Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Turisme og næringsliv – en verdiskapende symbiose Daniel Skjeldam Kommersiell direktør.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Turisme og næringsliv – en verdiskapende symbiose Daniel Skjeldam Kommersiell direktør."— Utskrift av presentasjonen:

1 Turisme og næringsliv – en verdiskapende symbiose Daniel Skjeldam Kommersiell direktør

2 Norwegian today The largest Scandinavian low cost airline –3 rd largest low cost airline in Europe 8 bases in Norway, Sweden, Denmark and Finland –2650 employees Almost 300 routes to more than 100 destinations –2500 departures per week 64 aircraft –More than 30 brand new aircraft delivered in 2010 - 2011 13 new aircraft in 2012 –6 new Boeing 787 Dreamliner on order –222 new aircraft on order Profitable over the last five years 2

3 -20 % Vs. 737-300 Largest aircraft order in Europe 3 The most efficient and environmentally friendly fleet available Securing cost efficiency for the future 22 Boeing 737-800 100 Airbus A320neo100 Boeing 737 MAX8 -30 % Vs. 737-300 -30 % Vs. 737-300

4 4 Norwegian offer 303 routes to more than 100 destinations

5 5 Vår våte drøm for Stavanger 6 Boeing 737 i base i Stavanger (i dag: 2) 35 direkteruter i Norge og Europa (i dag: 14) Langdistanseflygninger til USA og Asia En reell mulighet?

6 Store muligheter

7 7 Fantastiske muligheter i reiselivet i Rogaland!

8 Kombinasjonen av næringsliv og turisme: - Jevner ut etterspørselen på både uke og år - Sikrer god rekruttering for fremtiden

9 Tid Omsetning Kvalitetsbasert reiseliv Volumbasert reiseliv -Prissensitive kunder -Høyere volum -Lavere priser -Kvalitetsbeviste kunder med lavere budsjett -«Value for money» -Prisinsensitive kunder -Høyere pris -Lavere volumer (enn volumbasert) -Kvalitetsbeviste kunder med budsjett -«Value for money» -Cruise -Egen pakketering med veiledning -Fly and drive -«Value pakker» Det finnes muligheter i Norge til å få til suksess både i prissensitive og prisinsensitive markeder -Spesialcruise -Hurtigruten -Fly and drive -Høykvalitets- pakker Hva Hvordan

10 10 Viktig å se hvor de store volumene kommer fra 15% av flyturister kommer fra UK

11

12 12 Lokal samferdsel: Det skal så lite til for å gi økte muligheter….

13 13 Lokal samferdsel: Noen produkter har lykkes…

14 14 En del utfordringer regionen må jobbe med? Generelt prisnivå –Mat og drikke Tilgjengelighet på hotell på ukedagene Transport / drosjer / tilbringertjenester Synliggjøring av også billige alternativer

15 Slide: 15 5 anbefalinger 1.Ha skyhøye ambisjoner. Veksten i Asia kommer til å være enorm! 2.Utvid sesongen for reiselivsproduktene. Helårsprodukter bør være en målsetning. Unngå produkter som bare er tilgjengelig midt på sommeren. 3.Ungdom fra 18-30 er fremtidens turister og arbeidstakere. Sats på dem! Lag en egen satsing spesifikt for denne gruppen. 4.Lag en «billig guide» for turister som vil oppleve Stavanger regionen uten å tømme lømmeboken 5.Lag en konkret plan for hvordan transporttilbudet ut til de største opplevelsene kan tilretteleggesfor turistene

16 16 Enorme muligheter i Stavanger-regionen Fundamentet på Stavanger Lufthavn er et meget godt utgangspunkt Bruke Stavangers posisjon på næringstrafikk til å utvikle region, næringsliv og turisme Tenke helhet Norwegian er villige til å satse Til slutt

17 Takk for oppmerksomheten! twitter.com/danielskjeldam


Laste ned ppt "Turisme og næringsliv – en verdiskapende symbiose Daniel Skjeldam Kommersiell direktør."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google