Organisering av 3. semester praksis

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kilde: Yes!! Gruppe: Julie Veronica Frank Gruppe: Veruska Øystein DL Anita Gruppe: Espen Geir Irmelin Gruppe: Ann-Magritt Øystein LK Susana.
Advertisements

Ørnulf Wiig Installasjon AS
Læringsmiljø og pedagogisk analyse En strategi for skoleutvikling
NESOs Formannskole klasse / 2014
Tilpassa opplæring Utdanningsavdelingen v/Anne Marie Strømhaug
Tilfredshetsundersøkelsen 2008 Tilbakemeldinger til studentene og oppfølging i LUNA.
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og
Prosedyre for IPLOS- registrering Hjemmetjenesten, Øra distrikt
Pedagogikk 102 Våren 2008 Arbeidskrav og vurdering.
Nokre prinsipp •Modulbasert og studiepoenggivande som hovudprinsipp •Fleksibilitet •Praksisnært Studiepoeng ved obligatorisk frammøte og gjennomføring.
ENTREPRENØRSKAP FOR LÆRERE OG SKOLELEDERE Videreutdanning 30 studiepoeng Entreprenørskap i skolen Entreprenørskap er et utdanningsmål og en opplæringsstrategi.
Jonas Bakken EdTech, UiO,
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Oppfølging av studenter: Kontroll av registrering og betaling Det er nødvendig å føre kontroll med registrering av studenter hvert semester. Vi har rapportering.
Praksislærermøte GLSM-praksis
Seminar fagartikkel Pedagogikk uke 1 AU1.
Arenaer for utforskning 2009  Introduksjon og informasjon  basisgruppene etableres to og to diskuterer evt. overordnet tema velger representanter til.
Felles innsats mot mobbing
Praksis i ny grunnskolelærerutdanning
Praksis i studieåret 2009/2010: Trinn 2-AU
HiAk - RFF Intensjonsavtalen mellom RFF og HiAk har materialisert flere handlinger. Det skal arbeides med flere prosjekter innenfor: PPU – planlegge oppstart.
Randi Irene Tone Olav Duun videregående skole
Personalenheten - Fagopplæring Møte på opplæringssted Hensikt med møtet avklares i forkant Deltakere på møtet Lærling Instruktør Faglig leder Tjenesteleder.
Integrering av IKT i allmennlærerutdanning (uten PLUTO) Leikny Øgrim og Vibeke Bjarnø Haustseminar Stord
Organisering og arbeidet i kommunene
1 Erfaringer fra skoleeier (Trondheim kommune) Rapporter fra/samtaler med skoleledere Hva lærerne rapporterer PPU−studentenes FoU-arbeid Vurdering for.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
Praksissamling for fjerde semester praksis på Lektorprogrammet.
Tredje semesters praksis på Lektorprogrammet
Lene Dolva Bratland, 5. semester.  Vær åpen for ny informasjon  Å bli en del av fellesskapet.
Organiseringen av 8-ukers praksis
Valg og vurdering av elektroniske læremidler i matematikk A05 – våren 2007 Lærermanus Et samarbeid mellom matematikkseksjonen, praksisskolene/øvingslærerne.
Anne Stein Bankgata ungdomsskole Eksempler på vurdering i;
Til Læringsmiljøutvalget Rapportering fra Si fra-systemet klager og varsler på læringsmiljøet.
Utdanningsvalg 10.klasse
Steinar Hafto Myre 23. januar 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN I PRAKSIS En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Oppstart av arbeidet med bacheloroppgave Dag Wiese Schartum.
Praksisseminar 31.oktober Henvendelse til praksisstedet. Taushetsløfte Praksisperioden Målsetting Formelle krav - roller Forventninger Veiledning Evaluering.
VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Prosjekt - studenttett post av Kirsten Halse. Hensikten med presentasjonen... å informere om hvordan prosjektet er utviklet og spesielt å gi en forståelse.
Småbarnspedagogikk Fordypningsenhet vår 2007 Pedagogisk arbeid med barn fra null til tre år.
LEDELSE Tema for uke 44 Pedagogikk A2A Rakel K.R.Næss.
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT ). Hensikten med Ny Lærerutdanning på Ungdomstrinnet ( LUT ) Utvikle den faglig kompetente læreren. Utvikle den.
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Lillian Almaas 21. august 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Lillian Almaas 21. august 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Om praksis - praksisplan og vurderingsrapport Samarbeids- og vurderingsmøte TOSBA/TOS Studieleder Vibeke Bjarnø 11. JANUAR 2016.
Egenvurdering av økonomisk stønad og råd og veiledning til unge mellom 17 og 23 år Laholmen 16. juni 2016 Nina Westby Evensen.
Hovedprosjekt Fagnr: ITF stp. Vår 3.klasse
Høgskolen i Sørøst-Norge Ideer til evaluering før under etter.
Utdanningsvalg 10.klasse
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT )
Ny som universitetslærer
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Vurdering Praksislærer gir veiledning og vurderer
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Digitalt læringsmiljø
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Formativ evaluering BI Stavanger
Time- og eksamensplanlegging
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
Utskrift av presentasjonen:

Organisering av 3. semester praksis Marie S. Thorstensen Praksisansvarlig Lektorprogrammet

Registrering til praksis 1. september 1 uke Praksisutplassering

Tema for 3. semester praksis Faglig formidling mot hel klasse/gruppe Undervisningsmetoder Klasseledelse

Møte med studentene i forkant av praksis Studentene tar samlet kontakt med skolen Planlegge praksisperiodn med veileder og medstudent Planlegge praksis Profil og satsnings- områder Undervisning

Omfang 5 dager individuelle tilpasninger Informasjonmøte Parpraksis Ikke påkrevd med fulle arbeidsdager 5-8 undervisningssekvenser Refleksjonsnotat

Praksiskort

Vurdering i praksis Innholdskomponentene på praksiskortet Tilstedeværesle Faglig og didaktisk kompetanse Sosial kompetanse og personlig funksjonsnivå Yrkesetisk kompetanse Kommunikativ kompetanse og lederkompetanse Endrings- og utviklingskompetanse Rutine for oppfølging av studenter

Avslutningsvis i praksis Veileders oppgaver Før praksis Felles plan på skolen for praksis Møte studentene for å planlegge praksisuka Under praksis Kontrollere studentens deltagelse Vurdere studenten - melde tvil til kontaktperson Sørge for at studentene får veiledning de har krav på Gi tydelige tilbakemeldinger til studentene Avslutningsvis i praksis Gjennomføre vurderingssamtale Fylle ut praksiskort og få studenten til å føre opp utviklingsområder

4. semester praksis Uke 5? Samme studentgruppe Fokus på formidling mot enkeltelev/ liten gruppe