Aktivitetsmiddelsøknadene Samhandling mellom AIR og klubbene
Aktivitetsmidler – Endringer Årsmøte 2010 Antall årlige tildelinger 1 (høst) Forbedret/effektivisert prosess (lagene, AIR) Årlig beløp til fordeling 850’ Søknader om aktivitetsmidler skal sendes samlet fra den enkelte klubb v/ klubbens (hoved)styre. Det er klubbens styre som står ansvarlig overfor kommunen/ idrettsrådet for at tildelte midler anvendes i hht forutsetningene. Søknadskriterier oppdateres på årsmøte.
Søknadskriterier 1. ”En inkluderende idrettsbevegelse” 2. ”En idrett med mangfold og varig deltakelse” 3. ”Aktiviteter som har til hensikt å støtte opp om og å fremme idrettens verdigrunnlag og holdningsskapende arbeide” 4. ”Idrettsaktivitet tilrettelagt av idrettslag for ikke-medlemmer innenfor den aktuelle målgruppen (6-18 år)”
Status tildeling 2011 Vi har nå oppnådd tilnærmelsesvis ønsket effekt av endringene ved årsmøtet 2010: De fleste klubber har sendt inn rapport på tildelte midler fra foregående runde i tide. Gjenværende midler vil bli fordelt blant de klubber der rapportering er sendt AIR. De klubber som har rapportert vil dermed bli tildelt en større pott hvis totalbeløpet ikke er benyttet.
Status tildeling 2011 Det er 23 klubber som har søkt på 71 prosjekter, ca 1,5 mill. Det er kr til fordeling 16 av 23 klubber har rapportert fra foregående runde, søknader fra respektive, samt fra lag som ikke fikk tildelt midler i fjor, er under behandling. Høsten 2010 var det 22 klubber som søkte på 70 prosjekt, 1,5 mill. Tildelingssummen var kr.
Takk for oppmerksomheten!