Hvordan gjøre lokallagsaktivitet mer synlig og kjent der du bor?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Advertisements

Hvordan nå ut i Media ? NASOL-orkestrene og forholdet til media.
Høstmøte Ålesund, 22. oktober 2011 Planlegging av et tiltak fra A til Å.
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Kirkens Nødhjelp Ungdomsbevegelse
Media håndtering og kommunikasjon
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
Skoleavis Journalistikk i skolen
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Korpset sett utenifra Hvordan tar vi oss ut, og hvordan ønsker vi å ta oss ut?
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Lokal synlighet Hva? Hvorfor? Hvordan?
Naturvernforbundetskolen: Hvordan drive et lokallag Tema på foredraget: Lokallag; medlemmer, sak, økonomi og administrativt Tid: ca 30 min For mer info.
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
1. 2 Målsetting •Nasjonalforeningen for folkehelsens målsetting er å forebygge sykdom og fremme folkehelsen •Arbeidet skjer ved frivillig arbeid, forskning,
”Vi vil bli flere". Vil vi bli flere?.....Hvorfor? …Hva vil vi ha de nye til?
Kommunens informasjonsstrategi
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
Et prosjekt i regi av Nasjonalforeningen for folkehelsen
E-VERD Økt samvær, økt livsglede! Gruppe 9. Ingrid, Åse, Anna, Veronica, Jacquline og Silje.
DICO District Internet Communication Officer. DICO´s oppgave Gi IT-støtte til klubbene i distriktet.
Store Bergan Fotball - en Fair Play klubb -.
”A-Team” Gruppeoppgave. Har din klubb et rekrutteringsproblem / avtagende medlemsmasse? JA Problemet er å beholde elevene / medlemmene Rekruttering generelt.
1 Kretsens Rekrutteringsutvalg STYRETS OPPGAVER I KLUBBENE Sette mål for klubben og styre klubbens økonomi Gi tilbud om aktiviteter som medlemmene etterspør.
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Studentliv kurs i PR og markedsføring - Modul 8 1 Henge opp informasjon Plakater Ulike typer oppslagstavler Vis god plakatskikk Bannere På Frederikkebygningen,
Markedsføring av diabeteslinjen på urdu /punjabi Shaista Ayub
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
Naturvernskolen: Energieffektive og oljefrie kommuner Tema på foredrag: Hvordan jobbe med energi- og klimasaker lokalt Tid: ca. 20 min For mer info om.
Informasjonsarbeid Nasjonalforeningen for folkehelsens fylkesårsmøte og inspirasjonsseminar i Hedmark og Oppland 19. – 21. mars 2010.
Organisasjon Nasjonalforeningen er en frivillig, humanitær medlemsorganisasjon medlemmer i Nasjonalforeningens 565 helselag og demensforeninger.
FYSISK AKTIVITET FOR PERSONER MED DEMENS
Strategiplan
Kommunikasjon PETS D Mars 2012 Per Ove Askeland
2A: profilering, ekstern presentasjon, markedføring Anne Lindebjerg, Hildegunn Helness, Edle Burgess, Christian Erbacher og Tone Merete.
Informasjonsarbeid Dialogkonferansene 2009 Side 6.
Eldresenterforum 4 Undersøkelse om ikke-brukere av eldresenter 2007 Rapport Undersøkelse om ikke-brukere av eldresenter 2007.
TULIPANAKSJONEN 2006 Hvordan øke salget ? Fra start til mål!!
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
Synlige i media.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
1 Håndbok for tillitsvalgte i klubbstyrene STYRETS OPPGAVER I KLUBBENE Informasjon NBF vil i løpet av tilby klubbene - Veivisern - en håndbok for tillitsvalgte.
TITLE Kommunikasjon og informasjon Hvilke kanaler har vi? D 2305 – PETS 2014 v/ IPDG / DT Margit Bjugstad.
Lovforslag Lovkomiteen Kjell Nesbø, Stord/Fitjar demensforening, leder Hordaland fylkeslag Målfrid Kvarteig, Røros demens- forening, styret.
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Markedsføring, motivasjon og samarbeid
Rekruttering – stemmestyremedlemmer og valgmedarbeidere (jamfør lovendring – listekandidater) Valgforum 7. Mars 2014.
Mandal kommune Informasjon om valg Trine Merete Vasby.
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Norges Diabetesforbund
Slik lykkes dere med verving i lokalforeningene NORGES JEGER- OG FISKERFORBUND.
Presseskrivet. presseskrivet Til hvem Når sende Innhold Oppfølging.
Kapittel 8: Profilering Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Medietrening Slik får vi suksess. Mediearbeid for deg som tillitsvalgt ●Bruk av media for å få gjennomslag ●Hvordan håndtere de dårlige sakene ●Hvordan.
Rekruttering. Refleksjon Er rekruttering en del av innhold i vedtekter eller andre instrukser? Hvem rekrutter dere? Og hvorfor? Hvordan rekruttere dere.
1 Den Europeiske dagen for hjelpepleiere, omsorgsarbeidere og helsefagarbeidere TIPSHEFTE.
Media og marknadsføring. Målet med kommunikasjon: Skape samhøyrsle Spreie informasjon Påverke Verktøykassa © Noregs Ungdomslag Media og marknadsføring.
Markedsføring.
Hvem er vi Hvorfor er vi Om demens Fokusområder Tilbud Demensplan 2020
MEDIA.
EN KORT PRESENTASJON AV PROSJEKTET
Likeperson Navn:……………
Kari Løken, distriktstrener og leder av kommunikasjonskomiteen i D2305
Velarbeid gjennom 240 år - Arbeide i velforeningen
Utskrift av presentasjonen:

Hvordan gjøre lokallagsaktivitet mer synlig og kjent der du bor? Vibeke Blich, Informasjonsmedarbeider Nasjonalforeningen for folkehelsen

Hva er lokal synlighet? Oppslag i lokale medier Leserinnlegg Plakater i nærmiljøet Annonser Informasjonsstand eller andre aktiviteter i nærmiljøet

Synlighet har betydning for Rekruttering av nye medlemmer, frivillige og givere Folks inntrykk av Nasjonalforeningen i lokalmiljøet

Hvem vil vi nå? Medlemmer Frivillige Andre (som kan bli medlemmer) Pårørende Syke

Hvor skal vi nå disse? 1. Interne kanaler Internettsider / Medlemsnett Brosjyre Fylkesaktuelt Aktuelt 2. Eksterne kanaler Lokalmedia

Markedsfør Nasjonalforeningens aktiviteter på en positiv måte!

Hvordan? Pressemelding Ring redaksjonen Leserinnlegg – de leses i lokalaviser Informasjonsstand

Når du er i kontakt med media Hvem? Hva? Hvor? Hvorfor? Når? Kontaktinfo

Bruk av logo

Bruk av logo fortsetter Roll-up, banner, bordfane, flagg Møteplakater, profileringsklær Brosjyremaler Flittig navnebruk

I tvil om du har en god sak - eller andre spørsmål om info/media I tvil om du har en god sak - eller andre spørsmål om info/media? Kontakt fylkeskontoret for rådføring Telefon. 55 31 15 41 Lykke til med profileringsarbeidet!