LEKE,LÆRE,LE – sammen gjør vi det! Visjon Røyslimoen skole 2013
LEKE,LÆRE,LE – sammen gjør vi det Lek er fantasi, utforsking og samhandling. Lek gir et naturlig grunnlag for fysisk, sosial og intellektuell utvikling. Leken gir opplevelse av mestring og erfaring i å ta ansvar for seg selv og andre. Lek gir glede, fellesskapsfølelse og trygghet
LEKE,LÆRE,LE – sammen gjør vi det Læring er det å lære og det å «lære å lære». Røyslimoen skole skal skape en kultur for læring der alle elevene er likeverdige utvikle et læringsmiljø der vi jobber sammen og individuelt for å utvikle kunnskap, grunnleggende ferdigheter, holdninger og sosial kompetanse stimulere elevenes nysgjerrighet og motivasjon for å lære.
LEKE,LÆRE,LE – sammen gjør vi det Å le sammen skaper trivsel og motivasjon, gir trygge relasjoner og er viktig for et godt læringsmiljø. med skaper samhørighet og fellesskap
OM SKOLEN Røyslimoen skole Fakta: Barneskole i Lillehammer kommune med 342 elever, 1.-7.trinn 30 lærere + 15 andre tilsatte Flott beliggenhet øverst i Lillehammer kommune. ”høyt over land og by” o.html
Læring i bevegelse Pilotskole- fysisk aktivitet med fokus på kroppsøvingsundervisningen.
Læring i bevegelse Stort flott uteområde Discgolfbane Kunstgressbane Taujungel Skogsområder Skileikanlegg/akebane Lekehus Utendørs bordtennis ( samarbeid FAU og RoterudI.L.
Røyslimoen Discgolfpark
Læring i bevegelse Aktivitetshula Bordtennis Boksing Sykkelrulle Balansebrett Nintendo WII Pilatesballer
Læring i bevegelse Taujungel 220 m skipstau 40 kubikk heltreflis
Læring og bevegelse Midtøkt med fysak for 5.-7.trinn Lekesjefer 6.og 7. trinn Aktivitetskiosk, Småutstyr til låns, organisert av elever. Fellesutstyr for skolene, o-bag, skileikutstyr… Kompetanseflyt i regionen
Læring i bevegelse Organisering av skoledagen med midttime. Organisering av skoledagen.xls Organisering av skoledagen.xls
SFO DAGSRYTMEN PÅ SFODAGSRYTMEN PÅ SFO Før skoletid 07.15:SFO åpner (skoleåret ) – 08.30:Medbrakt frokost kan spises på kjøkkenet. Ellers tegning og spill, ev kan barna være ute Alle går ut kl :Skolen starter
SFO forts Etter skoletid: 13.45: (mandag-torsdag) Innkryssing: Klargjøre for barna om de skal på SFO 13.15: (fredag) Innkryssing, klargjøre for barna om de skal på SFO 14.00Opprop og matstund 14.30Diverse aktiviteter tilbys, frilek ute / inne 16.00Opptelling, rydding 16.30SFO stenger
SAMARBEID HJEM - SKOLE GENERELT Skolen skal sørge for samarbeid med hjemmet jfr. Oppl.l. § 1-1 og 13-3d. Foreldresamarbeidet skal ha eleven i fokus og bidra til eleven sin faglige og sosiale utvikling (Oppl.l.§20-1). Skolen skal holde kontakt med foreldrene gjennom opplæringsåret (Oppl.l.§20- 3) FORELDREMØTER Skolene i Lillehammer skal minst en gang pr semester holde et foreldremøte der foreldrene informeres om skolen, innholdet i opplæringa, foreldrenes rett til medvirkning, innholdet i og betydningen av Opplæringslovens § 9a-3, rutiner og annet som er relevant for foreldrene. (Se Oppl.l.§20-3)
SAMARBEID HJEM - SKOLE FORELDREMØTER Skolene i Lillehammer skal minst en gang pr semester holde et foreldremøte der foreldrene informeres om skolen, innholdet i opplæringa, foreldrenes rett til medvirkning, innholdet i og betydningen av Opplæringslovens § 9a-3, rutiner og annet som er relevant for foreldrene. (Se Oppl.l.§20-3) Hensikt med foreldremøter: Skape et trygt møtested for ALLE foreldre der foreldrene blir kjent med hverandre og med skolen. Skape en arena der foreldre og skole kan utveksle og drøfte erfaringer og kunnskap.
SAMARBEID HJEM – SKOLE: Utviklingssamtale UTVIKLINGSSAMTALER / HALVÅRSVURDERING Alle elever har fra 1.klasse rett til (Jfr. Forskrift til Oppl.l. Kap 3): Dialog med kontaktlæreren om sin sosiale utvikling. Halvårsvurdering uten karakter der faglærer beskriver elevens kompetanse i fagene og gir veiledning om hvordan de kan øke kompetansen sin. Halvårsvurdering uten karakter i orden og i oppførsel. Halvårsvurdering kan sees i sammenheng med utviklingssamtalen som gjennomføres 2 ganger pr år I Lillehammer kommune SKAL elevene delta f.o.m. våren i 1.kl Både foreldre og lærere kan i tillegg til utviklingssamtalene be om samtaler uten eleven tilstede.
LINKER: Søknad om skolefri – permisjon %2C+s%C3%B8knadsskjema.pdf %2C+s%C3%B8knadsskjema.pdf Skoleruta ta pdf ta pdf