Tiltakspakken og målinger

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Blogg En blogg kan sammenlignes med en nettbasert dagbok. Her kan du publisere tekst, bilder, videoer. Leserne kan kommentere det du har skrevet i din.
Advertisements

Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
HVA ER ?.
Hvordan lager du en konto (blir en Facebookbruker) ?
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Personlig pålogging – samme Bruker og Passord som på internett
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Veiviser for distribuert registrering av forventet ventetid på www
Registrering 1.åpne din Galaxy. 2.trykk på Programmer som du finner oppe til høyre på skjermen. 3.trykk på ikonet Samsung App. 4.når du kommer inn på siden.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
BraWeb Bestilling.
Brukerveiledning for gruppeledere
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Hvordan melde seg på skyteaktiviteter 1.For å kunne melde deg på skyteaktiviteter må du være godkjent av avdelingen som aktiv skytter. Før dette må du.
Opplevd kvalitet og målt kvalitet: Brukerundersøkelser: Målgruppe: - brukere av hjemmetjenesten (18 indikatorer) - beboere på inst. (24.
Hvordan lager du en konto?
Bruke Gmail 3a Gmail er et e-postprogram.
Intranett: Hvordan komme i gang
1 Slektsforum Et nettbasert forum hvor man kan få hjelp til slektsforsking.
HVA ER ?.
FYLKESMANNEN NETTVERSFORUM FOR HELSE- OG OMSORGSTJENESTEN 19.DESEMBER.
HTV-konferanse 28. oktober 2013
En suksesshistorie fra Vestfold….
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Service Requests. 2 Service Requests - Henvendelser •I modulen Service Requests kan du registrere henvendelser og følge med på status på eksisterende.
Oppfølging av helsetilstand og legemiddelbehandling hos multisyke eldre   -implementering av modell for samhandling mellom fastleger og hjemmetjenesten.
Foresattepålogging Du velger Foresatte Foreldremøte Adresse:
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Forsiden til som du møter førstwww.pssi.no.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet •E-post •PPS •NEL •Studentweb •Its learning.
19.Mars 2013 Anne Gjengedal Sunde
Innføring i bruk av Dashboard
Samstemming av medikamentlister og riktig legemiddelbruk
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet Epost PPS NEL Studentweb Its learning.
Hvordan lager du en konto?
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
CLASS FRONTER En begynnerinnføring.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Tiltak 4: Indikasjoner Av Line Hurup Thomsen, fagutviklingssykepleier, Eiganes hjemmebaserte tjenester.
Samstemming og riktig legemiddelbruk i hjemmebaserte tjenester. Kick-off samling tirsdag 19. mars 2013 I trygge hender.
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
KONFIDENSIELT. Distribusjon bare til partnere i henhold til avtalen om taushetsplikt. Microsoft gir ingen uttrykte eller underforståtte garantier. © 2012.
Informasjon om bestilling av rom til avtalepris hos
Beskrivelse av kulturkontaktens oppgaver i informasjons- og logistikksystemet KSYS
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Planer og rapportering Som kommunekoordinator for Den kulturelle skolesekken skal du bl.a. levere planer og rapporter Her er noe informasjon og tips: Frister.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Mobilnummer Bypass-code applikasjon Loggin for første gang
HVORDAN KAN MÅLINGER BIDRA TIL FORBEDRING?
23. Spillere For spillere i Postenligaen og 1.div.
Tiltakspakken for Trygg kirurgi og postoperative sårinfeksjoner Tiltakspakken på innsatsområdet Trygg kirurgi og POSI skal bidra til å sikre rett praksis.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Registrering av testresultater Trinnene i prosessen Logg deg inn på Admin-sidene Opprett en ny test Legg til testresultater Registrer.
1 ​ Tilhørende målinger i tiltakspakken Samstemming og riktig legemiddelbruk i hjemmetjenesten.
Veileder i Extranet for brukere, kontaktpersoner og resultatrapportører Extranet - en felles plass for målinger av forbedringsarbeid i pasientsikkerhetskampanjen.
Erfaringer med legemiddelgjennomgang ved Nygård Sykehjem Bjørn Schreiner sykehjemslege Bjørn Schreiner
Målinger. Hva kan vi gjøre annerledes? Veiledersamling, april 2014.
WEB BOOKING INSTRUKSJONER. OPPRETT EN WEBPROFIL Klikk Logg inn trykk på Bli medlem. Fyll i dine personlige opplysninger og velg fortsett. Har du et Nordic.
Tilhørende målinger i tiltakspakken Riktig legemiddelbruk i sykehjem
Hvorfor skal vi måle? Hvordan?
Opplæring SAP Portalen
Gå til – Klikk på «lag konto».
Enkel brukerveiledning
Brukermanual Min Idrett
Enkel brukerveiledning
Utskrift av presentasjonen:

Tiltakspakken og målinger Læringsnettverk Aust-Agder 09.04.13 Ved Silje Bjerkås Veileder Extranet

Tiltakspakken Tiltakspakken omfatter strukturert legemiddelgjennomgang av pasientens legemidler i tverrfaglig team. Innsatsområdet fokuserer på faste legemidler som oppført på legemiddellisten og behovslegemidler, ikke naturpreparater som kosttilskudd og vitaminer/ mineraler. Tiltakspakken har også fokus på implementering av kartlegging- og vurderingsverktøy, samt bedring av kvaliteten på dokumentasjon i pasientens journal. kkerhetskampanje pasientsikkerhetskampanjen Veileder Extranet

Tiltakspakkens 4 punkter Tverrfaglig strukturert legemiddelgjennomgang (LMG) med sjekkliste og registrering av indikatorer Opprette registreringstype ”legemiddelgjennomgang” i pasientjournal Pleieplan med observasjoner og rapporter innen 24 timer i henhold til oppfølging av forskrivning Tverrfaglige undervisnings- og casemøter i avdelingene

Hjelpemidler Alle hjelpemidler ligger på www.pasientsikkerhetskampanjen.no under riktig legemiddelbruk i sykehjem Måledokument Rapport fra pilotprosjekt Sjekkliste før Legemiddelgjennomgang Interaksjonsdatabasen www.interaksjoner.no/ START- og STOPP – kriteriene

Forbedringsmodellen

Hvilke mål vil dere ha for deres sykehjem? Eksempler på mål: Alle langtidspasienter (21) ved sykehjemmet har en LMG innen 17. oktober 2013 ( 100 %) Indikasjon oppført på legemiddellisten er 95 % innen 2013 Alle primærkontakter er delaktig i tverrfaglig LMG Bruk av legemidler reduseres med 20 % innen utgangen av 2013

Målinger Prosesser og resultater skal registreres i pasientsikkerhetskampanjens database, Extranet: https://extranet.pasientsikkerhetskampanjen.no Extranet - en felles plass for målinger av forbedringsarbeid i pasientsikkerhetskampanjen Bygger på enkle, løpende målinger Viktig for å følge utviklingen og engasjere Dataene som registreres eies og skal benyttes lokalt.

Hvordan måle og hvem skal være med En måleansvarlig Alle langtidspasientene i de avdelingen som er med. Baseline måling før oppstart. Deretter en gang pr. mnd – fast tidspunkt Fremvisning og faglig diskusjon rundt resultater og utvikling lokalt er viktig

Obligatoriske målinger for læringsnettverket Kode Type måling 1.01 Andel langtidspasienter som har hatt LMG siste halvår 1.02 Andel legemidler med indikasjon 1.03 Andel pasienter med plan for oppfølging 1.04 Gj.snittlig antall fastelegemidler med ATC-kode Evt. Ègendefinerte målinger

Registrering og innlogging Internettadresse: https://extranet.pasientsikkerhetskampanjen.no/users/login.aspx Registrering: Dersom du skal være deltaker i et måleteam i Extranet, vil du motta en mail om å registrere deg først. Innlogging: Når du er registrert logger du deg inn med et brukernavn (din e-postadr.) og et selvbestemt passord. Glemt passord: Trykk på ”tasten” og du mottar mail med passord etter en kort stund. Veileder Extranet

Registrering Fyll inn alle punkter markert med stjerne. Velg selv brukernavn (din e-post adresse) og et selvbestemt passord. Du kan senere endre info ved å åpne Min profil

Klikk på aktuelt prosjekt for å komme inn Klikk på aktuelt prosjekt for å komme inn. I dette tilfellet ”I trygge hender”. 12

Prosjektets hjemmeside Hovedmeny Prosjektnyheter Diskusjoner Snarvei til eget team Nye prosjektdokumenter 13 Veileder Extranet

Oversikt medlemmer i teamet Valg av mål Oversikt medlemmer i teamet Tildeling av roller – Roller gis av den som er registrert som Hovedkontakt Send meldinger til de andre teammedlemmene! Leveringsklare oppdrag Målsettinger for teamet Punktene under Administrasjon er synlige og tilgjengelige avhengig av rolle og tilgang. 14 Veileder Extranet

Tildeling av roller For å tildele roller til andre deltagere i teamet, klikk på ”Rolle tildeling” under ”Administrasjon”. Deretter velg aktuell rolle ved å klikke på rullgardinen. Legg så inn e-post adressen til ny teamdeltager i feltet ved siden av. NB! Det er viktig at e-post adressen er eksakt lik den som deltageren bruker ved innlogging i Extranet. Også i forhold til store og små bokstaver. Velg deretter ”Tildel funksjon”. Personen vil nå få en e-post med bekreftelse på at vedkommende har fått en rolle i teamet.

Valg av målinger Valg av aktuelle målinger. Marker i ruten foran målingen Aktiver deretter målingen ved å klikke på denne knappen. 16 Veileder Extranet

Valg av målinger Valgte målinger Handlinger Kopi Data Register Fjern Handlinger Kopi: kopieres for å lage en ganske lik måling. Data: gå rett til målingen Registrering: Gå rett til registrering Fjern: Fjern målingen. Kan bare utføres av hovedkontakt og kan ikke fjernes dersom det er lagt inn data. 17

Valg av målinger Målingene vises slik på teamets hjemmeside 18

Data- registrering 19 Veileder Extranet

Registrering Teller Nevner Hendelse Endring Teller Nevner Skal man skrive inn merknad, må Hendelse eller Endring velges. Kommentarer som forklarer registrering. Eks. Baseline eller 1. måling eller tiltak iverksatt. 20 Veileder Extranet

Registrering av data Når dataene er lagt inn, registreres plottene i diagrammet umiddelbart. Trykk på Rundiagram. Se neste foil. 21 Veileder Extranet

Rundiagram Foil 20 Foil 21 Foil 22 Foil 23 Foil 24 22

Endre baseline/median Etter første baseline er gjennomført og nye tiltak iverksatt, kan ny baselinen/median etableres. 23 Veileder Extranet

Målrapporter Mer detaljer neste foil 24 Veileder Extranet

Rapporter Rapporter for egne tilpassede målinger Dersom man har flere serier kan disse inkluderes i samme rapport ”Gamle” og arkiverte målinger inkluderes i rapporten 25 Veileder Extranet

Lykke til!

Referanser http://www.pasientsikkerhetskampanjen.no/no/I+trygge+hender/Innsatsomr%C3%A5der/_attachment/1911?_ts=13dd0241b02 http://www.pasientsikkerhetskampanjen.no/no/I+trygge+hender/Innsatsomr%C3%A5der/_attachment/1006?_ts=137a727bf78