Østfold fylkeskommune Cerebrum-seminar 2014 Jan Roar Skaar og Anders Aagaard Sørby.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
FAGBREV PRAKSISKANDIDATORDNINGEN FAGSKOLE
Advertisements

DASH EAM Enterprise Asset Management Vedlikeholdsstyring
Prosjekt samordnet kommunikasjon
Risløkka kompetansesenter
Tjenestekatalog Ovf-nett Dan Cato Fagernes.
KOSTRA – Veileder for rapportering for regnskapsåret 2010 fra KRD
Hvem er vi?  InOut  Bygger merverdi rundt brukt IT-utstyr  Levert 70 Skolelinux-installasjoner  TeleComputing  Norges største leverandør av driftstjenester.
Kommende kjøp i Hedmark fylkeskommune Honne, 21. 5
SIKKERHET i BKK Vestlandets eget kraftselskap Steinar Torsvik
Lærende nettverk IKT + skolebasert vurdering = SANT Av Vibeke N Holm
Det Digitale Trøndelag
Pressekonferanse Pressekonferanse 25.august 2010 Storsatsing PC - er til elevene i vgs i Telemark fylkeskommune Hva betyr dette for læringsarbeidet.
Halvtykke (diskløse) klienter Larvik bibliotek Rigmor Haug, Bibliofils Brukermøte mai 2007.
Foto: Peder Austrud Vest-Agder fylkeskommune folkestyre- samarbeid - kompetanse Evaluering av elevforsøk med bærbare PC’er 2005/ skoler.
Ikt-enheten 6,8 årsverk 7 personer + 1 lærling. Ikt-enheten – Samkommunestyret 28/ Litt om IKT-enheten  Enheten har.
NÆRINGSVENNLIGE ASKVOLL SEMINAR FOR POLITIKERE 22.APRIL 2013.
Ny organisering av IT-tjenesten på HIL infrastruktur.
IT Tjenestekatalog og Tjenesteorientering av IT i Møre og Romsdal fylkeskommune
Gerica på ny plattform Oppdatert
Opplæring: Lokale koordinatorer i bydel Stovner
Elektronisk meldingsutveksling Hvordan sikre drift og organisere meldingsovervåkningen FUNNKe Sandnessjøen Guri Selnes, rådgiver Helse- og Omsorg.
InOut og TeleComputing  Nøkkelferdige, rimelige Skolelinux-løsninger  Maskinvare (tjenermaskiner og tynnklienter)  Programvare  Installasjon av ferdig.
IN320 Statoil Hjemmekontor Gruppe1 1 Statoil Hjemmekontor -Ett Lite Skritt Videre.
Samarbeid OT/NAV/skole
Portal.hedmark.org Tilgjengeliggjør tjenester på ett sted, basert på brukerens rolle i organisasjonen.
Systematisk opplæring av framtidas fagarbeidere
Ikt-enheten 7 årsverk 7 personer + 2 lærlinger. Organisasjonsenheten Organisering Organiseres i to fagområder Brukerstøtte.
Den digitale skole - Et prosjekt fra utdanningsdirektoratet.
Fylkesnettverk for karriereveiledning i Nord-Trøndelag Namsos, april 2013.
Hvordan sikrer vi drift og hvordan organiserer vi meldingsovervåking?
Elektronisk utveksling av helseopplysninger Drift og meldingsovervåking Storskala utbredelse Prosjekt FUNNKe region nord
Strategi for universitetets IT-virksomhet. Kontekst Strategi 2020 Mer strategisk IT: –U3 – USIT for UiO og UH, Rambøllrapporten –UiO-IT – Strategi, styring,
IHR-relaterte tiltak. Saker som USIT jobber med Relatert til, men uavhengig av plangruppen Tiltakene har sitt utgangspunkt i –IHR-runden på alle fakulteter.
Brukererfaringer med nødnett
FORDI MENNESKET LÆRER Fylkeskommunens rolle i ny lov om voksenopplæring Fredrikstad 21. januar 2010.
”Open Source” som strategisk virkemiddel i kommunen
InOut og TeleComputing  Nøkkelferdige, rimelige Skolelinux-løsninger  Maskinvare (tjenermaskiner og tynnklienter)  Programvare  Installasjon av ferdig.
SharePoint Server 2007 Office Communications Server 2007 Exchange Server 2007 Windows Server 2003 Office 2007 Hovedprosjekt 17E Installasjon, konfigurasjon.
Kristin Granne Avdeling for opplæring og tjenester
1 FELLES ADM. DRIFT - Sensitiv datasentral - et praktisk eksempel - Nye muligheter for 9K?
Vågen IKT Skolen har 2 teknikere på dataavdelingen. Kjartan Andreas
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
1 Innfasing av Innsida Spørsmål vi skal besvare Når får webmastere tilgang til Innsida 2.0? Når får fakultetets ansatte og studenter tilgang? Hvem.
MVA i statsforvaltningen
Teknisk utstyr database
Kildesystem – dataflyt - oppvekst
Utdanningsforbundet Bergen Seksjon grunnskole Nettverk våren 2011 Den digitale lærer.
Brukermedvirkning i norske kommuner hovedfunn
2014 Onsdag 19.februar kl RISLØKKA KOMPETANSESENTER FOR YRKESFAG.
LÆRENDE NETTVERK - IKT - ET SAMARBEIDSPROSJEKT MELLOM GRUNNSKOLER I HALDEN KOMMUNE.
Kommunesektoren ser muligheter Adm.dir. Sigrun Vågeng.
Styreleder Halvdan Skard Strategikonferansene 2010.
v/ Margrete Raaum og Bård H.M. Jakobsen
1 Anskaffelse av rammeavtaler IKT konsulenttjenester Skøyen, “Livsviktig IKT”
Superbrukerforum Systemeiers rolle og funksjon Erik Carlsen Medisinsk fagdirektør.
Forvaltningsreformen – Konsekvensene for fagskolene Fagopplæringssjef Gunnar Pedersen.
Philip Christensen Konstituert Avdelingsdirektør IKT
Oppgavefordeling mellom seksjonene
Enhet for digitale driftstjenester
Opplæring i «Nye DDV» Windows 10 OneDrive login.ddv.no
IT-Samarbeidet i Grenland
Opplæring i «Nye DDV» Windows 10 OneDrive login.ddv.no
Seksjon for integrasjon og elektroniske identiteter (INT)
Nye IKT-løsninger fra skolestart 2015
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
IT-ledernettverket 18. april 2018
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Oppgavefordeling mellom seksjonene
Utskrift av presentasjonen:

Østfold fylkeskommune Cerebrum-seminar 2014 Jan Roar Skaar og Anders Aagaard Sørby

IT-tjenester i Østfold fylkeskommune Brukere av våre tjenester  Alle ansatte (ca ), elever (ca ) og lærlinger (ca ) –11 videregående skoler, 1 grunnskole, 1 folkehøyskole og 1 fagskole –Fylkeshuset, 23 tannlegekontorer, 4 PP-tjeneste kontorer, 4 Oppfølgingskontorer, kulturvirksomhet, karrieresenter og andre  Innbyggerne i Østfold (ca ), næringslivet m.v.  Ca klienter i vårt nettverk Organisering av IT-funksjonen  16 medarbeidere sentralt på fylkeshuset (IT-seksjonen), ca. 22 lokalt (teknisk IKT), 11 (pedagogisk IKT) og 20 lærlinger

Felles IT-plattform for elever, lærlinger og ansatte Felles IT-plattform gir alle brukerne grunnleggende funksjonalitet Windows 7/8, Office 2010/2013, Exchange med ActiveSync, Direct Access Lagringstjenester, Programdistribusjon (ikke administrative rettigheter) «Følg meg» utskrift (skole- ansattkort) Basistjenestene Felles infrastruktur, sikkerhet overvåking/drift, brannmurtjenester, viruskontroll, internett-tilgang, brukerstøtte, rådgivning, utvikling- og prosjektarbeid, rammeavtaler, lisenser, telefoni og opplæring

Behov og ønsker Vi er fornøyd med den daglige driften, responstid og imøtekommenhet! Generelt ønske om et «smidig» endringsregime Ønskelig om «mest mulig» funksjonalitet! –Organisasjonsstruktur, rollebegreper, «nærmeste leder» Fokus på å ta i bruk flere Feidetjenester, 2-faktor feide –Evt tilpasninger til dette Meldes om utfordringer med passordløsningen (endre/glemt passord) –Høy brukerterskel, eksempler på at brukere ikke mottar passord på SMS + (interne utfordringer: vedlikehold av mob.nr til elever)