Om prosjektmedlem Prosjektet oppdragsgiver Bakgrunn oppdraget Tiltak Målet med prosjektet Beskrivelse av Teknologi Funksjoner Data base Planlegging av.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
BraWeb Bestilling.
Titanic Developer Team består av :
Praktisk info til prosjektkunder
Lillehammer 2011 Se lenker på siste side i presentasjonen
Halvdagskurs – Voss Energi •Argo Administrator •Enkel bildebehandling.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Elkem Research Prosess IT
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.
Høgskolen i Oslo Webprogrammering SQL og databaser del 3.
Høgskolen i Sør-TrøndelagAvansIT Hovedprosjektoppgave 1 ” Overv å kningskamera ”
KSYS-KURS MØTEPLASSEN 2013
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Prosjektmedlem Lars-Erik Kindblad, s Prosjektmedlem Lars-Erik Kindblad, s
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Finne prosjekt  lærerikt  database  PHP, Webløsning.
Zebra Use case modell av systemet Et løsningsforslag.
Databasehåndtering med MySQL
Kursopplegg for KlubbenOnline Kursmateriellet er laget av Runar Sveen, Akershus IK November 2000.
Hva er Fronter.
Prosjekt 45e - WebConcret
Kort om oppgavestiller Sintef Energiforskning AS, avdeling for kraftproduksjon og marked. Driver med oppdragsforskning i det nasjonale og internasjonale.
Registrering av kjemikalier i Kromatografigruppa, Fürst Medisinsk laboratorium. Database laget med bruk av teknologiene PHP, MySQL og Apache Prosjektoppgave.
PRESENTASJON 2008 PRESENTASJON 2008.
Our business, your advantage! DataManager
Hovedprosjekt ved HiO våren 2011 Kjetil Hårtveit, s
Drammensskolen ønsker foresatte velkommen inn i FRONTER
Flash og ActionScript - Nye muligheter Jostein Nordengen.
Livet etter Frontpage og Access Tom Heine Nätt. Agenda Frontpage Hvorfor bytte? Krav til et webutviklingsverktøy Alternative webutviklingsverktøy Dreamweaver.
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
Høgskolen i Oslo Web-programmering Feilhåndtering i PHP.
Høgskolen i Oslo Webprogrammering Java-scripting 2 Klientvalidering.
Stringmanipulasjon, RegEx og validering
Publisering på verdensveven Kursdag 3 VÅFF, våren 2002.
Dynamiske nettsider PHP Del 4 – Eksterne datakilder.
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Bearbeide og presentere interessante bridgespill
Nettsted for bridgetjenester Bjørnar Pettersen Veileder: Sven-Olai Høyland.
Eziz Annagurban Veiledere: Sven-Olai Høyland Carsten Helgesen
Presentasjon av masteroppgave
Pluginmodul for medlemsbehandling KomkartWeb Oppgave 17 Halvor Sæther Berge.
Boost Communications AS Etablert i juni 2000, har utspring fra NTNU, og holder til i Innovasjonssenter Gløshaugen, inkubatoren som er opprettet av NTNU,
Gruppe 1 IME - FORSKDOK. Gruppe 1: Rudi Bech Turid Nastad Harald Ueland Vegard Hartmann Lin-Charlotte Mikalsen Stian Frydenlund Lereng.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet ASP-based Helpdesk-system for Norvegian Veterinary Institute.
YXD-Kurdistan Om oss Asad Fattahi Samarbeidet i flere andre prosjekter
Utvikling av et web-basert bestillingssystem for bøker og en tilhørende database for uthenting av statistikk. I tillegg et nytt CSS-basert design for bibliotekets.
Klasse: 2HKI Student: Bertil Gjerstad Oppgnr: 25E
Weblogg-Forum web-system. (PHP/MySQL) Hovedprosjektoppgave 46E (Egendefinert oppgave) Skoleåret 2003/2004 – AiTEL, HiST Student: Magnus Kopstad Veileder:
Sikker gjesteaksess på 802.1X nettverk HiST. Agenda Presentasjon av gruppen Presentasjon av oppgaven Hvordan vi løste oppgaven Demonstrasjon Lunsj.
1 VervDb Web-basert system utviklet med PHP og MySQL, vervdatabase for Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Student IT ved UiO Morten Ariansen. Institutt for sykepleievitenskap og helsefag IT-ansvarlig for ISH og IASAM: It ansvarlige: –Morten Ariansen.
Online butikk for navneskilt og stempler
Skoleskyss i Nordland SkyssWEB introduksjon Foto: Gro Eli Stoltenberg.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
FRiidrett 01/ Tamil sangam i Norge.
Oppdatert web-løsning Kongsberg o-lag
Agenda Om prosjektmedlem Prosjektet oppdragsgiver Bakgrunn oppdraget
HVA ER EN PDA? PRAKTISK BRUK PROSJEKT PDA, MOBIL PROFIL GEVINST
Gruppe 51E Inger Torp, Edvard Andrè Nilsen, & Janne KB Pedersen
Utlånssystem for datautstyr
Frode Hammer Håvard Gustad
PROSJEKT PDA I STEINKJER KOMMUNE MOBIL PROFIL
Utskrift av presentasjonen:

Om prosjektmedlem Prosjektet oppdragsgiver Bakgrunn oppdraget Tiltak Målet med prosjektet Beskrivelse av Teknologi Funksjoner Data base Planlegging av prosjektet Produktoversikt Testing Hva vi har lært Spørsmål?

Gruppe36 består av to studenter fra HiO Gruppen var 4 stykker i begynnelsen Kanagasabai kannan og Abel Yemane Bestemt oss å satse mye mer enn det vi hadde planlagt siden oppgave var regnet for 4 stykker men vi ble bare 2 fra midten av tiden. Kjent ikke med hverandre fra før så det var ekstra utfordring for oss for å dele oppgaven, vist ikke hverandres sterke og svake sider.

Oslo Ungdommens Motorsenter, Haugenstua. Selvstendig Klubb, Barn og ungdom kan prøve sine ferdigheter under trygge forhold Ble startet i 1980, Oslos første innendørs skatehall på 375 kvadratmeter, asfaltert, med lysanlegg. Motorsenteret er en sosial møteplass der ungdom kan ilegne seg kunnskap og ferdigheter i et trygt og positiv miljø. Under kyndig opplæring og veiledning ønsker motorsenteret å utvikle interessen for trafikksikkerhet, spenningsaktiviteter og motorsport. Tilbud til spenningsøkende og motorinteressert barn og ungdom

Behov for vel fungerende system som kan gjøre håndteringen av oppdragene enklere. Support og salgsavdelingen ønsket et felles system for å registrere og behandle alle leads. Å gjøre hverdagen enklere for både sjefene, ansatte og kundene(medlemmer og ikke medlemmer)

Tiltak - Tiltaket har i dag en lett Internett løsning. - Det trenges en webside som er informativ for brukere. - IT- løsning som inneholder et rapporteringssystem for - Timelister - Antall besøkende som låner utstyr - Diverse salg - Påmelding av nye medlemmer. - I dag gjøres dette i papirform og er Veldig tungvindt

Målet med prosjektet Å skape spennende og utfordrende fritidsaktiviteter under trygge og kontrollerte forhold og med fokusrettet mot trafikksikkerhetsarbeide. Informativ for brukere og IT- løsning som inneholder et rapporteringssystem for de tiltakene. Registrere nye ansatte og medlemmer via nette isteden på papirform.

Beskrivelse av teknologier MYSQL PHP JAVA SCRIPT HTML CSS

Arbeidsverktøy og utviklingsteknologi Microsoft Office Word 2007 Microsoft Office Excel 2007 Rational rose Notepad Adobe Photoshop CS Paint DbDesigner 4

Funksjoner Logging - ledelse ( til alt) - ansatt (til begrenset område) Registrering - Ansatte - Medlemmer

Hva vi har laget Name Ansatt/ (Ansatt, listAnsatt,regAnsatt,SlettAnsatt og ValiderAnsatt) Ansatt/ Innlogging/ (KunAnsatt, loggInnindex, og loggut) Innlogging/ Kunde/ (Bildeopplast, finnkunde Info, finnkunde nr, hente kunde info, hente kunde nr, kunde, kundebilder, liste alle kunder, registrering, slettkunde og validerkunde) Kunde/ Kundebehandling/(antall bes, finnlaaneren info, hent laaneren info,hent bes, låne, levert, Levertindex, reglåne, reglevert og slettlånetinfo) Kundebehandling/ TimeListe/(henttimelist, listtimelist, regtime, time og validertimelist) TimeListe/ Utstyr/ (finnUtstyr, hentUtstyrNr, regUtstyr, slettUtstyr og utstyr) Utstyr/

Use case modellen

Sekvensdiagram reg av ansatt

Kode eksampel av slettpassord Slett passord "; echo " Du er logget deg som:".$_SESSION['valid_user']." "; echo " $bNavn=trim($HTTP_POST_VARS['brukernavn']); if( $bNavn != "") { mysql_connect('cube.iu.hio.no','s992478','') or die('Kan ikke koble til db'); mysql_select_db('s992478')or die('Kan ikke koble til s992478'); $sql="DELETE FROM bruker WHERE brukerNavn = '$bNavn'"; $res = mysql_query( $sql); if (!$res) { echo 'Could not run query: '. mysql_error(); exit; } else { $colo = "#C0C0C0"; echo " Alle opplysninger om Brukernavn: $bNavn er slettet. ". " "; } } else { $colo = "#F4A460"; echo " Fyll ut felt!.. "; }

Planlegging av prosjektet Fremdriftsplan og arbeidsplan - Et hjelpemiddel for å holde oversikt over fremdriften i prosjektet - Beskrevet arbeidet i en hver fase (frister, oppdeling av arbeid og fastsetting av tider) Utviklingsmiljø - Gruppen hadde frihet til å velge(fremgangsmåter og programmering språket for utvikling av løsninger.) Prosessmodell - RUP(Rational Unified Process) styringsmodell for vårt prosjekt. Hvem, hva, hvordan og når. - Gir retningslinje, maler og mønstrer - Reduserer risiko og øker forutsigbarhet

Produkt oversikt At administratorer og ansatte kan logge seg inn og få oversikt over side og alt som foregår Kun administrator som har tilgang til alt. De kan endre eller slette en ansatt eller medlem. Administratoren skal kunne registrere de nye ansatte og de nye medlemmer. Gir de som er registrert ansatt nr(ansatte) eller kunde nr(medlemmer). Man kan laste opp bilder for å bruke dem som medlemmer. Alle må være registrert for å ta oppdrag eller å låne noe utstyr. Oppdraget lagres og arkivers i database med å søke mulighet.

Testing En viktig del av en utviklingsfase, der man bør oppdage eventuelle feil på ett så tidlig tidspunkt som mulig. Ikke lett å få databasene til å fungere som det skulle fungere. Vi hadde problemer med størrelsen av hjemmesiden fra pc til pc. God hjelp i form av å spare oss for en del arbeid, som man kan få ved å oppdage feil og mangler på ett sent tidspunkt i prosjektperioden. Alle moduler har blitt testet, og vi fortløpende i utviklingsfasen funksjonstestet hver modul hver for seg, funksjonstest på hele systemet som helhet, og at det fungerer når det er sydd sammen. Mange positive tilbakemeldinger under testfasen

Hva har vi lært? Jobbe mot felles mål At samarbeid er et sentral rolle Å ha tålmodig og lytte til hverandre er svart viktig Hvor viktig det er med testing av programmet Viktighet av å dokumentere underveis. Å arbeide under tidspress og å ta avgjørelser om hva som skal prioriteres når noe må vike for noe annet. Viktigheten av å arbeide strukturert å jevnt, samt å samarbeide for å utveksle erfaringer.

Konklusjon Viktig del av prosjektet har vært å samle informasjon for så å lage gode spesifikasjoner. Vi har vi hatt stort faglig utbytte av å arbeide med den teknologien vi har benyttet. Dette er, som studenter, den første web - applikasjonen vi har utviklet fra tanke til ferdig produkt, og både vi og vår oppdragsgiver er meget fornøyde med det resultatet vi har fått. Prosjektet har mer eller mindre blitt utført som planlagt