Fagdag på DH: Stilhistorie – vg1

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fra idè til ferdig produkt
Advertisements

ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Studie forberedende formgivingsfag
Fag / tema Matematikk og teknologi Trinn Fra 8-10.klasse
Grete Haaland Sund HiAk,
ARBEIDSLIVSFAG KARUSS SKOLE
GAMMEL OG NY Sofaen er årets modell. Stolen, Oxchair,
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
FYR – yrkesretting og relevans Jessheim videregående skole
ARKITEKTUR 2013.
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Praksisnær opplæring på Bygg- og anleggsteknikk
Tverrfaglige utfordringer til naturfag, matematikk og kunst og håndverk, når teknologi og design innarbeides i relevante lærerplaner. Pål J. Kirkeby.
Arbeidskrav 5. A.C. Fuglesang
Tverrfaglig prosjektarbeid Ett samarbeid mellom Tone Evant & Håvard Gundersen Fag: IKT 1 Faglærer: Terje Høiland.
Den digitale dimensjonen i fagplanen for matematikk i vgs
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Læreplaner i matematikk
TALL I ARBEID Lærebok ● Elevnettsted ● Lærernettsted.
Læreplanen Historie Vg2.
Tine Widerøe Rektor NKF Oslo
Rogalandsmetoden for en helhetlig fag- og yrkesopplæring IKT – VfL UiS
Eksamen i Kunnskapsløftet
KUNNSKAPSLØFTET Ny skolereform i 2006.
Bygg en by. Tverrfaglig 4 ukers oppgave i matematikk og kunst og håndverk beregnet for 8. Klasse.
Didaktiske analysekategorier
Randi Irene Tone Olav Duun videregående skole
Work shop mars 08 ide utvikling
Struktur Oversikt over programfagene: Årstrinn Vg2 Programfag
Studiespesialisering med formgivingsfag
Design og Håndverk Haugaland videregående skole
PROGRAMFAG MATEMATIKK
ERISK på 1, 2, 3… Risikovurdering for å redusere omfang av byggefeil i elektriske og tekniske installasjonsleveranser mot boligmarkedet
Entreprenørskap som en del av prosjekt til fordypning
Lysåpning og senteravstand
Utdanningsvalg 10.klasse
Studiespesialisering med formgivingsfag
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: IKT integrert i allmennlærerutdanninga IKT’s rolle i lærerutdanningen, og spesifikt om IKT-faget Studiebesøk fra Göteborg.
ARBEIDSLIVSFAG - ALF.
FYR ved Nesbru vgs. – erfaringer, tips og råd.
REKLAME. Sammensatt tekst - reklame Fra læreplanen: Fra læreplanen: mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner.
REKLAMEFILMPROSJEKT NORSK OG MARKEDSFØRING Sundvollen
Oppgave:  Regn ut = ? Gå i gruppe på 3. Forklar hva du har gjort, hvordan du har tenkt, hvorfor blir det riktig? Har dere ulike strategier?
Helhetlig yrkesfaglig kompetanse gjennom fagintegrering relatert til elevenes yrkesvalg. KIP - Konferansen 27 okt.2010 Anne-Catrine Wolden.
Mål og problemstillingar Digitale ferdigheiter Den digitale utviklinga har endra måten vi les, skriv, reknar og uttrykkjer oss på munnleg.
Flytte på hybel 1P-Y KKG Høsten Hei! Jeg heter Cecile og skal flytte på hybel. Hybelen ser trist ut, så jeg har bestemt meg for å pusse opp. Jeg.
Tverrfaglig oppgave TIP/Matte. TIP KompetansemålMatte Kompetansemål  måle trykk, temperatur og mengde i forhold til en arbeidsoppgave og vurdere måleresultatet.
STUDIESPESIALISERING ● PROGRAMOMRÅDE FORMGIVNINGSFAG ● SSP FO.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
En samarbeidsdag om FYR ved Kalnes vgs, 1bata 1.april 2016.
FamiliematematikkFamiliematematikk ”Verda er full av matematikk”
PROGRAMFAG MATEMATIKK Verdt å merke seg: Dersom du på Vg2 velger matematikk R1 eller S1: faller fellesfaget i matematikk (3 t) bort og du må ta enten:
Bilde inn Forslag til justerte læreplaner for 1P, 1T, 2P og 2T.
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2016.
Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.
Bruksgjenstand i leire
DOKUMENTASJON LOGG/DAGBOK
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2017.
Hvilke utfordringer gir de nye læreplanene? (R1, S1, VG2T, VG2P)
Kapittel 14: Tale og lytte
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 4: Reklame Kapittel 6 Læreplanmål
Valgfaget design og redesign
LÆREPLAN I FELLES PROGRAMFAG I VG1 BYGG- OG ANLEGGSTEKNIKK
Velkommen! Finn deg et bord med «ditt» fag (se på lappen).
Utskrift av presentasjonen:

Fagdag på DH: Stilhistorie – vg1 Programfag: Produksjon og Kvalitet og dokumentasjon. Fellesfag: Norsk og matematikk.

Aktuelle emner innen fagene Produksjon: Lage et produkt knyttet til en stilepoke. Norsk: Dokumentere prosessen gjennom en logg med bilder. Matematikk: Arbeidstegning, enheter og målestokk.

Organisering 60 elever 6 programfaglærere 4 norsklærere 2-3 matematikklærere Elevene arbeider individuelt. Felles utstilling til slutt.

Materialer og målestokk Ståltråd/metalltråd, aviser, lim, papir, tre (fyrstikker, ispinner), papir på rull, papp, bobleplast, acrylmaling Målestokk 1:20 (?)

Organisering av dagen (Elevene har arbeidet med stilhistorie før denne dagen). Felles oppstart med introduksjon til den individuelle oppgaven. Lage en arbeidstegning Lage en modell(skissemodell for frisører) Presentere arbeidet sitt på en utstilling hvor de viser fram modellen, arbeidstegningen og dokumenterer dette i en PowerPoint-presentasjon med logg/beskrivelse av arbeidsprosessen.

Kompetansemål - Produksjon bruke farger og formelementer i praktisk arbeid for å skape bestemte uttrykk i produkter velge og bruke verktøy, materialer og teknikker på en hensiktsmessig og forsvarlig måte

Kompetansemål: Kvalitet og dokumentasjon bruke digitale verktøy i kvalitetsarbeid og presentasjons- og dokumentasjonsarbeid i tråd med yrkesmessige behov

Kompetansemål - Norsk kombinere auditive, skriftlige og visuelle uttrykksformer og bruke ulike digitale verktøy i presentasjoner

Kompetansemål - Matematikk tolke, lage og bruke skisser og arbeidsteikningar på problemstillingar frå kultur- og yrkesliv og presentere og grunngje løysingar bruke og grunngje bruken av formlikskap og målestokk til berekningar og i praktisk arbeid rekne med ulike måleiningar, bruke ulike målereiskapar, vurdere kva for målereiskapar som er formålstenlege, og vurdere kor usikre målingane er