Basware Purchase Management

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Slik bruker du vår nettbutikk!
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
YouTube Amerikansk nettside Gratis Video og musikk
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
ESS – opplæring av sluttbrukere
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
BraWeb Bestilling.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
EVurdering Et webbasert system for elektronisk vurdering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av elektronisk system for vurdering av forskningssøknader.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Hvordan lager du en konto?
ESS – opplæring av sluttbrukere
Brukerveiledning Basware
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Veiledning for firmakunder
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Microsoft Dynamics AX Alle versjoner av SuperOffice og AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
Sende e-postmelding videre
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Veiviser for utfylling av elektronisk innkjøpsanmodning
OPP2011 Agresso 5.5 tirsdag Kl. 09:00-11:00 Oslo kommune
Del 14 - Vikarmodulen Gat kurs, rev.5.3 ( ) Copyright © gatsoft as.
Gå inn på denne internettadressen:
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet august Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på ditt studium Epost Studentweb Its learning.
Tittel på presentasjonenSide Portal for leder En leder vil finne sine oppgaver fordelt på 2 mappekort Mappekortet Leder selvbetjening tilsvarer.
Hvordan lager du en konto?
Blogging med Google Blogger
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
CLASS FRONTER En begynnerinnføring.
Integrasjon Microsoft CRM Microsoft AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger denne endringen blir oppdatert” ”opprettes en ny kunde,
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Visma Global Alle versjoner av SuperOffice og Visma Global ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
SuperOffice CRM Visma Business
Tilbud/Ordre Et tilbuds system som hjelper deg med salgs prosessen.
Side 1 © Senter for statlig økonomistyring© Senter for statlig økonomistyring |Selvbetjening og arbeidsflyt Tillegg for ledere.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Opplæring i IP (Invoice Prosessing) Tynn-klient --- Elektronisk fakturabehandling Signe Marie Bjordal 2010.
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Funksjoner og Innstillinger i
Opplæring i BasWare ThinClient --- Elektronisk fakturabehandling
Microsoft CRM Visma Business
Informasjon om bestilling av rom til avtalepris hos
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Pålogging i portal 1/4 Påloggingsbildet hentes fra
Informasjon til brukere av Sikret sone i P360
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Otra Web-Shop - Quick Guide
FAKTURABEHANDLING FAKTURAMOTTAK FOR VÆRNESREGION.
ArrangeIT Webbasert system for å håndtere påmelding og fakturering ved ulike typer arrangementer.
Kvalitetssystemet EQS Introduksjon for tilsette Av kvalitetsrådgiverne I fagavdelinga 2014.
Klubbjournalister Haslum IL, Håndball. Hva kan du gjøre? Artikkler Du kan lage og publisere artikler på de områder du har tilgang til. Artiklene vil komme.
1 Veiledning for bestilling av lisenser fra Crayon (Hovedsakelig Adobe og Microsoft programvare) UiBs elektroniske bestillingssystem – BaswarePM Oppdatert.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
Otra Web-Shop - Quick Guide
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Min Tid Tekn/adm ansatte
Opplæring SAP Portalen
ØKONOMIFORUM 12. DESEMBER 2017
Basware PM Planer Brukerveiledning.
Innkjøpsforum Del 1: E-handel
For å opprette en spleis til TV-aksjonen går du inn på
BASWARE.
Brukermanual Min Idrett
Utskrift av presentasjonen:

Basware Purchase Management UiBs elektroniske bestillingssystem

Hva er Basware PM? Basware PM er UiBs verktøy for å registrere og forhåndsgodkjenne alle bestillinger i henhold til statens økonomireglement Ved hjelp av et unikt ordrenummer, et såkalt ”PM-nummer”, får vi en entydig kobling mellom faktura og bestilling

Hvilke oppgaver håndteres i bestillingssystemet? Man oppretter bestillinger enten ved å plukke produkter fra en katalog / ekstern katalog eller ved å selv definere hva man skal ha Man angir hvem som skal betale det som bestilles (kontering) Man sender bestillingen til godkjenning og deretter videre til leverandør Når varene / tjenestene man har bestilt er mottatt registreres dette i systemet

Fakturabehandling i forbindelse med BaswarePM Fakturaer merket med PM-nummer blir automatisk knyttet opp mot tilhørende bestilling i BaswarePM. Dersom man har registrert at den bestilte varen eller tjenesten er mottatt, og bruttobeløp på faktura stemmer overens med bruttobeløp i bestilling, vil fakturaen legges automatisk til betaling ved forfall. Fakturaen finnes da ikke i bestillers arkiv i BaswareIP (fakturabehandligssystem). Ved mismatch mellom fakturabeløp og bestillingsbeløp, eller ved manglende registrering av vare- / tjenestemottak, vil fakturaen sendes ut på sirkulasjon til bestiller i BaswareIP (fakturabehandligssystem).

Velkomstsiden Man logger seg inn i BaswarePM via Feide: https://ehandel.pm.posten.no/pmclient_uib

Introduksjon Navn på bruker Navn på fakultet / avdeling (i dette tilfellet ”Testgruppe”) Menylinjer Ventende oppgaver

Bytte organisasjon / fakultet / avdeling For å bytte org / avd / fak trykker man på avdelingsnavnet (i dette tilfellet ”Testgruppe”). Dialogboksen som åpnes viser de avd / org man har tilgang til. (De fleste bestillere har kun tilgang til én avd / fak / org)

Ny anmodning Bestillinger opprettes ved å velge ”Ny anmodning” Bestillinger kan opprettes ved å plukke produkter fra en katalog, en mal med katalogprodukt, en ekstern katalog, eller som fritekst. Se egne manualer for oppretting av bestillinger. Se menypunktet ”Ehandel” under http://innkjop.uib.no

Mine oppgaver ”Mine oppgaver” viser ventende arbeidsoppgaver i BaswarePM. Det samme gjør de 5 gule boksene på velkomstsiden.

Mine anmodninger - arkiv ”Mine anmodninger” er ditt arkiv. Her kan alle bestillinger du har opprettet, kontrollert / godkjent eller mottatt en kopi av søkes frem.

Mine anmodninger - arkiv Ved å søke på ”Alle mine anmodninger” vil alle bestillinger som du selv har opprettet listes opp. (Feltet ”Startdato” må settes langt nok tilbake i tid dersom du vil søke frem de eldste bestillingene.) Ved å søke på ”Anmodninger med mine handlinger” vil bestillinger som du ikke har laget selv, men som du har hatt en rolle i listes opp (kontroll, godkjenning, kopi).

Innkjøpsverktøy ”Innkjøpsverktøy” kan benyttes til å søke frem bestillinger, enten ved hjelp av søkekriterier eller ved å legge et bestemt bestillingsnummer inn i feltet ”Gå til bestillingsnummer”.

Rapporter Man kan ta ut rapporter av alle bestillinger i BaswarePM og eksportere søkeresultatet ut i en CSV-fil. Søkekriterier kan lagres i en mal som vil legge seg inn under ”Lagrede rapporter”.

Brukerinnstillinger På samme måte som i BaswareIP (fakturabehandlingssystem) kan man selv definere hvem som skal være stedfortreder ved lengre fravær / ferie. Dersom du er godkjenner må den personen som skal være din stedfortreder ha samme rettigheter (anvisningsmyndighet) som deg.

Brukerinnstillinger Når stedfortreder er definert og aktivert vil alle bestillinger som sendes til deg videresendes direkte til din stedfortreder. NB! Husk å hake av ”Aktivert” etter at du har valgt stedfortreder og tidsrom.

Hjelp ”Kontakt administrator” viser en e-postadresse som kan benyttes for henvendelser til administrator. ”Hjelp” fører deg til Basware sin egen brukermanual. ”Innkjøpsrutiner” viser diverse informasjon relatert til BaswarePM.

Brukermanualer Viser til egne maler for følgende prosesser: Oppretting av bestillinger Kontrollere bestillinger Godkjenne bestillinger Registrere at bestilte varer / tjenester er mottatt Alle manualer skal være tilgjengelig under menypunktet ”E-handel” på ”Innkjøpsportalen”: http://innkjop.uib.no