Medier og medietekke Av Roy Hovdan www.hovdan.com http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
Group was not exported from SlideRocket http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
PPPPP De fem P-er Hvordan bli sett og hørt? http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley 3
http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley Antall i tusen Kilde: Forbruker & Media. http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
PPPPP De fem P-er Hvordan bli sett og hørt? 4 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
Planer og strategier Profiler Premier Power De fem P-ene er: komPetanse 8 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
Planer og strategier Hvor står vi Hvor vil vi Hva skal vi være - for hvem Hvilke verdier står vi for Hva er unikt for oss Hva er våre nøkkelkvaliteter Hva skal kjennetegne oss Hvem skal vi nå Hvilke kanaler skal vi bruke Når har vi lykkes? 9 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
Sprikende kommunikasjon Klikk for å redigere tekststiler i malen Andre nivå Tredje nivå Fjerde nivå Femte nivå 11 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
Konsistent kommunikasjon Klikk for å redigere tekststiler i malen Andre nivå Tredje nivå Fjerde nivå Femte nivå Hvem er vi Hva vi sier at vi er Hvordan vi oppleves 12 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
Hva betyr "strategi og planer" Forbundsløftet - hva sier det om medier Kommunikasjonsplan/medieplan Kommunikasjons-ansvarlige (alle nivåer) Rapportering av medieaktivitet 12 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
Profiler Profilers betydning kan ikke overvurderes Husk at profiler kan bygges Lokalt, regionalt og sentralt Profilene og teamet rundt dem bør motiveres og stimuleres til god mediekontakt i henhold til overbyggende planer og strategier 13 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
Premier og resultater Fjerdeplasser er ikke så stas Men glem ikke å feire de små seiere Lokale/regionale medier hungrer etter "spaltefyll" Kvaliteten må være god Et godt bilde = stor forskjell 14 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
Power - gjennomføringskraft Ingenting kommer av seg selv Avsett ressurser (tid, folk, penger e.a.) Lag tydelige og god mål Tål motgang Vær tålmodig Rapporter/evaluer jevnlig Ha det gøy underveis Marker milepæler 15 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
komPetanse Opplæring/trening Satse ordentlig Økt kompetanse på alle nivåer Proaktiv holdning Etablere medie-arbeid som satsingsområde Opplæring/trening Hva er en nyhet Hvordan tenker og prioriterer meida Slik slik at "det virker" Kjennetegn på en godsak Slik selger du inn en sak Hvordan prioritere kanaler og bygge medie-nettverk Medietrening av nøkkelpersoner 16 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley
Takk for meg! Presentasjonen kan lastes ned på: http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley 17
Hovdan.Com Hovdan.Com driver bl.a. med ….strategisk og operativ kommunikasjonsrådgivning ….medietrening, kurs i presentasjonsteknikk og retorikk ….PR og pressehåndtering Roy Hovdan er bl.a. …tidligere journalist i NRK, P4, TVNorge, TV3, Drammens Tidende …utdannet økonom Kontaktpunkter Tel: 90860804 E-post: rhovdan@hovdan.com http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley