Kvalitetskommunen Porsgrunn Delprosjekt 6 Kvalitet i omsorg Silje Brügger Budal, utviklingsavdelingen Porsgrunn kommune.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Implementering av selvbestemmelse i tjenestene til utviklingshemmede
Advertisements

Tanker om brukermedvirkning
Hva er Fretex ?.
KOORDINATORFORUM FOR HABILITERING OG REHABILITERING
Samhandlingsreformens utfordringer og muligheter
| 1 Rammer for god utdanningskvalitet ? Om NOKUTs kriterier og akkrediteringer Prosjektleder for revidering av NOKUTs forskrift, s eniorrådgiver.
Hva var utgangspunktet?
Kvalitetsindikatorer for enhver pris?
EKommune-strategi - verkt ø ykasse Ellen Karin Larsen, KS.
Levanger og Verdal som kvalitetskommuner
Samhandlingsreformen og brukermedvirkning
VISJON HELSE OG FOREBYGGING SKAL GJENNOM KUNNSKAP OG KVALITET, OMSORG OG RESPEKTFULL BEHANDLING FREMME TILLIT OG TRYGGHET I TJENESTEN.
Strategi for forsknings- og utviklingsarbeid (FoU) Bjørg Th. Landmark.
Frednes Lindrende Enhet
Samhandlingsreformen Kommunestyresalen 16.5 og og19.06 og Signe Louise Berthelsen Rigmor Måntrøen Mette Braathen.
Brukerundersøkelser i helse- og omsorgstjenesten
1 Etablering av Regional kompetansetjeneste Rehabilitering (RKR) Kirsten Sæther.
BMS på gausdøl BUKERUNDERSØKELSER DIALOG VIRKSOMHETSSTYRING
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
DEMENSFYRTÅRN LOFOTEN Berit Mosseng Sjølie Prosjektleder
LIVERPOOL CARE PATHWAY (LCP)
Demensteam Lier Kommune
Medarbeiderskap og myndiggjøring i kvalitetsforbedringsarbeidet
Demo. KvalitetsLosen 29. mai 2008
Fylkesmannen i Nordland I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I.
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
St.meld. 25 (2005 – 2006) Mestring, muligheter og mening «De fleste undersøkelser peker på dagligliv, måltider, aktivitet, sosiale og kulturelle forhold.
Regionalt kompetansesenter odontologi M-N Presentasjon Fylkesutvalget
Gratulerer med dagen ”Brukerens hjem – din arbeidsplass”
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Fylkeskonferansen 2. og 3. oktober 2012 Marianne Munch –– Laila Helland – Elisabeth Moen Synnøve Skarpenes.
Nasjonalt pilotsykehus v/prosjektleder Tone Reneflot Thoresen
FYSISK AKTIVITET FOR PERSONER MED DEMENS
Edmonton Symptom Assessment System (ESAS) Innføring i Helse Sør og Akershus Januar 2005 Nina Aass og Sjur B. Hanssen, Regionalt kompetansesenter for.
| Forsøksordning med aktivitetsbasert finansiering av sykestuene i Finnmark Møte i Lakselv 19. januar 2009.
LØKTA Interkommunal kvalitetsutviklingsenhet for helse- og sosialtjenesten i Midt-Troms.
Kari Aarnes sin presentasjon på FFF Mediehandtering.
Samarbeidsprosjekt felles tjenester – Gratangen, Lavangen og Salangen kommuner Orientering for Sosial- og barnevernsavdelingene 9. desember 2005 på Huset.
Vi skal bygge videre på det vi har!
Lovgrunnlag Historikk Reglement/retningsliner for brukerutval/-råd
Etikk i Haugesund Kommune
KVALITETSKOMMUNEPROGRAMMET DELPROSJEKT BARNEHAGE ”Kvalitetsutvikling i barnehager i Molde med fokus på pedagogisk ledelse”
1 Etablering av dag- og avlastningstilbud til yngre med demenssykdom i Modellkommuneprosjektet Inger Lise Sørensen Avd.leder / Prosjektkoordinator.
1 Status i lovverket om GPS seniorrådgiver Arne Erstad Seminar i velferdsteknologi, Bergen kommune den 6. juni 2013.
Fokusgrupper Komité Helse og omsorg 25. februar 2015.
Tverrfaglig samarbeid er ditt ansvar! Flink med folk i første rekke Fagnettverkssamling Royal Garden Trondheim, 19.juni 2009 Ann Sissel Misund Nedberg,
Tittel på prosjektoppgaven: ”Etablering av ny internettpresentasjon og innføring av den web-baserte delen av et intranett ved Høgskolen i Stavanger.” Presentasjon.
Etisk kompetanseheving Helse- og sosialetaten i Røros kommune.
OPPSUMMERING INDUSTRIKOMMUNE-NETTVERKET Pleie og omsorg Samling februar 2009, Porsgrunn John-Are Tharaldsen KS Effektiviseringsnettverk.
NSF Østfolds fylkesmøte 25.(-26.) mars 2015
Etisk refleksjon.  Porsgrunn deltok i 1. pulje i KS sin satsing «Sammen om etisk kompetanseheving»  Prosjektleder i 20% stilling i prosjektperioden.
Hva slags kompetanse er nødvendig? Anne Bakke studieleder etter- og videreutdanning Høgskolen i Akershus.
Brukarutval/-råd I.Lovgrunnlag II.Historikk III.Reglement/retningsliner for brukerutval/-råd.
Follo – et spennende utgangspunkt Befolkning Enebakk Frogn Nesodden Oppegård Ski Vestby Ås
Agdersamling 13 sept kommunal responssentertjeneste og felles anskaffelse av trygghets- og varslingsteknologi Agdersamling 13. september 2016 Prosjektleder.
FOLK Et femårig regionalt kultur- og helseprosjekt hvor kulturelle aktiviteter benyttes som virkemiddel i folkehelsearbeidet ( – ).
Retningslinjer for samfunnsansvar RBU 26. august 2013 Utforming av retningslinjer.
Delprosjekt 3 Endring av praksis på lang sikt Siri A. Devik
Pilotprosjektet. Gunnar Morken.
Det fremtidige Helsetilbudet til akutt syke eldre med et sammensatt sykdomsbilde i storbyen bergen SMART OMSORG: BEDRE PASIENTFORLØP, kunnskapsbasering,
Kvalitetskommuneprogrammet
Responssenterarbeid 110 Telemark
Journalføring.
«Rop-tilsynet» i Haugesund kommune
God vakt. Konferanse, Tønsberg 16
Erfaringer og utfordringer ved etablering av prosjektet «Mu eallilan eallin – Guovdageainnu modellen» Kari Johanne Johannessen, VIPS-veileder Britt.
Kontorlokaler for sentraladministrasjonen
”Fjellfolk-kommunen”
Prosjekt Nye Narvik kommune - roller, arbeidsoppgaver og milepæler -
Utskrift av presentasjonen:

Kvalitetskommunen Porsgrunn Delprosjekt 6 Kvalitet i omsorg Silje Brügger Budal, utviklingsavdelingen Porsgrunn kommune

Prosjektgruppen Kommunalsjef/ prosjektleder: Aud Fleten Politiker: Torleif Vikre Tillitsvalgte: Henriette Mikalsen Gunvor Heidenstrøm Ansatte: Oddvin Oplendskedal Marianne Wallestad Bente Berg Nilsen Mona Johnsen Morten Næss Silje Brugger Budal

Kvalitet i omsorg  Oppdrag / mandat ved prosjektstart Finne de indikatorene som tjenestemottakere og pårørende definerer som kvalitet Konkretisering av kvalitet som del av tjenesteerklæring. Utvikle systemet med avviksrapportering og lukking av avvik.

Kvalitet i omsorg  Berørte virksomheter i Porsgrunn Kommune Tradisjonelle hjemmetjenester og institusjoner

Kvalitet i omsorg  Utfordringer Konkretisering av oppdrag / mandat Skape sammenhenger mellom det en har i dag, brukerundersøkelsen samt gjeldende lovverk ( forskrift ) Skape interesse for prosjektet hos ansatte i de berørte virksomhetene

Seminar: ”Kvalitet i omsorg” 20. november deltakere. Disse representerte  Bruker av tjenestene  Ansatte i Porsgrunn kommune  Politikere  Brukerorganisasjoner  Representant for Høgskolen i Telemark  Tillitsvalgte

Seminar om Kvalitet i omsorg  Arbeidsoppgaver Velg noen spørsmål / områder fra brukerundersøkelsen som dere mener er viktig i forhold til kvalitet i omsorg. Begrunn valget. Definer en standard i forhold til de utvalgte områdene. Prøv å knytte denne opp til forskrift om kvalitet i pleie og omsorgstjenesten. Definer måleindikatorer innenfor de områdene dere har valgt

Resultat etter seminar om Kvalitet i omsorg Revidert prosjektbeskrivelse med følgende mandat / oppdrag: 1. Ny / revidert tjenesteerklæring for opphold i institusjon. 2. Prosedyre for gjennomføring av kvalitetsforbedring for opphold i institusjon 3. Ny / revidert tjenesteerklæring for hjemmebaserte tjenester. 4. Prosedyre for gjennomføring av kvalitetsforbedring for hjemmebaserte tjenester

Veien videre 2009  Reviderte tjenesteerklæringer for opphold i institusjon og hjemmebaserte tjenester Høring våren 2009 Politisk behandling juni 2009

” Kvalitet er helheten av egenskap en enhet har og som vedrører dens evne til å tilfredsstille uttalte og underforståtte behov ”