CAKE Q2 Awareness og etterlevelse Workshop: Denne gang ber vi om at resultet fra denne sendes onshore. Svarene fra denne workshop skal danne grunnlag for.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Advertisements

Risiko Sannsynlighetsgradering:1 = Lite sannsynlig (kan inntreffe mindre enn én gang hvert 100. år) 2 = Mindre sannsynlig (kan inntreffe mellom én gang.
Kompetanseprogram for informasjonssikkerhet
Lesing i alle fag om leseopplæring på Stabbursmoen skole
BEDRE GJENNOM KUNNSKAPSDELING SHARING TO BE BETTER CAKE Q2 Løftecase.
Mitt selskap og logo KF oppgave Av FLT Student.
Media håndtering og kommunikasjon
Nettvett.
Risikovurdering Systematisk HMS – arbeid dreier seg om mestring av risiko, for å unngå skader og sykdom Mestring av risiko- redusere eller fjerne.
Arbeid i høyden – Fallende gjenstander
- Utvikling siste 10 år.  Tall på dager/timer ferie og fritid er kraftig redusert ◦ utviklingen på tilskudd følger ikke kostnadsutviklingen.  Timeprisen.
4ªsesión 7 y 8 de abril 2011 Formación continua Proyecto piloto Español como lengua extranjera en la escuela primaria 4. samling Forsøk med fremmedspråk.
CAKE session no. 11 Hva er storulykker?.
Navn, Tittel, LEDELSE Workshop. Hva hvis ledelse ikke fantes? Må vi ledes? Hvorfor må vi ledes? Hva er forskjellen med og uten ledelse?
Hva skal vi gjøre med våre stille avvik? Stille avvik-serien # 3
Grunnleggende spørsmål om naturfag
Levende HMS-system – hva betyr det i praksis?
RLE uke 4 og 5 Livet og døden.
Dialogen som pedagogisk verktøy
Hva hører du når du lytter? Hvem blir du når du svarer?
Morgendagens kompetanse
Medbestemmelse gjennom samarbeid Regionale kurs 2012
Se Verden – Se Livet.
Hvordan lage en enkel grovanalyse
Avdeling for sosionomutdanning
Kapittel 5 oppgave b Sett inn riktig form av substantivene, med artikkel hvis nødvendig.
Vår spennende barnehagehverdag på Rød VI OPPLEVER FIN LEK, KOSER OSS VELDIG, OG DANNER STADIG NYE VENNSKAPSBÅND PÅ RØD AVDELING. HER ER SMÅ GLIMT FRA VÅR.
Fra ord til liv Februar 2010.
Brukernes time 2009 referat.  Brukerne har lite bevisst forhold til hva brukergruppen kan brukes til og gruppens mandat.  Når kunder og leverandør er.
Foreløpig oppsummering etter tilsyn med styring av vedlikehold
Immunforsvar - Rebusløp
Brann og branntilsyn Hva er et brannforebyggende tilsyn?
BEDRE GJENNOM KUNNSKAPSDELING
Hvordan forholder vi oss til stille avvik?
CAKE session no. 7 Skader på hender og fingrer. Siden sist … Vi har nylig avsluttet vår stille avvik-serie, og vi er fornøyde med både form og innhold.
Care, Awareness, Knowledge, Engagement CAKE Verdier Q1.
CAKE session no. 12 Hva er CAKE egentlig?. Sist CAKE session Den første i en serie på 3 som handler om storulykker Hvilke storulykkerisiko kjenner vi.
KOMMUNIKASJON Grunnleggende kommunikasjonsteori
Vi hører stadig om “reglene" fra kvinnesiden. Her er endelig reglene sett fra mannens ståsted.
Tommelfingerregel: - Denne organisasjonsformen passer der det er små eller ingen investeringer og risikoen liten. Tommelfingerregel: -Denne organisasjonsformen.
Johanne Molnes Harkjerr
SINTEF-undersøkelsen om salting og trafikksikkerhet
CAKE session no. 10 Stille avvik og veien videre i CAKE.
 En modig leder  Mangel på kvalifisert arbeidskraft  Noen så mitt potensial  Noen tok seg tid for å forklare  Noen ble av og til irritert på grunn.
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
CAKE session no. 4 Stille avvik. Siden sist … Forrige CAKE session handlet om læring og buddysystem Buddygruppen arbeider nå med å gå gjennom innspillene.
Cake Q3 Storulykke 1.
CAKE session no. 8 Do your worst. Så langt … Forrige CAKE session var et samarbeid med Hands On Safety- kampanjen Vi fikk mange gode innspill, og de sender.
Opprettholdende faktorområder
CAKE session no. 9 SAFEtalk Vårt nye sikkerhetsverktøy.
CAKE En sterkere HMS-kultur
Q1 Ytre miljø CAKE. CAKE Q1: Ytre Miljø Spill Slide no. 2Department Innhold -Status -Hva er påkrevd -Handling.
CAKE 2012, Q1. Revitalisering av CAKE: Vi ønsker å gjøre en revitalisering av CAKE i ”Nye” CAKE vil deles opp i 4 sessions per år, 1 for hvert kvartal:
Deterministisk endelig automat (DFA) (over språk A) Består av - en ikke-tom mengde Q av tilstander - hvor nøyaktig en er utpekt som start-tilstand - og.
CAKE Q2 Awareness og etterlevelse. CAKE i praksis: Ny film sendes ut på minnepinne eller kan lastes ned fra Denne vises på sikkerhetsmøtet.
Fire modeller som kan brukes når dere skal vurdere hva
1 Kap 24 Elektrisk potensial. 2 Elektrisk potensiell energi Arbeid E a b Elektrisk potensiell energi a b h.
Arbeiderpartiet.no HUSBESØK PÅ 1 – Valgkamp ansikt til ansikt.
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
Interessentdialog Småskala matproduksjon Stein Ivar Ormsettrø
Problemløsning.
Skikkethetvurderinger og nemndsarbeid
BOA workshop SUHS-konferansen Innledning - samarbeid og samspill i sektoren og hvordan skape beste praksis BOA - klassifisering Arbeidsgruppen er.
Detta er en automatisk lønnsforhandling
Cake q4 SIKKERHETS-LEDELSE
Tekstseminar Hvor ble det av leken?.
Barnehagepolitisk offensiv
Samtaletrekk B – Samarbeid
CAKE Q2 Dønn tilstede/ TOTAL Awareness
Oslo Havn Risikokartlegging Ytre Miljø
Utskrift av presentasjonen:

CAKE Q2 Awareness og etterlevelse Workshop: Denne gang ber vi om at resultet fra denne sendes onshore. Svarene fra denne workshop skal danne grunnlag for Q3 - Storulykke

Ulykker skjer når en minst venter det. Din tilstedeværelse er nøkkelen til en trygg operasjon. Claus Hemmingsen lanserte ”Stop Work” direktivet som bemyndiger oss alle til å stoppe dersom vi mener at noe går på bekostning av sikkerheten. 1.Hva skal til for at dette skal fungere optimalt i praksis? A) Hva kan ledelsen gjøre? B) Hva can crewet gjøre? C) Hva kan den enkelte medarbeider gjøre? 2.Hva legger vi i begrepet ”etterlevelse”? 3.Hva legger vi i begrepet ”tilstedeværelse”?

1) 2 3 Diskusjon i plenum (små grupper):

Ulykker skjer når en minst venter det. Din tilstedeværelse er nøkkelen til en trygg operasjon. Stille avvik er noe vi stadig erfarer, både som deltager og observatør. Noen stille avvik har større risikopotensiale enn andre. 1.Nevn 3 stille avvik i vår avd som kunne hatt alvorlig konsekvens 2.Hvorfor aksepterer vi denne risikoen for oss selv og for andre? A) nevn 3 grunner til at vi ikke sier stopp? B) hvorfor er det vanskelig å si stopp? 3.Når vi vurderer risiko, hvor stort konsekvensbilde ser vi?

1 2 3 Diskusjon i plenum (små grupper):