Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
Lesbarhet på pakninger/rutetabeller og offentlige skjemaer
Litt mer om PRIMTALL.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Annonsetest Hytteliv nr Hytteliv • lesere –57 % menn - 43 % kvinner • i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet.
Andel av befolkningen som kjøper bøker. 1 Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen 81%
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
Besøkende på Klikk.no Demografisk profil besøkende på Klikk.no Basert på brukerundersøkelser på Bolig, Foreldre, Helse, Kjendis, Mat, Mote, Motor, Friluft.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
Moderniseringedepartementet Holdninger til IT-sikkerhet TNS Gallup april 2005 Internettavdelingen TNS Gallup.
Always on, live research Rapport Finans Norge – 2013.
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Årstad. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie Bydel Vestre.
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Digitale læremidler i den videregående skolen Utarbeidet for: Den Norske Forleggerforening, Utdanningsforbundet, Elevorganisasjonen og NFF. Utarbeidet.
© Synovate Lærernes bruk og holdninger til digitale læremidler i videregående skole og i ungdomsskolen 2011.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Klikk for å redigere tittelstil i malen Klikk for å redigere tekststiler i malen –Andre nivå Tredje nivå –Fjerde nivå »Femte nivå 1 Klikk for å redigere.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Foreldreundersøkelse – RSMK mai Invitasjon til 34 foreldre – alle som har e-post 22 svar = oppslutning på 65 prosent 5 tema: informasjon, foreldremedvirkning,
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
BAKGRUNN På oppdrag for Boligbrygg Oslo KF har Synovate MMI gjennomført en kundeundersøkelse for å kartlegge holdningene til Boligbyggs omdømme og servicekvalitet.
PROFILUNDERSØKELSE APRIL Datainnsamling: Telefonintervju Utvalg: Tilfeldig, representativt utvalg på 500 personer 15 år+ ble intervjuet i Møre&Romsdal,
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
Innowalk Brukerundersøkelse 2009.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Brukerundersøkelsen 2011 Bergen. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne i Hordaland.
Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE. Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor:
Dagligbankundersøkelsen 2014
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
:39 Medlemsundersøkelse Norsk Fysioterapeutforbund 1 Svarlogg.
Brukermedvirkning i norske kommuner hovedfunn
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
© Synovate Omdømmemåling 2011 Gjennomført for Redningsselskapet Kystbefolkningen (AdHoc) Uke 1, 2011 Project #:84058.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Åsane
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Ytrebygda
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Bergenhus
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
Utskrift av presentasjonen:

Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck

Om brukerne

De fleste brukerne er kvinner Sp. 19: Kjønn? Base: 436 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk medieindeks/målgruppeindeks

Mange unge brukere (83% er under 39 år) Sp. 20: Hva er din alder? Base: 407 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk medieindeks/målgruppeindeks

Overrepresentert i Oslo/Akershus Sp. 26: Hvor bor du? Base: 304 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk medieindeks/målgruppeindeks

Mange har høyere utdannelse eller er under utdannelse Sp. 24: Hva er din høyeste fullførte utdannelse? Base: 438 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk medieindeks/målgruppeindeks

Over halvparten er i parforhold, men single er overrepresentert Sp. 21: Hva er din sivilstand? Base: 437 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk medieindeks/målgruppeindeks

Har noe lavere husstandsinntekt enn snittet Sp. 25: Hva er den samlede brutto årsinntekten i husstanden? Base: 371 Befolkningstallene er hentet fra Synovate Norsk medieindeks/målgruppeindeks

60% har ikke barn Sp. 22 : Har du barn? Base: 439

Av de som har barn er det mange småbarnsforeldre Sp. 23: I hvilke aldersgrupper er barnet/barna? Base: 327

40 % trener 3-5 dager i uken Sp. 10: Hvor ofte trener du? Base: 439

Brukerne er svært interessert i helseriktig kosthold sett mot befolkningen Sp. 11: Hvor interessert er du i helseriktig kosthold? Base: 438 Tallene for hele befolkningen er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/ målgruppeindeks

Brukerne er svært interessert i slanketips sett mot befolkningen Sp. 12: Hvor interessert er du i slanketips? Base: 439 Tallene for hele befolkningen er hentet fra Synovate Norsk Medieindeks/ målgruppeindeks

Brukerne er interessert i slanketips i form av matoppskrifter og treningsprogrammer Sp. 13: Hva slags slanketips er du interessert i? Base:

Andre nettsteder brukerne henter inspirasjon og ideer om trening og kosthold: Sp. 16: På hvilke nettsteder innhenter du vanligvis inspirasjon og ideer til trening, kosthold og helse generelt? Base:

Annet Av de som krysset av på annet, nevner de utenom klikk.no bla.: –kk.no –henne.no –shapeup.no –kvinneguiden.no –iform.no/nu –side2.no –NRKpuls –diverse vektklubber på nett Sp. 20: På hvilke nettsteder innhenter du vanligvis inspirasjon og ideer til trening, kosthold og helse generelt? [annet spesifiser her] Base: 132

Brukernes oppfatning av Klikk Helse

Svært bra totalt inntrykk: 83 % er godt fornøyd med Klikk Helse Sp. 1: På en skala fra 1 til 5, i hvilken grad er du fornøyd med klikk.no/helse totalt sett? Base: 439

Brukerne opplever at de får gode tips og ideer, at nettstedet er troverdig, gir inspirasjon og er brukervennlig Sp. 2: I hvilken grad er du enig i følgende utsagn om Klikk.no/helse? [1 helt uenig helt enig] Base:

Klikk Helse oppleves som bedre enn eller like bra som mange av sine konkurrenter Sp. 5: Hvordan vurderer du følgende nettsteder i forhold til klikk.no/helse Base:

Annonsene på Klikk Helse

Få opplever annonsene som forstyrrende Sp. 6: Hvor enig er du i følgende utsagn om annonsene på Klikk.no/helse? [1 helt uenig – 5 helt enig] Base: 438

1/3 del synes det er for mange annonser Sp. 6: Hvor enig er du i følgende utsagn om annonsene på Klikk.no/helse? [1 helt uenig – 5 helt enig] Base: 438

1 av 3 får gode tips og ideer fra annonsene på Klikk Helse Sp. 6: Hvor enig er du i følgende utsagn om annonsene på Klikk.no/helse? [1 helt uenig – 5 helt enig] Base: 432

1 av 3 får inspirasjon til å besøke nettstedet til annonsørene Sp. 6: Hvor enig er du i følgende utsagn om annonsene på Klikk.no/helse? [1 helt uenig – 5 helt enig] Base: 436

44% opplever at annonsørene på Klikk Helse er troverdige Sp. 6: Hvor enig er du i følgende utsagn om annonsene på Klikk.no/helse? [1 helt uenig – 5 helt enig] Base: 439

Halvparten opplever at annonsene på Klikk Helse er relevante Sp. 6: Hvor enig er du i følgende utsagn om annonsene på Klikk.no/helse? [1 helt uenig – 5 helt enig] Base: 438

Kommentarer til annonsene på Klikk Helse Sp. 9: Har du andre positive eller negative kommentarer til annonsene på klikk.no/helse? Base: 98 Liker at det er relevante helseting som jeg har lyst til å kjøpe. Noen ganger blir annonsene som tips til meg, det er fint Jeg får inspirasjon og ideer av annonsene De er lette å legge merke til, men forstyrrer heller ikke det man i utgangspunktet ser på. Jeg synes det er bra at annonsene er i samme kategori som den siden jeg leser på, altså helse-relaterte annonser.

De fleste er innom Klikk Helse ukentlig Sp. 8 : Hvor ofte er du inne på Klikk.no/helse? Base: 439

De fleste har hørt om Klikk Helse via henvisninger og annonser fra andre nettsteder Sp. 9: Hvor fikk du første gang vite om Klikk.no/helse? Base:

Nesten halvparten kunne tenke seg å motta nyhetsbrev ukentlig Sp. 4: Hvor ofte kunne du tenke deg å motta nyhetsbrev fra Klikk.no/helse? Base: 438

Oppsummering Brukerne er i stor grad unge kvinner uten barn eller med småbarn. Mange er under utdannelse eller har høyere utdannelse Mange er single og bor i Oslo/Akershus Svært mange er interessert i slanketips i form av matoppskrifter og trening 83% er godt fornøyd med Klikk helse totalt sett Brukerne opplever at de får gode tips og ideer, at nettstedet er troverdig og gir inspirasjon Klikk Helse oppleves som bedre enn mange av sine konkurrenter Annonsene oppleves stort stett som troverdige og relevante Over halvparten av brukerne besøker Klikk Helse ukentlig De fleste har hørt om Klikk Helse via henvisninger og annonser fra andre nettsteder Nesten halvparten kunne tenke seg å motta nyhetsbrev ukentlig