Pakketering og priser - MBS 9

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
Advertisements

DASH EAM Enterprise Asset Management Vedlikeholdsstyring
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
1964 Magasinet Nyhetsbrev Web 2000 Mobil MBO Hjemmet Mortensen selger til de ansatte Nettbrett 2010 Web-TV 2011 Byråguide 2013 Event 2012 KAMPANJE.
Målgruppe / Budskap Hvem skal du snakke til og hva skal du si
Ditt Nye Shoppingsenter På Internett
Velkommen til Bevola Bevola har markedets bredeste produktplattform til oppbygging av lastebiler, hengere og trailere. Våre løsninger skapes gjennom egne.
Produktopplæring CRM MBS 10 Merete L. Nylund. Agenda  Kontaktperson.  Nytt rapportvindu.  Endringer i dokumentmodulen.  User Satisfaction.  Timeregistrering.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Mamut Business Software - Produktkonsept og -nyheter
Velkommen til SMB-dagen 2004!
Implementerings- prosessen i Nets
Mamut Business Software Enterprise
Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
ProjectHelp vs. TimeEase
ERP-Utfordrerdagen 20. mars Olaf-Magnus Olsen.
Det er ikke lenger størrelsen det kommer an på!
12. Oppsummering.
BEDRIFTSANALYSEN DELES I EN INTERN OG EN EKSTERN DEL
CarWEB Pluss  forhandleren i fokus!  markedets beste løsning for adminsitrasjon av markedsaktiviteter  alltid i forkant av markedet  valgfrihet gjennom.
Frode B. Nilsen Drifts- og utviklingssjef, BankID Norge
Styrearbeid i Norwegian
ØKT KONTROLL OG BESPARELSE GJENNOM EFFEKTIVE ANSKAFFELSER Trondheim 10 november 2010 Trond Edvardsen og Jostein Hårdnes, Visma Advantage AS.
Intelle Service Kontrakt
24-timers bytte-service for Norge. Innhold: •Introduksjon •Dekning i Norge •Informasjon vedlagt hver projektor før de blir utsendt fra InFocus •SilverPlus.
Optimal ressursutnyttelse gjennom elektroniske kommunikasjonsløsninger
Go Mobile AS Mobile Løsninger Utvikling Consulting.
BIT-Møbel.
Del 2: Hvordan utnytte eksisterende kundeportefølje bedre
BIT-programmet, EFFEKTMÅLING Statens nærings- og distriktsutviklingsfond Effektmåling i utvalgte bransjer, november 2001.
Copyright Nord Europas største møteplass for innkjøpere og leverandører ! Oslo,17. desember 2007 Side 1.
Hvordan ta i bruk Office 365
Copyright Mercell AS 1 Oslo,24. Oktober 2006 Bergen,25. Oktober 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Yara – kunnskap for et bærekraftig landbruk. Date: Page: 2 Yara business struktur Nedstrøms OppstrømsIndustriell.
Hovedprosjekt ved HiO våren 2011 Kjetil Hårtveit, s
OSLO OG OMEGN BILBRANSJEFORENING Side 1 BILFORLAGET AS Best på Bil!
Tilbud/Ordre Et tilbuds system som hjelper deg med salgs prosessen.
Uni Micro AS Uni Micro AS Etablert i 1986 Hovedkontor i Modalen kommune Avdelingskontor i Haugesund, Bergen og Oslo Over 50 ansatte.
News Team Platform 1 Nicholas Langangen Robertson Program Manager Mamut ASA.
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Produktavdelingen Nicholas Robertson Program Manager.
Produksjonslogistikk En strategisk satsning SINTEF teknologiledelse
Bergen, 27. Juni 2006 Oslo, 28. Juni 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Copyright Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører ! Oslo,30. august 2007 Bergen,30. august 2007 Side 1.
CarWEB BilNorge Pluss forhandleren i fokus! forhandleren i fokus! eksklusiv markedsbasis for merkeforhandlere eksklusiv markedsbasis for merkeforhandlere.
Forutsetninger i forbindelse med prosjektetablering
Webinar – eWorker og eMeetings
Public 360° Online 19. nov.
Arve Solheim CruSiN AS.
HOVEDPROSJEKT E53 Hovedprosjekt ved AITeL våren 2001 Studenter Erland Johnsrud Steffen Osen Eirik Øye Oppdragsgiver ERGO Runit ved Anders Håkon Gaut Veileder.
Agenda Velkommen v/ Kristin Tverå, Helse Midt-Norge
Damgaard og bransjeløsninger BIT- konferansen 28. oktober.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Markedsføring.
Visjon, virksomhetside og verdier
Gruppe- og bedriftssalg
Videreutviklet MOBI database
Rapportering fra porteføljekontakter til nasjonalt porteføljekontor i 2017 Revidert januar 2017.
Grunnleggende salgsteknikk
Samarbeid mellom nasjonalt porteføljekontor og porteføljekontakter i 2016 Revidert juni 2016.
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
Selge et produkt eller en tjeneste
Strategisk markedsføring
Rapportering fra porteføljekontakter til nasjonalt porteføljekontor i 2017 Revidert januar 2017.
Utskrift av presentasjonen:

Pakketering og priser - MBS 9 Espen Johannesen Laeng

Agenda Lansering av ny versjon Målsetninger/virkemidler Nyheter Skillelinjer Priser Hva sier du på de ulike punktene?

MBS 9 Oppstart sommer 2003 Muligheter 800 forbedringer og nyheter Nye segmenter Økt innsalg til eksisterende kunder Føyer sg inn i rekken av stjernetegn... Orion, 2001 Pegasus, 2001 Hercules, 2002/2003 Gemini, 2003 Scorpius, 2003/2004 Bakgrunn for stjernetegn? Hva ble responsen hos amp når du snakket om dett? Hva blir det neste?

Lanseringstidspunkt Hovedregel: Én per kalenderår Kundetilfredsstillelse Sesongmessige salgshøydepunkter Belastning på support Lansering før produksjon Hva sier du på disse tre punktene? Ressursallokering Kundetilfredsstillelse Lansering før produksjon

Overordnede datoer August September Oktober November Desember Q1 2005 Ekstern beta September Lansering Oktober Produksjon November Utsendelse Desember Oppdatering lønnskunder Q1 2005 Oppdatering

Målsetninger, kort sikt Norge Status: Markedsleder Befeste posisjonen Sverige Status: Nummer 3 Ledende aktør innen økonomistyring/CRM Nederland/UK Status: Attraktiv nykommer Anerkjent aktør

Målsetninger - MBS 9 Ingen endring i visjon Levere til “alle” Befeste posisjonen i low-end 98% av markedet 1-50 ansatte 1-20 brukere Spesialister Produkt Tjenester Markedsføring Teknologi Bedriftskultur etc. Vi blir spesialister på småbedrifter innen det markedet vi fokuserer på? Fokuserer derfor bare på ett segment.

Mamut Business Software Målsetninger - MBS 9 MBS 9 = Markedets mest komplette Best på brukervennlighet Best på pris/ytelse Moderate systemkrav Mamut Hosting Services Mamut Business Software

Målsetninger - MBS 9 Eksisterende kunder; vår viktigste eiendel Trofasthet Word of mouth Nye målgrupper Tilfredsstille “avanserte” behov Møte konkurrentene Mer fornøyde återförsäljare Fokus på de eksisterende kundene er gjennomsyret i hele org. Dette er det viktigste

Målsetninger - MBS 9 Større internasjonal produktbredde Flytte kunder “oppover” i porteføljen Best i test Sum Høyere omsetning Befeste posisjonen som markedsleder og “runner up”

Virkemidler Fylle strategiske og operative hull Øke brukeropplevelsen Bedre kvaliteten Bedre dokumentasjon Klarere differensiering av porteføljen mtp. målgruppe/behov Ny prisstruktur Nye tjenester Fint om du komenterer alle punktene her.

Nyheter Ny produktmatrise Kontinuerlig prosess Innspill fra: Återforsäljare Salg Support Kunder Konkurrenter Hva er en kontinuerlig prosess? Utvidelse av produktmatrisen?

Overordnet Overordnet produktserie To ”suiter” Tre ”fagserier” Som før: Mamut Business Software To ”suiter” Mamut Office-serien Start, Standard, Professional Mamut Enterprise-serien E3, E4, E5, E5 CRM, E5 Tid Tre ”fagserier” Web CRM & Sales Regnskap

Portefølje MBS 9 Mamut Web CRM & Sales Bokföring Office Enterprise Internett/e-handel Kundeoppfølging/CRM Salgsoppfølging Prosjektstyring Timeregnskap Regnskap/finans Lønn/personal Bestilling/logistikk Rapportering Systemadministrasjon Tilleggsprodukter Hva er nytt?

Nye produkter Mamut Regnskap Mamut Enterprise E5 CRM Sterkere posisjon innen regnskap Svare konkurrenter Ikke regnskapsførerløsning Mamut Enterprise E5 CRM Sterkere posisjon innen CRM Kan selges som ”Stand alone” Ingen krav til x-antall lisenser av E5 Travel CRM inkludert Mamut Enterprise E5 Tid Ønske om enkel timeregistrering Signaliserer vår kompetanse innen regnskap. Viktig overfor sluttbruker og regnskapsførere

Utfasing Ett produkt forsvinner Contact samles under CRM-begrepet/produktene Kundene vil ikke merke dette, med unntak av: Nytt produktnavn Contact-kunder får faktura C&S Start får mer CRM-funksjoner

Prispolitikk Taper salg på for rigid prising Nye priser er lagt under konkurrentene mtp. pris/ytelse Ny prisstruktur ”Alltid billigst” Oppsiktsvekkende priser Meget lav pris på Start-produktene Flerbrukerrabatt Lanseringen av Guru Corporate i 97 satt vi standard fo ny prissetting av affäsrlösninger Uforholdmessig høy prising av slike systemer Hvorfor skal et øk syst koste så mye mer enn en office pakke – sammenlikne med MBS Volum startegi

Tilleggsprodukter Selger for lite i dag Nye konsepter, eksempler Sterkere profilering Dokumentasjon Prisendring Nye konsepter, eksempler Regnskapsfører Travel CRM

Overordnet status per modul Produkt/lager/innkjøp Fullstendig gjennomgang Mange viktige nyheter Tilbud/Ordre/Faktura Ny funksjonalitet for å støtte opp under nyhetene i produkt/lager/innkjøp Dokument Ny og forbedret funksjonalitet Forbedrede tekniske løsninger Serienummer, variant etc Dokumant – imporyta v alle typer filer – fletting av brev til ansatte etc

Overordnet status per modul Offline/Replikering Aktivitet og kontakt Mange viktige nyheter E-commerce Design nyheter Regnskap Tilleggsdesig liger i tilleggsprosuktene – mer fleksibel, fargekombinasjoner, oppsett på sidene etc

Nye skillelinjer versjon 9 Produkt Funksjon Mamut Web Mamut CRM &Sales Mamut Regnskap Mamut Office Mamut Enterprise Start Std Pro Std. E3 E4 E5 ØKONOMI/REGNSKAP Utenlandsremittering Elektronisk arkiv Automatisert bokføring av lagerverdi Valutakontohåndtering KUNDEOPPFØLGING (CRM) Kontaktpersonoppfølging, utvidet Brukerinnstillinger, dokument Duplisere dokumenter til pdf Flette brev til ansatt Grafisk kalender, utvidet Travel CRM Stort sett Enterprise som har fått ny funksjonalitet Større forskjell på O og E – enklere å få kunden inn på større løsninger med en gang

Nye skillelinjer versjon 9 Produkt Funksjon Mamut Web Mamut CRM &Sales Mamut Regnskap Mamut Office Mamut Enterprise Start Std Pro Std. E3 E4 E5 SALGSSTØTTE Språkhåndtering, produkt Innkjøpskobling, ordre Salgsreservasjoner Enhetshåndtering INNKJØP/LOGISTIKK Versjonsnummer på innkjøp Lokasjonshåndtering Innkjøpsreservasjoner Serienummerhåndtering Varepartihåndtering Varianthåndtering

Priser - MBS 9

Priser Mamut Web Start Standard Professional Flerbruker Nei Tilleggsprodukter Gamle priser: - 1. lisens 1490 1990 2490 - SA 1. lisens 75 100 150 Nye priser Sverige: 890 (inkl. SA) 1890 2990 59 (påfølg. år) 79 139 Ned i pris bortsett fra Pro som har gått opp. SAprisen har gått ned p.g.a. konkurranse med hiosting etc.

Priser Mamut CRM & Sales Start Standard Professional Flerbruker Nei Ja Tilleggsprodukter Gamle priser: - 1. lisens 1490 2990 4990 - SA 1. lisens 75 150 200 Nye priser Sverige: - 1-3. lisens 890 (inkl SA) 2890 3890 - SA 1-3. lisens 79 (påfølg. år) 159 189 - 4-8. lisens 2490 - SA 4-8. lisens 59 79 - Fom 9. lisens 990 1890 - SA Fom 9. lisens 39 Samme som i NOrge? ALtså 1-3 lisenser

Priser Mamut Regnskap Start Standard Professional Flerbruker Nei Ja Tilleggsprodukter Nye priser Sverige: - 1-3. lisens 890 (inkl SA) 1890 2890 - SA 1-3. lisens 79 (påfølg. år) 119 159 - Fom 4 lisens 990 - SA fom 4 lisens 89

Priser Mamut Office Start Standard Professional Flerbruker Nei Ved behov Tilleggsprodukter Gamle priser: - 1. lisens 1990 3490 4990 - SA 1. lisens 100 150 200 Nye priser Sverige: 1890 (inkl SA) 2890 4890 99 (påfølg. år) 159 199

Mamut Enterprise E3 E4 E5 E5 CRM E5 TID Flerbruker Ja Ja (E5) (standalone) Ja (E5) Tilleggsprodukter Gamle Priser: - 1. lisens 6000 7000 8000 5000 - SA 1. lisens 200 300 400 Nye priser Sverige: - 1-3. lisens 5900 7900 9900 990 - SA 1-3. lisens 249 299 399 199 59 - 4-8. lisens 3900 4900 6900 2900 Samme - SA 4-8. lisens 149 - Fom 9. lisens 1900 - SA Fom 9. lisens 99

Mamut Enterprise Tilleggsprodukter I Helpdesk Tele-marketing Status/ analys Gamle Priser: - 1. lisens 4900 - SA 1. lisens 300 100 Nye priser Sverige: 1900 2900 99 Prismodel Pr lisens

Mamut Enterprise Tilleggsprodukter II PartnerWeb Webdesign Travel CRM Gamle Priser: - 1. lisens 4900 3900 - SA 1. lisens 200 150 Nye priser Sverige: 2900 1900 199 99 Prismodel Pr Nettsted Pr nettsted Pr lisens

Spørsmål og svar!

espenj@mamut.com