Svein Erik Setermo
Trender i reiselivet Vinter opplever økende etterspørsel –Ekte vinter –Samiske opplevelser –Nordlys –Vinteraktiviteter Muligheter for tilrettelagte naturopplevelser året rundt Kobling mellom by, kultur og natur
Målsettinger 2008 Salg –Selge inn nye romdøgn –Gjennomføre romdøgn –Øke salget med 10 % av tjenester, turer og opplevelser gjennom turistinformasjonen
Aktiviteter Markedsføring –Vinter – øke antall besøkende –Kobling kultur, natur og byliv –Forsterke satsningen mot incentive og consentive markedet –Forsterke satsningen mot det norske, nordiske og internasjonale kurs- og konferansemarkedet Tromsø som snuhavn for cruise Videreutvikle Tromsø som cruisedestinasjon Bidra til å etablere flere direkteruter til Tromsø Få på plass booking løsning –pilot høsten/vinteren 2008 Bidra til produktutvikling –Kortferiemarkedet –Produkter som inkluderer flere leverandører (Kort og godt)
Utdrag aktiviteter NTW april Imex Frankfurt London Atta
Muligheter RDA II –Få til et samlet løft for reiselivet i Tromsøregionen, Troms og Nord-Norge
Utfordringer Prosjektfinansiering
Aktiviteter i snøen Hundeslede Reinsdyrslede Hesteslede Isfiske Scooterturer Skiturer Trugeturer Offpist Brevandring
Samarbeid så langt Midnight Sun Marathon –Samisk uke Nordlysfestivalen –Norwegians direkterute London-Tromsø Erfaring: –Svært positiv
Muligheter Felles interesse i markedsføring Økt opplevelse av Tromsøregionen for de besøkende Flere besøkende Større omsetning
Utfordringer Ikke god kjennskap til hverandre Liten/ingen informasjonsutveksling Markedsmateriell –Bilder, lenker
Produkter gir merverdi Hva er Tromsøregionen uten gode produkter og folk som tør satse? –Tromsø Villmarkssenter –Hav og fjell –Arctic Center –Lyngsfjord Adventure –Lyngen Alp