Hvordan bruke mediene? Av Gladston.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Mappen Hva er det? Hva gjør jeg?. Formelle krav • Ta utgangspunkt i et medievitenskapelig tema. – Kan være knyttet til innhold, produksjon, plattform,
Advertisements

Dialog med barn i førskole- og småskolealder.
Nettevett – utvidet versjon
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Sommervikar i Blend.
Målgrupper og segmentering
- Måten en maskin/ et program formidler et budskap til leseren Brukergrensesnitt.
12. Oppsummering.
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Forurensning og miljø Av: Lena, Iselin og Karoline Vi trenger naturen. Uten trær,planter og dyr hadde vi ikke klart å leve på jorda. Derfor er det viktig.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Forretningsidé Vil du være med på den nyeste moten og gjerne før de andre, så er Blend og BlendShe stedet for deg. Her finner du unike og moteriktige.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Tolkning og analyse Sigrun Eckhoff rev jan 2009.
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Velkommen til lederkurs kveld 2 på BMB
Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand
Kjøpsprosessen - forbrukermarkedet
PRESENTASJON. IFØLGE DISSE MÅLINGENE BRUKTE JEG MEST DATA OG TV, MEN DE BLE IKKE ELT NØYAKTIGE OG HELGEN VAR IKKE HELT VANLIG SIDEN JEG HADDE BURSDAG,
REKLAME.
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
Forskjeller på tale og skrift
Priviligerte mennesker, lever livet uten grenser, graver og pumper opp
KOMMUNIKASJON Samling 3 Stabsutvikling.
Markedsføring og pressearbeid
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Sett inn synes eller tro.
Sett inn nok på riktig plass.
HVEM ER GUD, EGENTLIG? Salem
Essay er en skriftlig sjanger.
Definere og velge hovedmål og delmål
KOMMUNIKASJON Grunnleggende kommunikasjonsteori
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Sammensatte tekster ?.
Å bygge en profesjonsgerilja på sosiale medier
Hva kjennetegner en tekst? (Berge: Skolestilen som genre,1988)
Donald + NetCom Av Mira. Bakgrunn Barn er stadig yngre når de introduseres for teknologi – viktig med gode vaner Eget blad rettet mot barn i barnehage.
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Institutt for medier og kommunikasjon (IMK) Påvirkningstenkning om medier og kommunikasjon Forelesning 14/9-07, Espen Ytreberg.
Å ANALYSERE SAKPROSATEKSTER
ANALYSE/PRESENTASJON AV REKLAMEFILM
Reklameanalyse av Baneservice
Veiledning og kommunikasjonsteori
Reklameanalyse av Baneservice
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
REKLAME. Sammensatt tekst - reklame Fra læreplanen: Fra læreplanen: mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner.
Kapittel 7 Analyse Å analysere sammensatte tekster bilde – film -reklame SG- design/Fotolia.
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Kommunikasjon og kunnskap. Det moderne mennesket: eksistert i år Skriftspråket: år gammel Vår tid: de fleste kan både lese.
Massemedier. Hva er et massemedium? Teknisk hjelpemiddel eller kontaktledd som gjør det mulig å kommunisere med et stort antall mennesker som ikke befinner.
| Sammensatte tekster. Sammensatt tekst består av flere elementer enn bare ord kan bestå av ord, bilde, musikk og animasjon som brukes sammen for å få.
| Samansette tekstar.
Kommunikasjon I personlig kommunikasjon er vi både sendere og mottakere og kommunikasjonen kan være verbal eller ikke-verbal I massekommunikasjon blir.
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Nye Medier og kommunikasjon, hva er erfaringene?
INFORMASJONS- ARBEID FOR
Sett inn bilde av produktet her
Hvordan blir dere påvirket av reklame?
Sett inn bilde av produktet her
VI HAR VÆRT SVÆRT SYNLIGE I MEDIA SÅ LANGT I 2014.
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 4: Reklame Kapittel 6 Læreplanmål
Visuell kommunikasjon Budskap gjennom bilder
Kommunikasjon og språkfunksjoner
Utskrift av presentasjonen:

Hvordan bruke mediene? Av Gladston

Innhold Hva er Media? Hvilke medier brukes til vanlig? Hva jeg tenker om egen mediebruk? Analyse av et produkt ved hjelp av Prosessmodellen Analyse av reklameannonse ved hjelp av Tekst modellen

Hva er media? Media(Massemedia) midler for massekommunikasjon, det vil si kommunikasjons kanaler som gjør det mulig å spre et budskap til mange mennesker over et stort område på kort tid.

Hvilke medier brukes til vanlig?

Hva tenker jeg om egen mediebruk? Det er egentlig lite forhold til alle andre Men det er veldig mye Må gjøre noe annet enn data eller andre mediebruk Ps. Men det går ikke ann å leve uten Mediebruk!

Prosessmodellen Sender Budskap Mottaker Støy

Analyse av et produkt ved hjelp av Prosessmodellen Sms *Sender- Jeg *Budskap- <<”Bli med å spille Fotball i dag?>> *Støy- Lydløs eller slått av mobil *Mottaker- Arun

Analyse av reklameannonse ved hjelp av Tekst modellen Innledning : Det er Coca Cola reklame. Mål gruppe er i alle.Det er ikke alle som finner meningen i denne annonsen med engang, og det er støyet. Beskrivelse: Reklamen er en animasjon film som viser hvordan Coca Cola blir lagd på en dag. Utredning : Reklamen fanger oppmerksomheten hos folk med engang på grunn av hvordan starter. Den starter med et smell! Vurdering : Plasseringen av budskapet er bra og det får folk til å kjøpe Cola og ikke bare det Coca Cola har alltid en bra reklame for få folk til å kjøpe det. Konklusjon : Jeg synes at budskapet med reklamen når målgruppen på en vellykket måte.

Slutt