WORK SHOP Hiak 11-13 april 2007 YFL-D&H. Implementering av nye læreplaner på VG2- Design og håndverk Arbeid i verkstedsgrupper knyttet til eget fagfelt.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
I.
Advertisements

Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
Fag / tema Norsk, kunst og håndverk, matematikk, engelsk, samfunnsfag
ROM-prosjektet: Erfaringer og resultater fra et samarbeid mellom UiS og kommuner i Nord-Rogaland Øystein Lund Johannessen og Dag Husebø.
Grete Haaland Sund HiAk,
Gjennomføring i videregående opplæring høst 2013 Foto: Bjarne Eriksen.
Hva er NDLA? Initiativ fra fylkeskommunene Hensikt:
- Dette er en heksejakt på ekstremt flinke folk…
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
På vei mot ny utviklingsplan
Gjennomgående dokumentasjon i fag- og yrkesopplæringen Hva er hensiktsmessig dokumentasjon? v/Thomas Norland avdelingsleder, kompetanse- og utviklings.
Lærlinger i Helsearbeiderfaget
TILDELES : NN FOR FLOTT INNSATS PÅ ART-TRENINGENE I PERIODEN MND-MND 200? Du har vært…… og vist at…… Lykke til!! _______________ Johannes Finne ART-trener.
Implementering av nye læreplaner på VG2
Hva skal vi gjøre med våre stille avvik? Stille avvik-serien # 3
HEKK 4 ans Hege B.G.Osebakken Elisabeth Krogstad Kari Lønvik Kicki Palmquist Work shop HiAk HEKK , Work shop HiAk 08.
Åse Lund Støen og Aud Christensen
INTERRESSE DIFFRENSERING HELHET OG SAMMENHENG …. HVA TENKER VI OM DET? UT I FRA SIN EGEN INTERRESSE INSPIRASJON MOTIVASJON KREATIV TENKING.
Servicerådet i Fredrikstad kommune
Involvering av personer med demens i innovasjonsprosessen
Kreativitet og ideutvikling – Kunnskapsløftet
Fleksibel Yrkesfaglærerutdanning
Forside/oversikt Fag / tema
Idrett valg av programfag til Vg2. Du får tilsendt brukernavn og passord på epost Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du endret.
Steinar Gjerde -lærer ved Fagskolen i Gjøvik
Innherred Vekst AS v/Randi Mona Utkast til Partnerskapsavtale for byutvikling i Levanger sentrum Levanger Gjennomføring.
Praktisk eksamen Vg2 – sensorskolering 31
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Vurdering for læring på Linderud skole
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Behandlingslinje for nyoppdaget diabetes type 1 ved Drammen Sykehus
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
Forsøk med arbeidslivsfag - status høsten skoler i 82 kommuner Første kull fra piloten gikk ut våren 2012 Første kull fra forsøket gikk ut våren.

K APITTEL 2, OPPGAVE F. O PPGAVE 26 Ingen ville ha trodd at Mohammed og jeg skulle gifte oss i kirka. Men det skulle vi. Utrolig mange mennesker kom for.
FYR ved Skedsmo vgs - Knutepunktskole
Vurdering. Nemd Vurdering Det eleven skal lære, fastsettes som mål for kompetanse. Det er kompetansemålene som skal prøves til eksamen. Kompetanse er.
Didaktiske analysekategorier
Randi Irene Tone Olav Duun videregående skole
Work shop mars 08 ide utvikling
KIP – Aksjonsforsknings -konferanse 21. mai 2008
Struktur Oversikt over programfagene: Årstrinn Vg2 Programfag
TROMS Ø Kompetansebygging i og mellom tjenestenivåene - en mulighet for alle!
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Borre ungdomsskole
Et malekurs for mennesker som sliter psykisk
PROSJEKTSAMLING VANDREBOKA 21 APRIL Hva har prosjektet ført til for Dokka Videregående Skole ? Hva blir videreført?
Budsjettarbeidet i 2005 Arbeidet i DKFU i forbindelse med budsjettet Strategi ved inngangen av året Historikk fra 2005 Konkrete resultater oppnådd Utgangspunkt.
Ny læreplan, nye utfordringer
VURDERING Matematikk 7. trinn.
Entreprenørskap som en del av prosjekt til fordypning
100 lure ord å lære.
100 høyfrekvente ord Trykk F5 for å starte, deretter klikker du på ønsket hastighet 2 sekunder 1 sekund Blink Randi Orten og Thomas Melby, Stenbråten skole.
For at denne skal virke må den brukes som fremvisning Klikk her.
BPA | Borgerstyrt Personlig Assistanse. » Hvor finner jeg BPA? » Under fanen tjenester ligger BPA.
Her er den flotte skolen vår K ULTURØKT På mellomtrinnet har vi forskjellige kurs hver torsdag. Kursene varer i fem uker. Vi har seks forskjellige.
Utdanningsvalg 10.klasse
Introdusere også Esther og Randi
PEDAGOGISK DAG Kjetil Bjorvatn 26/ Plan for dagen 1.Oppsummering av uken v/meg 2.Veien videre v/instituttene 3.Lunsj når vi er klare Torben Jensen.
Og.
Vurdering for og av læring i yrkesopplæringen
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
YXD-Kurdistan Om oss Asad Fattahi Samarbeidet i flere andre prosjekter
Foto: Bjørn Erik Olsen Tittel på presentasjon Navn Etternavn Dato Helse og oppvekstfag Fagsamling i Bodø 4 – 5 mars 2015.
Oppdatering fra Ålesund. Her skal dere få et innblikk i hva vi har gjort med midlene vi har mottatt fra av dere.
En stor utfordring i en skole for alle! Svein H. Torkildsen, NSMO
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Januarnytt Desember: Vi har lagt bak oss en måned preget av daglige adventsamlinger der Ebenezer Scrooge hjalp oss å telle ned dagene til jul. Barna trakk.
Vi får Vestfold til å gro
Utskrift av presentasjonen:

WORK SHOP Hiak april 2007 YFL-D&H

Implementering av nye læreplaner på VG2- Design og håndverk Arbeid i verkstedsgrupper knyttet til eget fagfelt Ideutvikling av konkrete tverrfaglige oppgaver. Jobbe praktisk fra ide til produkt. Utgangspunkt, pila til Grete H Sund.

Arbeidsplanen Dag 1 – planlegging med valg av arbeid Dag 2 – Gjennomføring av planlagt praktisk arbeid Dag 3 – Fremvisning og vurdering av arbeidet, læring

Hva med inspirasjon til lekre brudefrisyrer.. - Tverrfaglig samarbeid med blomstredekoratørene, tusen takk for herlige kreasjoner

Elev oppgavene vi selv hadde laget og selv fikk prøvd ut Vi fikk selv vært elever for en dag Vi fikk mange flotte produkter Mange rike erfaringsdelinger Godt med inspirasjon

Fra ide til ferdig produkt, med dokumentasjon.. Var det læring i dette da? JAAAAAAAA

Tusen takk for deres oppmerksomhet! Og en kjempe takk til en strålende inspirator og læremester RANDI ERIKSEN - Med hjelp fra deg har vi sammen oppnådd disse utrolig flotte resultatene

Takk for oss... Evy Merethe Lunde kull 2005 Yvonne Pedersen kull 2005 Mona Chr Olsen kull 2006 Ingrid S Røed kull 2006 Jeanette Granholt kull 2006 Studenter på hiak YFL-D&H