Sak 10/14: Kommunereforma
Bakgrunn for saka Sak 13/14 i representantskapen, Spørsmål til fylkeslaget frå lokallag Manglande politikk på saka(treng vi ein politikk?) Brei politisk semje om at det er behov for endringar
Formålet med kommunereforma Målsettinga i kommunereforma er: Å styrke det lokale sjølvstyret. Gje kommunane betre føresetnader for å kunne gje likeverdige tilbod til innbyggarane. Skape bærekraftige einigar(kommunar?) som sikrar samanheng mellom oppgåver og økonomisk effektiv drift. Eit befolkningsgrunnlag(i kommunane) som gir betre økonomisk stabilitet.
Tidsplan Hausten 2014: kommunane byrjar å «snakke sammen». 1. desember 2014: Et ekspertutvalg (Vabo-utvalget) legg fram sin hovudrapport Våren 2015: Regjeringa legg fram ei stortingsmelding med forslag til nye oppgåver for «robuste kommunar». Våren 2016: Første pulje med samanslåingar kan bli fremja i Stortinget og bli vedtatt. Våren 2017: Regjeringa fremjar forslag om ny kommunestruktur og fattar vedtak om kva oppgaver kommunene skal ha. Januar 2018: Første pulje av nye kommunar kan tre i kraft. Januar 2020: Resten av reforma trer i kraft
Avtaleverket & haldningar HA del B: § 1-3 (Former for medbestemmelse) § 1-4-1(Omorganisering) § 3-1 (Arbeidsgivers plikter i forhold til de tillitsvalgte) § 4 (Partssammensatte utval) Kommunelova § 25(om partssamansatt utval og valgbarhetsregler) Fylkesmannen i Sogn og Fjordane Frå møte i Førde bystyre: «tidleg involvering av tillitsvalgte avgjerande for å lukkast»
Profesjonsfaglege utfordringar Styrke kommunefagleg nivå i utdanningssektoren Kva forvaltningsnivå skal vi ha? Vil det sikre eit likeverd i utdanningstilbodet(landet) Vil det føre til ei ytterlegare kommunalisering av utdanningssektoren Vil vi få opprivande strukturdebattar? Diskusjon i grupper Kva utfordringar vil dette gje oss lokalt som organisasjon? Er det nokre profesjonsfaglege utfordringar vi skal «stå fast på»?
Fagforeiningsperspektiv Rasjonalisering av tenestene Lønspolitikk(harmonisering) Eigarskap til barnehagar Involvering og medråderett Kommunalisering av tenestene(utdanningssektoren) Strukturdebattar Diskusjon i grupper Korleis møte desse utfordringane som ein proaktiv aktør? Kan vi møte nokre dilemma i arbeidet? Døme?
Organisasjonsutfordringar Sentralisering av organisasjonen Lokallagsstrukturar Fylkesnivået/strukturen Diskusjon i grupper Er vi tent med større avstandar innad i organisasjonen? Kva utfordringar får lokallaget? Kva utfordringar får fylkeslaget?
Kva råd treng vi Kva rolle skal lokallaga ha og kva rolle skal fylkeslaget ha? Politisk er det lokallags-/fylkeslagsarbeid. Avtalemessig er det HTV-arbeid. Kva støtte treng lokallaget og HTV? Skal vi meine noko om kommunereforma generelt? Fylke? Lokallag? Skal vi vere brikke eller aktør i reformarbeidet som går? Brikke: Sitte stille i båten og sjå kva som kjem ut av det. Ikkje ta stilling til noko, og ikkje få skulda for noko? Aktør: Gå aktivt inn i sakene, både som avtaletillitsvalgte og politisk valgte. Ta stilling. Søke og oppnå best mogleg vilkår for våre medlemmer. Må tole å ta stilling i strukturspørsmål, endre lønspolitikk… Når er vi brikke og når er vi aktør? Profesjonsbeinet eller fagforeiningsbeinet først?