Jan Erik Kaarø, Nestleder og nettredaktør. www.finn.no/hjorner/

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Deltaker på sosialt nettsted Bruker du sosiale medier som for eksempel Facebook, Twitter eller LinkedIn? (Prosent av Internettbrukere) 17 Dagligbankundersøkelsen.
1 NVBF’s FORÅRSKONFERANCE – 8. JUNI 2004, REYKJAVIK, ISLAND AT SKABE ORGANISATIONER MED MENNESKER I CENTRUM – MEDARBEJDEREN OG BRUGEREN ORGANISASJONSKULTUR.
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
Surfing sosial media - Bilkjøring Her lærer vi hvordan du kan bruke Sosiale medier til å se på et bestemt tema - Bilkjøring Vi skal se på Twitter, Facebook,
Harald Sørgaard Djupvik, TNS Gallup april 2010 Norsk Journalistlag og Norsk Redaktørforening Den store kvalitetsundersøkelsen 2010 (Redaktørdelen)
Til bruk for fakultetene, instituttene og SPS i forbindelse med forberedelse og opplegg til høstens styringsdialogmøter og arbeid med langtidsplan
Helsebiblioteket.no Nyttig på nett for hele befolkningen Det 73. norske bibliotekmøte Stavanger, mars 2012 Hege Underdal, konst. redaksjonssjef,
Surfing sosiale medier - kjendiser Om du lurer på om sosiale medier er noe for deg kan du titte på en del av inneholdet før du bestemmer deg. Vi skal se.
God virksomhetsstyring av universitet og høyskoler Styrearbeid i U&H sektoren sett ”utenfra” Siri Hatlen, styremedlem NTNU 14. november 2007.
Institutt for Journalistikk
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
1 Heving av NTNU-ansattes undervisning- og veilederkompetanse. En kort oppdatering. Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her.
1 Formidling og kommunikasjon April Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse Skaper.
NHD Torbjørn Digernes, Rektor Forskningsbasert nyskaping Torbjørn Digernes, Rektor.
Brukere per årsverk i biblioteket Indikator A2. brukere per årsverk Mål Vise hvor store personalressurser som stilles til disposisjon for bibliotekets.
Slik kommuniserer vi fjernvarme Håvard Røste Kommunikasjonsrådgiver Fjernvarmedagene –
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
1 Samling – Innkjøp 14. Og 23.september 2010 LMS-samling 2. desember 2010.
Høgskolen i Vestfold Muligheter og utfordringer innen rekruttering Rektor Halvor Austenå Høgskolen i Vestfold VESTFOLD
Hvordan gjøre lokallagsaktivitet mer synlig og kjent der du bor?
1 Professor Bjarne A. Foss Gassteknisk Senter NTNU – SINTEF.
NTNU Noen administrative utfordringer.
Kan god kommunikasjon gi økt sykkelbruk?
Sosiale medier Alle fakulteter og museer bruker some 6 av 7 HF-institutter bruker Facebook eller Twitter Fakultetsstyret anbefaler fakultetskonti Moderat.
Skolebesøk Presentasjon for HFs studieråd 31. mars 2011.
PETS Sola mars 2012 Tor Jan Reke
PETS Kinsarvik mars 2011 Lars Nordbø Lars Nordbø 2250 District Internet Communication Officer District Internet Communication Officer.
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
Internasjonal Seksjon Ansvar og arbeidsoppgaver. Bemanning 18 ansatte Aktivitet: mangedoblet.
Nettredaksjonsmøte 8. mai 2013 Lenker frå studieprogram til Vi forsker på – fungerer det?
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
TITLE Kommunikasjon og informasjon Hvilke kanaler har vi? D 2305 – PETS 2014 v/ IPDG / DT Margit Bjugstad.
1 Innfasing av Innsida Spørsmål vi skal besvare Når får webmastere tilgang til Innsida 2.0? Når får fakultetets ansatte og studenter tilgang? Hvem.
MNs mål er å bli et av Europas mest attraktive steder for forskning og utdanning innen matematikk, naturvitenskap og teknologi.
1 Nettverksmøte for lokal prosjektstøtte ved NTNU.
Sykkelkommunikasjon – hva gjør vi?
Just do it! Om digital oppstart og satsing Tag IT, 19. mars 2015.
Studieweb 3. april 2014 Utvekslingssidene på uio.no - oppsummering.
ByR har fått et tydelig mandat med klare ambisjoner fra 7 kommunestyrer + fylkesrådet.
Sosiale medier Mona Stokke, pedagogisk leder SeLL.
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet.
1 Mai 2013 Formidling og kommunikasjon. 2 Mai 2013 Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse.
HiST i sosiale medier Strategi og veiledning desember 2010.
Organisering NTNU: oppfølginger etter styrevedtak Fellesadministrasjon: status
3 Ressursgruppe for etablering av felles kvalitetssystem Oppdraget fra Sikker drift: «Etablere felles Kvalitetssystem, herunder avvikssystem»
2 HMS og beredskap ved UiO 16. oktober HMS og beredskap - UiO –HMS og Beredskap (EHMSB) ble etablert med i alt syv medarbeidere (tre nye.
Fusjon HiG, HiÅ, HiST, NTNU Gjennomføring: de første månedene.
UMBs realfagsstudier - rekruttering og frafall Janne Beate Utåker Rådgiver ved Institutt for kjemi, bioteknologi og matvitenskap Representant i utdanningsutvalget.
ORGANISASJONSPROSJEKTET
Senter for læring og utdanning
INTRODUKSJON.
Alternativ vurdering av masteroppgaver
Plan for Sosiale medier
Seksjonsmøte SKS 6. april
Årsplan siste mulighet for å nå målene
Teknisk-naturvitenskapelig hovedprofil
Strategiprosess IV-S17/17 Olav Bolland Dekan - Fakultet for Ingeniørvitenskap
Teknisk-naturvitenskapelig hovedprofil
Nye retningslinjer internfakturering
Kvalitetsmeldingsprosessen
SUS 6/18 Strategiske utviklingsmål
Gode venner som hjelper andre
Ny med FoU Frokostseminar GFU
Seksjon for digitale medier i læring
Organisasjonskart for webarbeid Oppdatert 11/8 2008
Digitalt læringsmiljø
Etablering av Bibliometriforum
Studiebarometeret 2019 Den nasjonale undersøkelsen av studentenes oppfatning om kvalitet i utdanningen.
Utskrift av presentasjonen:

Jan Erik Kaarø, Nestleder og nettredaktør

Organisering av NTNUs nettarbeid Innholdsprodusenter for studieprogram, prosjekter mm. Ni redaksjoner for hhv. fakultetene, VM og UB, med lokale redaktører og innholdsansvarlige Rektorat og dekanmøte (strategiske mål, viktige prinsippsaker, budsjett) Sentral redaksjon, ledes av NTNUs nettredaktør Fakultetsredaktører og medlemmene i den sentrale redaksjonen inngår i Nettredaktørforum, som samarbeider tett.

6 Vår satsing i sosiale medier Facebook Twitter –(både for NTNU og rektor) LinkedIn YouTube Flickr Wikipedia Fast vaktordning, ca. 1 årsverk tilsammen

7 Vårt dashbord for kommunikasjon 1.Formidling og forskningskommunikasjon Cristin-tall, besøk på ansattesider, effekt av ekspertlister og Gemini-oppslag etc. 2.Profilering og omdømmebygging Omdømmeundersøkelser av NTNU, webstatistikk, DIFI-rangering, Webometrics etc. 3.Rekruttering Undersøkelser blant nye studenter, webstatistikk, brukertester etc. 4.Samfunnskontakt Digitalt fotavtrykk, bruk av alumnuiorg., effekt av kultursamarbeid, antall VIP-besøk etc. 5.Intern kommunikasjon Internkomm.undersøkelse blant ansatte og studenter, fornøydhet med ansattefester etc.