Kari Aarnes sin presentasjon på FFF Mediehandtering
Adresseavisen stiller med journalist som setter seg inn i saken Byavisa klipper og limer og har ikke ressurser til å intervjue Arbeideravisen leter etter presentasjonsform/ kritisk journalistikk Avisene og lokalnyhetene vil ha sakene som kommer til politisk behandling
TV- Adressa filmer i møtet og fotografen trenger bistand NrK distriktsnyhetene kaprer representantene med en gang møtet er slutt Til tjeneste når politikerne har fått saken
Sak til kommunestyre Mediene mister interesse i løpet av prosessen Bystyret vedtok å opprette et mangfoldsråd Hvem omtaler?
Formannskapssekretærens bistand til media Hva vil innbyggerne og andre vite? Hvilke mediekanaler kan vi spille på Har vi egen mediestrategi
Månedlige om alle møter For hvert møte Når det er høringer i komiteene Valg Annonsering Politiske møter i juni
Andre medier å spille på Hjemmeside Ordførerens kalender Pressemeldinger Utplukk av enkeltområdersom f.eks regionalpolitikk, boligpolitikk…
Kommunikasjonsstrategi Bakgrunn: Innbyggerne skal ha mulighet til å vite hva det politiske flertallet vektlegger og til å påvirke prosessene Analyse: Det er uttalt i egne vedtak at Bystyresekretariatet skal bidra til at innbyggerne aktivt deltar i demokrati- og lokalsamfunnsutviklingen Mål: Gjøre kjent saker/ politiske områder på et forståelig måte underveis i prosessen Veivalg: Aktivt bruke kommunens hjemmeside
MålgruppeMåltiltak Ansatte, politikere, innbyggere, bedrifter og organisasjoner Lette tilgjengelighet til politikk i Trondheim Gjøre sakskart og protokoller lett tilgjengelig