Gode hver for oss, bedre sammen. Status og milepæler.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Høgskolen i Buskerud Konkretisering av prosjekt organisering av administrasjonsfunksjonen 29. november 2006.
Advertisements

Operativ administrasjon 2014
Rekruttering av rektor og ledelse
Faglig forum – arbeidsgruppe operasjoner Konstituerende møte.
Tema SaksbehandlerDato Skyggerapportering til FN-komiteen for rettighetene til mennesker med nedsatt funksjonsevne Liv Arum, Generalsekretær i FFO.
På vei mot NMBU sekretariatsleder Knut Moksnes
Gjennomføring av prosjekter
OPAD 2014 Program: 1. Kort om OPAD-prosjektet
Hvordan kan arkivplan bli et nyttig verktøy i arkivarbeidet?
Omstillingshåndbok - ledernes ansvar og oppgaver Mastemyr,
Utforming av felles prosesser og rutiner for digitalt skapt materiale - Ett dykk inn i prossesmodellen og dens rutiner KDRS Samling 11. juni 2013.
Praksiskonsulentordningen i Norge
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Overordnet plan EFV-V EFV-sekretariatet
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
EFV-V forskningsadministrative støttefunksjoner organisering og system.
Personalseminar Avdeling for IT Høgskolen i Østfold 18.mars 2005
«Forbedringsprosess(en)»
Prosjektplanen Pedagogisk ledelse.
Organisasjonsgjennomgang i NFF Landsmøte 2010 Landsmøtet 2010 vedtar at det foretas en total gjennomgang av NFFs organisering i kommende landsmøteperiode.
Delprosjektets status og framdriftsplan Prosjektleder Hilde Skyvulstad.
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Kittil Skogen - Prosjektkontoret i Telenor Nordic
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
ORGANISERING AV NMBUs ADMINISTRATIVE APPARAT
Strategidokument NMBU - prosess
Faglig Forum – Arbeidsgruppe teknologi Etablering I Faglig Forum 11. desember 2012 ble det avtalt å etablere en arbeidsgruppe for teknologiutvikling i.
Hvordan holde orden i eget hus? Internkontrollforskriften
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
Prosjektavslutning og sluttrapport
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Veiledning Beslutningsprosess
Instituttledermøtet Ragnhild Kobro Runde (med gode innspill fra studieplan/studieweb og ifi-studadm) UTKAST Tidsplan InterAct.
Internt handlingsrom (IHR) NTNU – februar 2012 Prosjektleder Jenny Nornes, IHR.
Årsplan for USIT for : – Tiltak og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Ny styringsmodell for SiO Utvidet regionrådsmøte 2. juni 2016 Frøya Bjørn Buan Enhetsleder SiO.
Plan for utarbeiding av veileder for akuttpsykiatri Akuttnettverket 18. oktober 2010 Torleif Ruud, avdelingssjef/professor FoU-avdeling psykisk helsevern,
Oppstart og avslutning av prosjekter Prosjektleder Olav Torp Ass.prosjektleder Tor Inge Johansen.
Strategi & bemanningsplaner
«Region-kommunen Ålesund»
Den gode skoleeier I Nes.
Prosjektnavn Firmanavn Talerens navn
RIS-metoden for prosessforbedring
12. mai 2016 Allmøte USIT.
Beskrivelse av aktiviteter
Prosjekt: Strategi KIL Prosjekteier: Jon Erik Ofstad
Rekrutteringsstrategi SU - prosjektbeskrivelse
Møte i styringsgruppa for Masterplan for IT
Felles kvalitetssystem for universitetsmuseenes samlingsforvaltning
Aktiviteter i campusutvikling høst 2017
Bærum inviterer Bærum 2035 Tenke langt – handle nå 22.August 2018
Plan om 30 kommuner, med utgangspunkt i TELMA.
utfordringer i en ny region
Møte LOSAM Fellesadministrasjonen
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
Prosjekt Tilgangsstyringsgrupper 29. mai 2018 – kun med prosjekteigar
Standardisering av IT-virksomheten
Administrative fellesløsninger
Viken adm prosjekt 5: kompetanse
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
Foto: Jernbanedirektoratet
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet
Utskrift av presentasjonen:

Gode hver for oss, bedre sammen

Status og milepæler

Status bygger på Leveranser fra arbeidsgruppene: – Beskrivelse av arbeidsgruppenes oppgaver (juni) Utarbeidelse av framdriftsplaner (ansvarskart) – Budsjettinnspill (5. oktober) – Statusrapport per S - gruppe (25. oktober) Møter med fagansvarlige adm.ledere og andre Møter med delprosjektkoordinatorene Samtaler med mange!

Hva statusrapportene viser God og detaljert oversikt over NMBUs administrative arbeidsområder Dokumenterer praksis per i dag på NVH og UMB og til dels styrker og svakheter Oversikt over forskrifter og dokumenter på hvert område Antyder kompetansebehov i NMBU Utdyper driftskritiske oppgaver Viser IT`s sentrale og kritiske rolle! Behovet for endelig avklaring rundt organisering

Materialet blir brukt! Av prosjektleder i styringen av OPAD Risikopunkter Avhengigheter Tidsplan Som underlag for sekretariatets arbeid og koordineringsgruppens vurderinger og leders beslutninger Som underlagsdokumentasjon Som oppslagsverk Se samlerapport på life.sciences.no/OPAD

Status for OPAD – Hvor står vi? S – Systemer og arbeidsprosesser K – Kommunikasjon O – Organisasjon, styring og ledelse Tid Ressursbruk Kvalitet Ventetid Samarbeid

Videre arbeid FristMilepæler 15. desOverordnet tidsplan for OPAD foreligger. 15. janMøter gjennomført med fagansvarlige adm.ledere innenfor samtlige adm.områder. Koordinator og prosjektleder deltar. Mai/junSamlerapport fra OPAD for fase I og forslag til plan for fase II høsten 2013.

Elvane møtest Elvane møtest, frå kvar sitt fjell. Grip kvarandre i hendene. Blandar sin song og sitt blod. Held fram einige, sterkare, snåvar ikkje so lett i steinane: Turrskodd skal ingen vassa oss no! Olav H. Haug