Strategi for NRK 2012- 2017 Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Politikk handler om å fordele goder og byrder i et samfunn.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Konfliktforståelse En konflikt eksisterer når 2 eller flere parter i et gjensidig avhengighetsforhold oppfatter at deres handlinger eller hensikter er.
Profil og omdømme Modul 1 Introduksjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Omdømmeprofil for vår svømmeklubb Hva står vi for?
IKT Orkide Ledelse og Skole
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
7 Demokrati.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Dialog mellom Jens Garbo og Jan Sivert Jøsendal. Ledelse der kjernevirksomheten realiseres • Hva er den gode utdanningsledelse? Det er hensiktsmessig.
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Bibliotekreform 2014 INNHOLD OG TJENESTER.
Stjørdal Rotary-klubb
1 Tittel på foredraget Navn foredragsholder Tid og sted.
ARBEIDSGIVERPOLITIKK
Spørsmål om tid Idunn Seland En studie av arbeidsbetingelser og tidsbruk for ledere av skoler og sykehjem NIFU-rapport 18/2012, i samarbeid med.
Utredning fra Pettersen-utvalget. "Opplæringen skal la barn og unge møte en felles kultur, og la dem innforlives i nasjonal kultur og historie, der kristendommen.
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
Klimaet er i endring Pilotprosjekt - Bruk av forsikringsdata
Hva betyr festivalen lokalt og regionalt? Camilla Brattland februar 2007.
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Workshop om Norges Omdømme 17. juni 2003 ”Merkevaren” Norge Hvorfor og hvordan Innlegg ved NHOs adm. dir. Finn Bergesen jr.
Skolebesøk februar 2008 Forskrift Retningslinjer for lokalt gitt eksamen i Oppland fylkeskommune Hjelpemidler ved lokalt gitt og sentralt gitt eksamen.
Fra ord til liv Februar 2010.
Mål for ungdomsfeltet av Erasmus+ ►Forbedre ungdommenes nøkkelkompetanser ►Styrke ungdoms deltakelse i demokratiet ►Aktivt medborgerskap.
Intervju med de voksne 1. Hvordan tolker dere begrepet identitet? 2. Hvordan jobber barnehagen med språk, kultur, religion og mat? 3. Hvilke.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Noen sentrale kjennetegn ved plan- og budsjettprosessen: Det ble jobbet lite med mål og strategier. Kortsiktighet, dårlig sammenheng mellom planer, budsjett.
Om å jobbe aktivt med sitt lederskap
MOT – Finans Norge. «What’s in it» ved et samarbeid med MOT.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Hva nå? Tanker om HiTs fremtid Styreseminar 25. september 2014 Kristian Bogen Rektor Høgskolen i Telemark.
Fagforbundets Internasjonale Trepartssamarbeid Arbeidsseminar august 2014 Anne K Grimsrud.
Oppdraget  Initiativtakere: Oslo kommune og samarbeidsalliansen Osloregionen  Prosjektarbeidet startet fur jul i fjor.  Arbeidet utføres av Osloregionens.
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Copyright © 2010 TotalConsult Diagnose: Omdømmeschizofreni. Finnes det kur?
Miljøfyrtårn i Troms fylkeskommune Kjetil Kleveland, 30.oktober 2014.
Missional menighet – missionale kristne Tiden – kallet - veien Hva kommer dette til uttrykk i vår kultur – her hos oss? Fotfeste kan svikte.. Vi kan.
Kjør debatt - Hva? Hvem? Hvordan? Berit Strømshoved, Lillehammer bibliotek Litteraturhus Lillehammer.
Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.
BARNAS BARNEVERN 2020.
Mellom skremsler og beroligelse Kommunikasjon med publikum om fugleinfluensa Gunhild Wøien Kommunikasjonsdirektør Folkehelseinstituttet
Strategi- og aktivitetsplan
Stabsutvikling i Nidaros en stab – ett oppdrag – ett arbeidsmiljø.
1 Odd Godal Seniorrådgiver Norske kommuner og fylkeskommuner som internasjonale aktører – har det noen betydning.
Jeg – en merkevare ? Refleksjoner og bevisstgjøring om sluttpakker og jobbsøking/CV ECONA Petter A. Knudsen.
Presentasjon 22. februar : Sparebanken NOR 2011: DNB 2003: DnBNOR 1822: Christiania Sparebank 2002: Sparebankstiftelsen Sparebanktradisjonen.
1 POSISJONERING Trond M. Backer Kommunikasjonssjef i Strømmestiftelsen
(1/3) Samfunnsansvar > Sjekkliste for grønne speiderturer á la ”Sikkerhet på tur”. > Automatisk trekk av CO2-kvoter på reisefordeling! > Bygge/utvikle.
Hva er de viktigste utfordringene for en rektor? Rektor Sigmund Grønmo UHRs rektorskole 24. september 2007.
Visjon, virksomhetside og verdier
Sammen får vi ting til å skje
Og om NRK sitt ansvar i kriser
Nye strategiske mål Strategi 2017 – 2022.
Hvilke plattformer bruker dere?
Migrasjonshelse, rådslag 2
Roede-kurslederen på Facebook
Hva brenner du for…? Hva er viktigst for deg i klubben?
Kurs for tillitsvalgte i Norges Husflidslag
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
SUS 6/18 Strategiske utviklingsmål
Gode venner som hjelper andre
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
Analysere nyheter
Systematisk utviklingsarbeid - drivkrefter og motkrefter
Styresamling i Gresvik idrettsforening
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Verdier og visjon i nye Stavanger
Utskrift av presentasjonen:

Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser

”NRK skal være like viktig for publikum i Norge i framtida som i dag. Bredde i oppdraget og tilstrekkelig finansiering er avgjørende for å nå dette. Dette forutsetter at NRK er en veldrevet og endringsdyktig organisasjon hvor det er attraktivt å jobbe. NRKs verdier er åpen, modig og troverdig. Disse skal synes i alt vi sier og gjør.” Hans-Tore Bjerkaas NRK

Mål NRK samler folket er uavhengig styrker og bidrar til å utvikle norsk og samisk språk og kultur tilbyr folket unik innholdsbredde forteller, tar vare på og løfter fram den norske historien

NRK samler folket Målemetode: 4 av 5 velger NRK hver dag Profilundersøkelsen/Merkevarekjennskap NRK skal gi folket de store opplevelsene som samler mange gi folket tilgang til NRKs samlede innhold der de er være i dialog med sitt publikum være en tydelig merkevare STRATEGI

NRK er uavhengig Målemetode: Omdømme/Profil-undersøkelse NRK skal: ha redaksjonell frihet og verne om sin integritet og troverdighet finansieres direkte av publikum gjennom lisens kunne inngå innholdssamarbeid med eksterne parter når det ikke strider mot vår redaksjonelle uavhengighet kunne inngå strategiske samarbeid og eierskap forutsatt at det er forankret i styret. tydeliggjøre sin uavhengighet ved å la NRK Aktivum forvalte finansielle samarbeid og eierskap STRATEGI

NRK tilbyr folket unik innholds- bredde Målemetode: Allmennkringkasterregnskap Målgruppeundersøkelser NRK skal: gi ny forståelse og felles opplevelser for alle målgrupper være best på nyheter og undersøkende journalistikk både for et lokalt og nasjonalt publikum gi bred innsikt og nyheter om internasjonale forhold gjennom debatt og samtale skape engasjement og gi forståelse gjøre det viktige populært – og det populære viktig STRATEGI

NRK styrker og bidrar til å utvikle norsk og samisk språk og kultur Målemetode: Allmennkringkastingsrapporten NRK skal kjennetegnes av godt språk. NRK skal skape og formidle innhold som gir felles opplevelser og styrker samisk og norsk kultur og identitet STRATEGI

NRK forteller, tar vare på, og løfter fram vår felles historie Målemetode: Markedsundersøkelser Profil NRK skal fortelle vår historie og drive journalistikk som belyser norsk virkelighet i nåtid, fortid og fremtid. dele innhold med folket og gjøre vårt arkiv lett tilgjengelig for publikum STRATEGI