Barn og unges kommunestyre kårer den sprekeste skolen og de tre mest aktive klassene, høsten 2014 Bli med og vinn fine premier! Beste skolen: Innskripsjon.
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
Maren Esmark 25.April 2008 Ren kyst! WWFs frivillige oljevern.
Kvinner og arbeidsliv Kick-off ”Kvinnebygg AS” 10. april 2007
HELSEOPPLYSNING Påvirke holdninger og atferd Fremme god helse
”Kom i form med GL Noble Denton ! ”
DET DIGITALE VERKTØYET I HAGEN BARNEHAGE
Formålet og prosess SiO - en eventuelle sammenslåing OAS - SiO Studentene i Velferdstinget og SiOs Hovedstyre: –”Studentene er best tjent med en samskipnad.
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
FYSISK AKTIVIETET OG SKJERMAKTIVITETER
”Kom i form med DEFA ! ” Kjetil Olsen Bedriftsidretten i Norge.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Kartlegging av byggavfall i Nord - Norge. 2 NESO som bransjeaktør -Jack Johnsen, kompetanseleder i NESO -NESO Bransjeorganisasjon for NordNorske byggentreprenører.
Verving Fagforbundet Buskerud
Om Norsk Finansbarometer 2014
Velkommen til samling om rådgiving 23. – 24. oktober 2013.
Diabetesforbundet – en organisasjon som teller
Den norske idrettsmodellen
Strategiplan
Bomiljøprosjektet i Drøbakgt.1 Presentasjon for Sagene SV
Idrettsglede for alle – en åpen og inkluderende idrett
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Er funkiser en glemt gruppe i volleyballen? Eller kan vi være en ressurs? Oslo Vigdis Mørdre Fagkonsulent NIF.
Folkehelseinstituttet Hege Bøen november 2008 Hvem er brukere av eldresentrene ? En sammenligning av hjemmeboende over 65 år som er brukere av eldresentrene.
Innlands-O er: Innlands-O dekker hele Hedmark og Oppland o-kretser Informasjon vil gå direkte til klubbene pr epost, og legges ut på Mjøs-O/Innlands-O.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
Tromsfylke.no Go Campus Tverretatlig oppstartssamling 10. april 2014 Randi Ovesen Ass.rektor SMI-skolen, og prosjektleder Ny GIV – Overgangsprosjektet.
Arbeidsmiljøundersøkelse 2011
1 VEIEN TIL IA-SUKSESS. IA-prisen 2013 Unner ingen å få prisen Fraværet har gått opp siden Sovepute? 2.
Refleksjoner over funn i ARK
Hva sier tallene oss?.
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid
Økonomi og pengestrømmer i idretten
Dagligbankundersøkelsen 2014
Næringslivets økonomibarometer Resultater for NHO Vestfold- 4. kvartal 2014.
Buskerudbysamarbeidet er et langsiktig, forpliktende samarbeid mellom 9 likeverdige partnere om areal, transport og miljø.
Norges Turistbarometer Vintersesongen 2015 Prognose for norsk og utenlandsk ferie- og fritidstrafikk i Norge Norges Turistbarometer.
Landevei 2015 Soon CK Agenda  Velkommen til møte  Klubbinfo  Son BikeDays  Landevei 2015 men Soon CK og treninger  Enebakk Rundt.
Slik lykkes dere med verving i lokalforeningene NORGES JEGER- OG FISKERFORBUND.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Økonomi og pengestrømmer i idretten
Kom i form og ha det gøy sammen!
Høstens Store Aktivitetskonkurranse
Utskrift av presentasjonen:

42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen Sykle til jobben 2015 42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen

Norges tredje største forbund tilbyr 50 idretter Bedriftsidretts- kretser 16 Andre særforbund NIF 270.000 medl. / 160.000 aktive / 4.250 lag + ikke-medlemsbaserte aktiviteter Bedriftsidretten NIFs nest største Ressurser 50 ansatte / tusenvis av frivillige Rådgivning og Tjenester Aktiviteter Kampanjer Produkter Produktutvikling European Federation for Company Sports 50 forskjellige idretter

En aktivitetskampanje på nett sykletiljobben.no

Sykle til jobben for 42.gang En tradiksjonsrik kampanje med mye å by på

Et godt kjent konsept som samler mange uansett form, alder eller bakgrunn 88 % kjennskap blant ikke-deltakere til Sykle til jobben (2014) 42 år med tradisjoner Lavterskel. For både sofaslitere og supermosjonister.

Et bredt spekter samarbeidspartnere Organiseringen av Sykle til jobben: Et kampanjesekretariat med en 100 % stilling (Oslo) Lokale kontakter i hver Bedriftsidrettskrets Et bredt spekter av frivillige, organisasjoner, bedrifter og offentlige aktører som stiller seg bak kampanjen og bidrar på ulikt vis.

Flere i aktivitet! Hvorfor Sykle til jobben? Sykle til jobben mobiliserer til aktive reisevaner, særlig blant de inaktive Deltakerne er opptatt av det sosiale fellesskapet rundt aksjonen, konkurranse med kolleger og hvordan aksjonen bidrar til et godt arbeidsmiljø Kroppen er skapt for bevegelse. Beveger vi oss mer enn 30 minutter hver dag beskyttes vi mot en lang rekke sykdommer og plager. Sykle til jobben-aksjonen er verktøyet som gir deg og dine kollegaer en klapp på skulderen for å blir mer aktive. Et felles prosjekt skaper engasjement Vår erfaring er at sunne og friske kollegaer er glade, motiverer hverandre og blir mer effektive. Samtidig gir fysisk aktivitet og god helse lavere sykefravær. Sykle til jobben-aksjonen er et verktøy som skaper samhold og entusiasme om et felles mål. Du blir sprek, bidrar til bedre luftkvalitet, mindre bilkø og bedre miljø. Konseptet er veletablert og krever lite. Sunne bedrifter lever også lenger! Bli med på turen, da vel! En enkel løsning kan være å starte dagen aktivt med sykkel, rulleski, rulleskøyter eller ved å ta beina fatt til jobb. Dette er en god start på dagen - man får frisk luft og kommer i god form.

Resultater fra aksjonen i 2014 16.171 deltakere 400.476 økter 24.162.193 minutter 4.495.742 kilometer 112,4 ganger rundt jorden

Mange tråkket langt 3.354 lag 817 bedrifter 513 lag klarte distansen til Barcelona, 2.627 km. Resultater Sykle til jobben 2014.

Fornøyde deltakere fra 2014 41% oppga at aksjonen gjorde dem mer fysisk aktiv enn tidligere. 61% at aksjonen var motiverende for å være i fysisk aktivitet. Spørreundersøkelse med 7196 respondenter. Mer enn halvparten av deltakerne var med i spørreundersøkelsen.

Deltakere i aksjonen er betydelig mer aktive enn før aksjonen Hvis en tar i bruk kalkulatoren fra Sykkelstrategien i Oslo der 1 km sykkelvei er verdt 14,8 kroner, så kan vi anslå basert på undersøkelsen at vi har 11 % nye syklister. 11 % av 4.495.742 kilometer er 494.531 ny km. I kroner vil det si 494.531 km x 14,8 kr = 7.319.067 kroner i total gevinst. Tall fra 2014

El-sykler er i vekst, men utviklingen tar tid 4% (284 personer) benytter el-sykkel til/fra jobb 9% (632 personer) vil vurdere å benytte el-sykkel fremover, andel som svarer «kanskje» er 23% (1609 personer). Kilde: STJ deltakerundersøkelse2014 Det estimeres en fordobling i salg av el-sykler fra 2013 til 2014 til 8.000 solgte el-sykler. Det selges nesten 400.000 sykler i året i Norge, el- sykler har dermed fortsatt en meget lav markedsandel. Kilde: Sportsbransjen.no

Loggfør alle dine aktiviteter på nett eller via treningsappen Endomondo

Delta alene eller på lag Enten du trives best alene eller sammen med andre - Sykle til jobben passer for alle. Lagene er på 2 – 5. Lag 2-5 personer.

Vær med i trekningen av fantastiske premier Se oppdatert oversikt over premier og trekninger på sykletiljobben.no Målet er at alle skal finne en gulrot som passer for seg, enten de deltar alene eller på lag.

Min målsetting Årets løsning legger også opp til muligheten for å sette seg mål og se om man når dem. De som når sine egne målsetninger er med i ukentlige trekninger av premier.

Å delta i aksjonen er sosialt! Det prøver vi også å være. Følg oss og se hva som skjer på Twitter, Facebook, Instagram. Nyhetsbrev kommer ukentlig i aksjonsperioden for de som deltar.

Påmelding er åpnet! Aksjonen er 21. april til 19. juni

Takk for meg ☺ Lotte Frost lotte.Frost@bedriftsidrett.no