 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

HVA ER ?.
Deltaker på sosialt nettsted Bruker du sosiale medier som for eksempel Facebook, Twitter eller LinkedIn? (Prosent av Internettbrukere) 17 Dagligbankundersøkelsen.
HVA ER ?.
Den digitale hverdag Diskusjonsspørsmål
Et mangfoldig Rotary En god vei inn i det norske samfunn er gjennom kontakt og vennskap med nordmenn Kanskje Rotary er noe for deg?
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
Fotograf Eiliv Leren © Destiansjon Tromsø
Presentasjon Kolstad Håndball
Personvern: Hvorfor kundene bryr seg? Tor W. Andreassen, PhD Professor.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 1 STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
Bli bedre på internett Edgar Valdmanis, NettCoach.no Uranienborg Rotary, 9.januar 2014 Edgar Valdmanis Tlf
Sosiale nettverk Hvilke kjennetegn har de?
Distriktskonferansen 2009 – Rotary Distrikt 2270 Hvordan oppleves Rotary fra et ungt medlem sitt ståsted? Og hvilke utfordringer har Rotary for å kunne.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Hvordan bruke IKT som kulturbedrift
Nye klubber - medlemsutvikling Hvorfor nye klubber ? •Det eneste som gir betydelig medlemsvekst •Vi må få Rotary ut til de yngre generasjoner.
Prosjekt ”Mestring av hverdagen” Utvikling av aktivitetstilbud tilpasset personer med nevrologiske skader eller sykdommer.
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
1. ny feltrapport funn dokumentasjon metode tolkning 2. felles feltdiskusjoner Last opp og se på bilder/kommentarer på Åpen arkeologi gruppen.
Utrops prosjekt om hatprat våren hva har vi funnet?
Hva er verdien av å ha biblioteksressurser representert i sosiale nettverk som f.eks Facebook?
Barn og unges nettliv Muligheter og utfordringer i informasjonsalderen Kjetil Østereng, Høgskolen i Østfold 2007.
Resultatene av Spørreundersøkelsen i Langesund Rotaryklubb.
Omdømme: Quo vadis?- eller Rotarys omdømme møter media Distriktssamling 2009 R.I. distrikt 2310 DGE Per Olav Stenseth18. april
DICO District Internet Communication Officer. DICO´s oppgave Gi IT-støtte til klubbene i distriktet.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
MED KLUBBEN I SENTRUM SOSIALE MEDIER. Hva er sosiale medier Sosiale medier Betegnelse på alle nettsteder der brukerne selv skaper innholdet Blandt de.
Din klubb trenger deg - til rekrutteringen av nye medlemmer! B/ Presentasjon på DS.
WHY WE’RE STRENGTHENING ROTARY. OBJECTIVES  Clarify what Rotary stands for, how it’s different and why people should care  Elevate awareness and understanding.
Klubb- og medlemsutvikling
Svein-Erik Dippner 28/ Klubb- og medlemsutvikling Arbeidsmål og planer (1) Arbeide for å snu den negative trenden i medlemsutviklingen:  Systematisere.
PETS Sola mars 2012 Tor Jan Reke
PETS Kinsarvik mars 2011 Lars Nordbø Lars Nordbø 2250 District Internet Communication Officer District Internet Communication Officer.
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
PRESIDENT ROLLEN Innledning til gruppearbeid PETS 2009.
Medlemsutvikling PETS/Distriktssamling Langesund 28. mars – 29 mars D 2290 E. Omdal.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
KLUBB- OG MEDLEMSUTVIKLING KLUBB- OG MEDLEMSUTVIKLING Per-Arne Davidson.
INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Sosiale medier og kriseinformasjon. «.. en teknologisk nyvinning som har potensial til å endre våre arbeidsvaner. Deltakelse i sosiale nettverk, samarbeid.
TITLE Kommunikasjon og informasjon Hvilke kanaler har vi? D 2305 – PETS 2014 v/ IPDG / DT Margit Bjugstad.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
Gruppe 5 Problemeiere: Ola Listhaug –Prof. I Statsvitenskap ved ISS Thomas Nilsen –Mastergradsstudent i Medier, kommunikasjon og informasjonsteknologi.
Trådløs kulturby Andy Pham Damir Nedic Amund Letrud Ruben Vijayaroopan Sivarajah Espen Olsen.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Informasjon og Internet Kjetil Otter Olsen Underdirektør IT-Drift, USIT.
BRUKEN AV SOSIALE MEDIER HAR EKSPLODERT DE SISTE FEM ÅRENE. 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG 75% AV NORDMENN.
Rekruttering og utvikling av klubben som nettverksarena.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Markedsføring og video Sosiale medier og bruken av disse er viktige – i noen tilfeller alene men også i kombinasjon med tradisjonell markedsføring.
PR og OMDØMME i Rotary Hvor står vi i klubbene og hvordan går vi videre Mange av dere har hørt at Rotary har foretatt en prosess for å gjennomgå og styrke.
D2250 PETS 12. mars 2017 RRFC Ingrid Grandum Berget
Befolkning.
Tips for bruk av sosiale medier
Gode venner som hjelper andre
Golfturnering til inntekt for brystkreftsaken
Markedsplan 2011.
«Yrkesnettverk» Et rekrutteringsprosjekt i regi av Oslo Vest Rotaryklubb Prosjektgruppe: Agnes Beathe, Cecilie, Per Gustav, Håkon og Nils.
HVORDAN PROMOTERE ROTARACT?
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Om Verdensdagen for psykisk helse
Utskrift av presentasjonen:

 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011

Målsetning for dagen  Innblikk i sosiale medier  Hva er det?  Hvorfor er det nyttig for Rotary?  Hvordan ta det i bruk?

Hva er sosiale Medier?  Nettsamfunn er et virtuellt møtested der brukere som har opprettet en profil utveksler og deler informasjon, erfaringer og opplevelser.  Innhold er enten selvgenerert eller generert av tredjepart og deles fritt.

Hva er sosiale Medier? LinkedInFacebook Twitter

Facebook tar over verden Facebook har på syv år fått 600 millioner brukere, blitt verdens mest besøkte nettsted og har gått fra å være et prosjekt på gutterommet til et selskap verdt mer enn 50 milliarder dollar. Om du tror Facebooks vekst er i ferd med å snu, må tro om igjen - Facebooks vekst har så vidt begynt - Facebook vil ta over verden! Kilde: IMNA

Hvorfor sosiale medier? Involvere Promotere Rekruttere Innovere Etablere Analysere Eksponere Informere

Hvorfor sosiale medier? Gjennomsnitsalder (globalt): LinkedIn – 39 år Facebook – 33 år Twitter – 31 år

Hvorfor sosiale medier? Antall brukere Norge: LinkedIn – 0,4 mill (januar 2011)* Facebook – 2,53 mill (mars 2011)** Twitter – 0,2 mill (januar 2011)*** Kilde: * Synlighet **Halogen, ***Synlighet

Målsetningen Å få flere Rotaryklubber til å ta i bruk sosiale medier fordi:  Teknologi endrer folks måte å kommunisere på. Rotary må møte denne utfordringen  Eksisterende medlemmer får utvidet opplevelse av Rotary gjennom sosiale medier (med på å styrke klubbene og den enkelte)  Bruk av sosiale medier som Linkedin styrker yrkesfokuset  Aktiv bruk av sosiale medier forsterker den offentlige oppmerksomhet og Rotarys profil  Sosiale medier er en ny rekrutteringskanal for Rotary som møter yngre på deres arena

Hvordan bruke sosiale Medier?  4 enkle steg for å ta i bruk sosiale medier: 1. Planlegge 2. Bygge 3. Markedsføre 4. Evaluere

1. Planlegge 1. Hva er klubbens målsetning på sosiale medier? 2. Hvilken identitet har klubben som skal kommuniseres? 3. Hvem kan gjøre jobben?

2. Bygge  Bygge erfaringer og start i det små  Bygge innhold  Bygge et nettverk av ”followers” eller medlemmer

3. Markedsføre  Del link på nettsiden, presentasjoner og andre virtuelle grupper  Få alle til å dele lenker  Lage ”business card” med link på  Snakk om det!

4. Måle  Måle antall medlemmer/ followers  Hvem er medlemmene?  Måle antall innlegg og respons  Hva er followers interessert i?  Vurdere resultater i forhold til målsetningen

Her finner du Oslo Rotary

Her finner du Oslo Rotary Informasjon

Her finner du Oslo Rotary Bilder

Her finner du D 2310

Eksempel på event

Spørsmål ?