Medier og medietekke Av Roy Hovdan

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Organisasjonskultur Lars Klemsdal Arbeidsforskningsinstituttet.
Retningslinjer for klubben – og foreldrevettregler
Hvordan innholdsstrategi fikk hamsteren ut av buret
Kampanjen for journalistikken Høstmøtet, Norsk redaktørforening Prosjektleder Arnt Sommerlund.
Kommunal- og regionaldepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk. Eller velg DEPMAL– engelsk.
“Tenk over dette...” Klikk med mus eller piltaster for neste bilde...
Kommunal- og regionaldepartementet. Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk. Eller velg DEPMAL– engelsk.
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
Oppdatere innstillinger for profil og personvern Trykk deretter F5, eller klikk Lysbildefremvisning > Fra begynnelsen for å starte kurset. Klikk Aktiver.
Media håndtering og kommunikasjon
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 1 STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Korpset sett utenifra Hvordan tar vi oss ut, og hvordan ønsker vi å ta oss ut?
Erfaringer knyttet til ledelse av Vurdering for Læring (VfL)
En lærende organisasjon?
Styring og ledelse av anskaffelser i din virksomhet
Prosjekter Hm…tja…. Kanskje det…. Vi har snakket om det….
Powerpoint presentasjon i nettbruk & Etikk
Linn Herning Rådgiver i For velferdsstaten Bli lokalaktivist – skap motmakt!
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
Omdømme: Quo vadis?- eller Rotarys omdømme møter media Distriktssamling 2009 R.I. distrikt 2310 DGE Per Olav Stenseth18. april
Vår aktivitet bygger på vårt verdigrunnlag  Idrettsglede  Samhold  Samarbeid  Dugnadsvilje.
Hvordan skape et attraktivt produkt i Toppserien Visepresident Erik Loe SKF, 11. mars 2007.
Hva innebærer det å være lærebedrift? Være godkjent av fylkeskommunen Kunne gi opplæring slik den er fastsatt i læreplanen for faget Ha en kvalifisert.
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Midt-Norge Stjørdal
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Kapittel 5 oppgave b Sett inn riktig form av substantivene, med artikkel hvis nødvendig.
Regionalplan for folkehelse 2013 – 2017 Inghild Vanglo Leder politisk styringsgruppe Rogaland fylkeskommune.
” Sosiale medier – å dele og delta med ny teknologi” Høyskolelektor Cecilie Staude, Institutt for markedsføring, Handelshøyskolen BI.
Kommunikasjon Hva er kommunikasjon?.
Klikk for å redigere tittelstil i malen Klikk for å redigere tekststiler i malen –Andre nivå Tredje nivå –Fjerde nivå »Femte nivå 1 Klikk for å redigere.
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
ROTARYS OMDØMME MØTER MEDIA
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
De 10 bud som du finner i Bibelen
MOT – Finans Norge. «What’s in it» ved et samarbeid med MOT.
For at denne skal virke må den brukes som fremvisning Klikk her.
Inn på tunet – noe for Hemne kommune? Kari Frøseth, rådgiver
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Lederens rolle i systematisk etikkarbeid og noen erfaringer…. Sandefjord, Stokke, Larvik Kommune Larvik, Leni Klakegg, KS.
Landsmøter Bergen 2007 Felles framtid for ?. Landsmøter Bergen 2007 Det er så mye å tenke på… VedtekterLotterierPlakater UtvalgsmøterServietter Brus og.
Jakten på offentlige opplysninger i og utenfor postjournalene Vegard Førland Venli Journal-ist, Kommunal Rapport.
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Strategi- og aktivitetsplan
Politisk påvirkning.
Kapittel 5 oppgave i Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Medietrening Slik får vi suksess. Mediearbeid for deg som tillitsvalgt ●Bruk av media for å få gjennomslag ●Hvordan håndtere de dårlige sakene ●Hvordan.
Kjøp av bistand til målinger for kommunikasjonsstrategi Leverandørkonferanse 7. januar 2015.
Arbeidsgiverstrategi og ledelse i Elverum kommune v/Arbeidsgruppa for arbeidsgiverstrategi i Elverum kommune For KS-nettverkssamling
«Syns du ikke finns du ikke»
Titteloppsett Undertittel.
Titteloppsett Undertittel.
Fra kommunikasjonsdirektør til ansvarlig redaktør
Titteloppsett Undertittel.
NRK Norges viktigste kilde
Titteloppsett Undertittel.
Titteloppsett Undertittel.
Titteloppsett Undertittel.
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Veiledere klimatilpasning Halden kommune
Titteloppsett Undertittel.
Utskrift av presentasjonen:

Medier og medietekke Av Roy Hovdan www.hovdan.com http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

Group was not exported from SlideRocket http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

PPPPP De fem P-er Hvordan bli sett og hørt? http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley 3

http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley Antall i tusen Kilde: Forbruker & Media. http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

PPPPP De fem P-er Hvordan bli sett og hørt? 4 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

Planer og strategier Profiler Premier Power De fem P-ene er: komPetanse 8 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

Planer og strategier Hvor står vi Hvor vil vi Hva skal vi være - for hvem Hvilke verdier står vi for Hva er unikt for oss Hva er våre nøkkelkvaliteter Hva skal kjennetegne oss Hvem skal vi nå Hvilke kanaler skal vi bruke Når har vi lykkes? 9 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

Sprikende kommunikasjon Klikk for å redigere tekststiler i malen Andre nivå Tredje nivå Fjerde nivå Femte nivå 11 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

Konsistent kommunikasjon Klikk for å redigere tekststiler i malen Andre nivå Tredje nivå Fjerde nivå Femte nivå Hvem er vi Hva vi sier at vi er Hvordan vi oppleves 12 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

Hva betyr "strategi og planer" Forbundsløftet - hva sier det om medier Kommunikasjonsplan/medieplan Kommunikasjons-ansvarlige (alle nivåer) Rapportering av medieaktivitet 12 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

Profiler Profilers betydning kan ikke overvurderes Husk at profiler kan bygges Lokalt, regionalt og sentralt Profilene og teamet rundt dem bør motiveres og stimuleres til god mediekontakt i henhold til overbyggende planer og strategier 13 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

Premier og resultater Fjerdeplasser er ikke så stas Men glem ikke å feire de små seiere Lokale/regionale medier hungrer etter "spaltefyll" Kvaliteten må være god Et godt bilde = stor forskjell 14 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

Power - gjennomføringskraft Ingenting kommer av seg selv Avsett ressurser (tid, folk, penger e.a.) Lag tydelige og god mål Tål motgang Vær tålmodig Rapporter/evaluer jevnlig Ha det gøy underveis Marker milepæler 15 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

komPetanse Opplæring/trening Satse ordentlig Økt kompetanse på alle nivåer Proaktiv holdning Etablere medie-arbeid som satsingsområde Opplæring/trening Hva er en nyhet Hvordan tenker og prioriterer meida Slik slik at "det virker" Kjennetegn på en godsak Slik selger du inn en sak Hvordan prioritere kanaler og bygge medie-nettverk Medietrening av nøkkelpersoner 16 http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley

Takk for meg! Presentasjonen kan lastes ned på: http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley 17

Hovdan.Com Hovdan.Com driver bl.a. med ….strategisk og operativ kommunikasjonsrådgivning ….medietrening, kurs i presentasjonsteknikk og retorikk ….PR og pressehåndtering Roy Hovdan er bl.a. …tidligere journalist i NRK, P4, TVNorge, TV3, Drammens Tidende …utdannet økonom Kontaktpunkter Tel:  90860804 E-post: rhovdan@hovdan.com http://portal.sliderocket.com/CXLVY/Volley