2014 Onsdag 19.februar kl.12.00
RISLØKKA KOMPETANSESENTER FOR YRKESFAG
Rektor: Elin Stavrum Prosjektleder skoleutvikling: Christine Wergeland Sørbye
Videregående skole Lærlinge senter Fagskole Kompetansesenteret skal bestå av
Planlagt for ca 1350 elever/studenter Videregående trinn skal ha 1000 elever innenfor områdene: Bygg og anleggsteknikk Design og håndverk Elektro Helse og sosial Teknikk og industriell produksjon Studiespesialisering med entrepenørskap Fagskolen i Oslo skal ha 350 studenter
Det nye skolebygget Areal: ca m 2 Kostnadsrammen: Underkant av 2 milliarder Byggestart første kvartal 2010 Ferdigstillelse skolestart 2013
Hva skal prege det nye kompetansesenteret for yrkesfag i Oslo?
Banebrytende Fyrtårn Gründertenkning Storsatsning Fremtidsrettet Utfordre det bestående Moderne Innovativ læring Tenke nytt Eksperimentering Utvikling Helt nytt produkt
Den grunnleggende idèen er at Det nye kompetansesenteret skal fremstå som et fremtidsrettet lærested, hvor det skal utvikles helt nye former for samarbeid mellom skole og næringsliv.
Hovedmålsetninger Øke rekrutteringen til yrkesfag i Oslo Bidra til at flere elever foretar riktig karrierevalg, fullfører og består opplæringen Tilfredsstille næringslivets behov for fremtidig arbeidskraft og kompetanse
Det betyr at vi skal få til: Utvikling av tett samarbeid med næringslivet Gjøre yrkesfaglige karriereveier attraktive for ungdom i Oslo Skolen skal uttrykke yrkesfaglig stolthet Møte næringslivets behov for fremtidig arbeidskraft og kompetanse
Det betyr bla at vi må skape møteplasser på den nye skolen der Ungdom møter næringslivet og næringslivet møter fremtidens kompetanse. Yrkesfagene blir synliggjort Elevene, lærerne og næringslivet samhandler på nye måter
Til dette vil vi be dere om hjelp
OPPDRAGET
Utform en møteplass som uttrykker kompetansesenterets målsetninger på en aktiv og kreativ måte, og som legger til rette for samhandling mellom elever/lærere/næringsliv.
Oppdraget Utform en møteplass som uttrykker kompetansesenterets målsetninger på en aktiv og kreativ måte, og som legger til rette for samhandling mellom elever/lærere/næringsliv.