Av: Anette Helene Smørdal

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
VITENSKAPEN OM SAMFUNNET
Advertisements

Kilde: Yes!! Gruppe: Julie Veronica Frank Gruppe: Veruska Øystein DL Anita Gruppe: Espen Geir Irmelin Gruppe: Ann-Magritt Øystein LK Susana.
PROBLEMBASERT LÆRING VED MEDISINSTUDIET I OSLO
TRIVSEL I HJEMKOMMUNEN OG TANKER OM FRAMTIDIG BOSETNING EN UNDERSØKELSE BLANT ELEVENE PÅ RISØR VIDEREGÅENDE SKOLE HØSTEN 2010.
Læring i organisasjoner - hva er en organisasjon
Eksamen i Treningslære 2
Nina K. Vøllestad Avdeling for helsefag Institutt for helse og samfunn Det medisinske fakultet TRANSFORMASJON AV VITENSKAPELIGE TENKE -, ARBEIDS- OG VURDERINGSMÅTER.
Hvordan innholdsstrategi fikk hamsteren ut av buret
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Lederutvikling og skreddersøm
Barn som pårørende - i fastlegenes smågruppemøte.
LÆREPLANEN Sosiologi og sosialantropologi – hovedprinsipper.
Forskningsbasert?. StLs definisjoner »Forelesere –Med aktivt forhold til FoU –Som kjenner vitenskapelig metode –Som er oppdatert på sitt fagfelt –Som.
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Halvårspresentasjon Ungdomskunnskap 2013
Danning i skolen – et truet prosjekt?
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og

Mestring og forebygging av depresjon
Teknologi og forskningslære
Rune Sødal, NF og Odd Haddal, NKF
Ungdomskunnskap 2012/2013 Av: Kine Jenssen Lie
KOGNITIV UTVIKLING(3.del) Banduras sosial-kognitive teori
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Velkommen til opplæring- en ny start!
Innføring i fagdidaktikk – samfunnsfag 1
VURDERING.
Veiledning av studenter
SAMFUNNSVITENSKAPELIGE PROBLEMSTILLINGER
Avdeling for sosionomutdanning
Utforskeren.
12 Reflekterende lesing.
Studieplanarbeid.
Norsk Monitor Synovate Norge.
EXFAC03-MVIT forelesning 1: introduksjon
Hvilke familietilbud trenger de yngste
NY BACHELOR STRUKTUR: HVORDAN LØSE SAMFUNNS DEL AV LØPET FREDAG 26 SEPTEMBER, 2014 Frode Steen.
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
Guri Kaurstad, Kari Bachmann, helge Bremnes, Gøril groven
BARNAS BARNEVERN 2020.
Forklaringsprinsipper, positivisme og falsifisering
Veiledningspedagogikk
Bakgrunn RISKBA prosjektet i Bydel Ullern
Klasseledelse med sosialpedagogisk fokus Av Solveig Roth Høgskolen i Vestfold 2009.
Kroppsøving/idrett 60 studiepoeng
Ungdom og helse Berit Bratholm:
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT ). Hensikten med Ny Lærerutdanning på Ungdomstrinnet ( LUT ) Utvikle den faglig kompetente læreren. Utvikle den.
Om å skrive fordypningsoppgave i pedagogikk
Skriving av akademiske oppgaver Hvordan å bedre sjangerforståelsen for studenter av Espen Næss Lund
Rammeplanen i barnehagene i Re og Hof! Etterutdanningsprogram.
PEL EKSAMEN Hvordan kan jeg som lærer jobbe opp en klasse der elevene vil føle seg trygge sosialt, og at de selv føler at de mestrer det faglige?
Opplegg for prosjektarbeid i mediekunnskap 07/08
Prinsipper for arbeid i lærergruppene Levanger 20. – 21. april 2006 Torunn Tinnesand lp-modellen læringsmiljø og pedagogisk analyse.
Nye studiemodeller på Drift av datasystemer, Informasjonsbehandling og IT-støttet bedriftsutvikling Geir Ove Rosvold Svend Andreas Horgen Greta Hjertø.
TERMIN: 2011-HØST ORD EMNEKODE: UG1PEL15110 KANDIDAT NR DATO: 13/12-11 PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP EKSAMEN.
Matematikk og motivasjon Matematikkhjelperen Hanan M. Abdelrahman Kristiansand
Samfunnsvitenskapelig metode – innføring Forelesning 4/
Revidering av Bachelor i Pedagogikk: allmennpedagogisk søyle v/Kirsten, Tone, Sophie, Mette, Sten, Harald, Kristinn.
2014 Studiebarometeret Studiebarometeret Høgskolen i Sør-Trøndelag I denne rapporten er spørsmål om tidsbruk (studieinnsats) ekskludert. Vi henviser.
Den energiske læreren Vil du bli noe stort? En lærer har stor påvirkning på andres liv. Som lærer kan du gi barn og unge de beste forutsetninger for å.
Yrkesrollen Faglig mestring og praktisk dyktighet.
Integrering av kjønns- og likestillingsperspektiv. Erfaringer fra praksis Karin Hovde, Helsinki 20.mars 2007.
Byrådet har følgende overordnede mål for det psykiske helsearbeidet ( ) i Oslo kommune:
Samfunnsvitenskapelig metode – innføring
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT )
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Hvordan påvirker demokrati økonomisk utvikling
H ”På min skole får jeg tilbakemeldinger som gjør at jeg får lyst til å lære!” Hadde det vel ikke vært kjekt om alle elever på vår skole etter hvert satt.
Utskrift av presentasjonen:

Av: Anette Helene Smørdal Halvårspresentasjon Av: Anette Helene Smørdal

Ungdomskunnskap Hvorfor vaglte jeg dette studiet? Hva har jeg gjort tidligere? Fremtidsplaner?

Egne mål Mestre blogging Få en bredere forståelse av begrepet ”ungdom” Bli komfertabel med gruppeveiledning

Læringsmål fra fagplanen Vise grunnleggende innsikt i de unges oppvekstkår i det moderne urbaniserte samfunnet. Studentene skal forstå skolens, familiens og kulturlivets grunnleggende betydning i oppveksten, både som del av en ungdoms utvikling mot økt kompetanse, mestring og myndiggjøring, men også arenaer der marginaliseringsprosesser og utstøting oppstår. Vise gjennom skriftlige arbeider hvordan teorier, modeller og praktiske metoder henger sammen i arbeidet med ungdom og kjenne til sentrale prinsipper for evaluering og utvikling av institusjoner og nye arenaer i nær dialog med brukerne. Kjenne til sentrale metoder i samfunnsvitenskap og kulturkunnskap slik at de kan ha en kritisk forståelse av både etablert og ny viten på fagområdet.   Være i stand til å lage en egen undersøkelse eller sette i gang et nytt tiltak rettet mot ungdom som kan bidra til faglig utvikling og ny innsikt. 

Mappeoppgavene 1. Fagplan 2 Media, ”Påvirker musikkvideoer unge jenters oppfatning av egen kropp i negativ retning?” 3 Sosialpedagogikk 4Subkultur”Hva kjennetegner skatemiljøet i Horten- sett gjennom tre unge gutters øyne?”) 5 Barnevern, Case

Praksis -ungdomskole - Ungdomsklubb Gruppearbeid Pensum Selvstudie Veiledning

Kollokviegruppe Lise Lotte ,Eli og Anette s, Dream team!

Avslutning Hva har jeg lært? Forbedringer?

Takk for oppmerksomheten !   t.  Takk for oppmerksomheten ! God jul alle sammen