Svein Erik Setermo. Trender i reiselivet Vinter opplever økende etterspørsel –Ekte vinter –Samiske opplevelser –Nordlys –Vinteraktiviteter Muligheter.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
Advertisements

Kommunal- og regionaldepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk. Eller velg DEPMAL– engelsk.
Endring av formidlingspraksis i samarbeid med skolen Tvangsgifte eller ekte kjærlighet? Museer som ressurs i Den kulturelle skolesekken Alta,
Snowball Rjukan 26. oktober 2010 Ove Gjesdal og Stein B Olsen.
Husleie nivå  Husleien opp med ca 100% på 10 år.  Inntektene har hatt en lavere utvikling.  Det begynner å bli ”normalt” med over 40% bo.
Trysil Erfaringen og utfordringer som Syklist velkommen Destinasjon.
Østlendingen og skolene i tospann
Destinasjon Norge Regjeringens reiselivsstrategi.
Anne Lene Lie Trollvik Gjestegård.
Forretningsdriften – strategi og muligheter
Bokbusser i Troms Bokbuss fra kulturminne til satellitt. De mobile bibliotektjenestenes framtid Birgit Larsen.
FJELLREGIONEN SOM REISELIVSARENA
Valg av boplass? Vi valgte Den Franske Rivieraen – bl.a. fordi….. • Behagelig klima vår og høst, • Fastlands-Europa – kan nås på alternative måter, • Norsk.
Valdres Destinasjon AS
Større idrettsarrangement til Nord-Norge
Branding av Nord-Norge - synliggjøring av det unike nord.
Hvordan stimulere og fasilitere næringer med utviklingspotensial?
Felles profilering av ”Det marine Hordaland” Tanja K. Hoel Fiskeriforum Vest og Norsk Sjømatsenter
Tromsø MinJournal Samarbeidsprosjekt mellom flere helseforetak, ledet av RRHF Første skisse til løsningsbeskrivelse i 2002.
 Ett klubb til klubb utvekslingsprogram  Distrikt/multidistrikt er sentrale støttespillere og koordinatorer  Se
Tromsø, den 23. oktober 2012 Reidar Nilsen Norges Fiskarlag Bør næringa selv ta ansvaret for en effektiv fiskeriforvaltning?
NCE Tourism følger opp med verktøykasse Kaia Finne 7. Februar 2011.
Sentrale markedselementer
Arbeidslivsfag Kan arbeidslivsfaget bidra til at ungdomskoleelevene blir mer motivert??
Hva betyr festivalen lokalt og regionalt? Camilla Brattland februar 2007.
HVITVEIS.
Bridge – Et spill for livet. Velkommen til NBF! Breddeorganisasjon hvor klubbene er ryggraden! Etablert Hotel Bristol i Oslo 430 klubber – 25 kretser.
Internasjonale samarbeidsarenaer med delegert myndighet og midler til prosjektstøtte etc 1967: Nordkalottsamarbeidet Nordkalottrådet Midler fra NMI (Nordisk.
Hvor mange dager i løpet av de siste 7 dager, gikk du minst 10 minutter i strekk for å komme deg fra et sted til et annet? Dette inkluderer gange på jobb.
Oslo Børs i hverdagen…….
Tromsfylke.no Go Campus Tverretatlig oppstartssamling 10. april 2014 Randi Ovesen Ass.rektor SMI-skolen, og prosjektleder Ny GIV – Overgangsprosjektet.
Innherred En vekstkraftig evig grønn ungdom
Kan bedre merking gi turistene større opplevelser i nordnorsk natur?
Startet 1 mai 2008 Norge i et nøtteskall rundtur med valgfrie aktiviteter Kjøper aktiviteter hos lokale leverandører.
Tilvalgsfag 2004/05: Young Mentors Fagets forankring i L97 Praktisk prosjektarbeid.Praktisk prosjektarbeid. ”gir elevene mulighet til å opparbeide en allsidig.
Adm. dir Håvard Belbo Gardermoen,
"Verdier fra havet - Norges framtid"
42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen
KURS FOR INSTRUKTØRER 4.DESEMBER 2014 Bli kjent med og avklare rollen som lærebedrift i et 4-åring utdanningsløp.
Norges Turistbarometer Vintersesongen 2015 Prognose for norsk og utenlandsk ferie- og fritidstrafikk i Norge Norges Turistbarometer.
Mangfoldsåret 2008 markeringsår for kulturelt mangfold - Foto: Det flerspråklige bibliotek/ Deichmanske bibliotek.
Gruppeundervisning /
Presentasjon 2009 Kvernstein gir læring, identitet og næring.
Fylker, Byer, Elver, Vidder
Friluftslivets år 2015 «Nå er det din tur!». BAKGRUNN Har tidligere blitt arrangert i :  1993  2005 Er en del av Nasjonal strategi for et aktivt friluftsliv.
FRILUFTSLIV FRA Naturopplevelser for livet.
1 Samisk tradisjon – friluftsliv i praksis Forum for friluftsliv i skolen Troms fylkeskommune, Universitetet i Tromsø og Norsk leirskoleforening Trondheim.
Turisme og næringsliv – en verdiskapende symbiose Daniel Skjeldam Kommersiell direktør.
Kompetansesenter for lokal forvaltning og kultivering, og i tillegg salg av naturbaserte reiselivsprodukter vefsna.com.
Hemsedal -de skandinaviske alper - midt mellom Oslo og Bergen - kun en times kjøretur fra Sognefjorden - stort og mangfoldig aktivitetstilbud -tiltrettelagt.
Gr. 4 Definer særpreget ved din landsby og generelt ved landsbyer. Dokka: Arrangementer i sentrum, trivelig bebyggelse i sentrum, godt handelstilbud, god.
1 Agderforskning AS En presentasjon Samling for kompetansemeglere – Kristiansand 30.mai Torunn Lauvdal.
UKE 38 – 41: SKOGUKA,BRANNVERN. PERIODEPLAN FOR LEKESTUA UKE 38 – 41: HØST, SKOGUKA,BRANNVERN. Mål for perioden: Barna skal få kjennskap til barnehagens.
Periodeplan for Minsten Uke Skoguke, brannvernuke. Periodeplan for Minsten Uke HØST; Skoguke, brannvernuke. Mål for perioden: Barna skal.
”Veien videre for reiselivet i Verdensarvområdet”
Markedsføring.
Periodeplan for Sommerly Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Bygg 21 Digitalisering av byggebransjen Rapport
Periodeplan for SOMMERLY Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Snah Shahin.
Nord Troms – et bærekraftig reisemål
Roede-kurs på arbeidsplassen
Velkommen. Velkommen Idrettstipend 2018 Stiftelsen Midnight Sun Marathon tildeler i 2018 totalt kr ,- fordelt på fire utviklingsstipend a.
Fra 1000 til 1000 FROSTATING Møte med Region-samarbeidet
Kapittel 6: Inntektsdannelsen
Brukeren skal være viktigste aktør
Periodeplan for Sommerly Uke Skoguke, påske og våren.
Arrangementsturisme Idrett & Kultur
STRATEGISK NÆRINGSPLAN FOR TROMSØ-REGIONEN - forprosjekt
PÅ BRANNSTASJONEN. PÅ BIBLIOTEKET. Vi har laget påskepynt.
Utskrift av presentasjonen:

Svein Erik Setermo

Trender i reiselivet Vinter opplever økende etterspørsel –Ekte vinter –Samiske opplevelser –Nordlys –Vinteraktiviteter Muligheter for tilrettelagte naturopplevelser året rundt Kobling mellom by, kultur og natur

Målsettinger 2008 Salg –Selge inn nye romdøgn –Gjennomføre romdøgn –Øke salget med 10 % av tjenester, turer og opplevelser gjennom turistinformasjonen

Aktiviteter Markedsføring –Vinter – øke antall besøkende –Kobling kultur, natur og byliv –Forsterke satsningen mot incentive og consentive markedet –Forsterke satsningen mot det norske, nordiske og internasjonale kurs- og konferansemarkedet Tromsø som snuhavn for cruise Videreutvikle Tromsø som cruisedestinasjon Bidra til å etablere flere direkteruter til Tromsø Få på plass booking løsning –pilot høsten/vinteren 2008 Bidra til produktutvikling –Kortferiemarkedet –Produkter som inkluderer flere leverandører (Kort og godt)

Utdrag aktiviteter NTW april Imex Frankfurt London Atta

Muligheter RDA II –Få til et samlet løft for reiselivet i Tromsøregionen, Troms og Nord-Norge

Utfordringer Prosjektfinansiering

Aktiviteter i snøen Hundeslede Reinsdyrslede Hesteslede Isfiske Scooterturer Skiturer Trugeturer Offpist Brevandring

Samarbeid så langt Midnight Sun Marathon –Samisk uke Nordlysfestivalen –Norwegians direkterute London-Tromsø Erfaring: –Svært positiv

Muligheter Felles interesse i markedsføring Økt opplevelse av Tromsøregionen for de besøkende Flere besøkende Større omsetning

Utfordringer Ikke god kjennskap til hverandre Liten/ingen informasjonsutveksling Markedsmateriell –Bilder, lenker

Produkter gir merverdi Hva er Tromsøregionen uten gode produkter og folk som tør satse? –Tromsø Villmarkssenter –Hav og fjell –Arctic Center –Lyngsfjord Adventure –Lyngen Alp