DSD / Norled Innlegg ifm Dialogkonferanse 7 januar 2013 om øyfergesambandet i Oslo havnebaseng. .
Driftsopplegg for sambandet Fleksibilitet Disponering av materiell Reservemateriell Alternative ruteplaner ( vår – sommer - høst) Servicefart ift fartsbegrensning Oslo havn (5 knop) økes til 8 knop Kontraktsperiode langsiktig
Gressholmen-Heggholmen-Rambergøya
Båtmateriell Flere størrelser av båter 100 – 500 pax Pendelferjer Krav til at noen båter skal ha isklasse ? Infrastruktur Tilrettelegge kaiene på øyene slik at en kan bruke flere båttyper
Tilgjengelighet Universell utforming Handicap plasser, teleslynge mv. Gode åpne løsninger om bord. Sykkel Bagasjeplass – Gods ? Kaiene må det lages gode slusesystemer Landbillettering – Automater
Fremtidens båter Miljøteknologi - Drivstoff Fremdriftsmaskineri LNG naturgass Batteridrift
Takk for oppmerksomheten !