Referansegruppe TQM brukerforum 15.05.14. Referansegruppens medlemmer Maks 15 medlemmer – Små og store virksomheter – Offentlig og privat – Medlemmer.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen til TQM Partners vinterseminar tirsdag 23. mars 2009
Advertisements

Brukerforum tirsdag 12. nov. 2013
Historien om ”Mauren og Løven” (klikk for å fortsette...)
Agenda ( ?) Generelt om konsernstrukturer Nyttig å vite
Endringer Generelt for TQM Enterprise
Endringer Generelt for TQM Enterprise
Forslag til visjon og mandat for HMS-rådet til Olje og Gass April 2009.
Kommunale råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne – en ”vaktbikkje” også for utviklingshemmede? Gunn Strand Hutchinson, medlem av Bodø kommunale råd.
Intranett: Hvordan komme i gang
Praktisk info til prosjektkunder
Enkel brukerhåndbok for NFUs redaktører Versjon 1, 3. februar 2013.
Vi rekrutterer markedets fremste talenter.
1 KvalitetsLosen: Prioriteringer og framdrift innenfor fellesfunksjoner / adm.funksjoner  Utarbeidet: Inneholder 3 sider inkl. denne.  Det.
Erstatning for ActiveX?
Bedre kommunikasjon Line Sagberg
Kvalitetssikring av utdanning - ITK NTNU ønsker å tilby best mulig studier til sine studenter –> hvordan få det til?
Administrasjonsmodulen, TQM Enterprise Fellesinnstillinger Vinterseminar mars 2010.
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Brukerutvalg TQM brukerforum
Prosjektstatus. Fremdrift til nå  Forrige brukerforum la vi frem følgende plan:  15 mars – Fase 1 – alle hovedmoduler  15 april- Fase 2 med Aktiviteter.
Kort introduksjon til Ressurssystemet. Hensikten med systemet Ressurssystemet skal gjøre det mulig for Røde Kors å samle alle ressurser i ett felles system.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Personlig planlegging
Intranettløsning for små og store organisasjoner.
1 Tittel på foredraget Navn foredragsholder Tid og sted.
Elektronisk meldingsutveksling Hvordan sikre drift og organisere meldingsovervåkningen FUNNKe Sandnessjøen Guri Selnes, rådgiver Helse- og Omsorg.
Step-by-step demonstrasjon av Refleks systemet!. - Kunder - Medlemmer - Ansatte - Abonnenter - Brukere - etc.. Refleks Løsning 1.Utvikle2.Respons 3.Gjennomføring4.Rapportering.
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
Public 360° Brukerforum.
Grunnkurs Arbeidsmiljø Våren 2014
Hva er Fronter.
Adressering og standardisering SSP Brukerforum Innlegg ved Egil Rasmussen.
Alle ansatte må involveres Hvordan tilrettelegge HMS-arbeidet i mindre energibedrifter? Rica Nidelven Hotel Trondheim, 26. – 27.januar 2011 Eirik.
HMS i de lokale og regionale energibedriftene Hvordan ivaretar bedriftene helse, miljø og sikkerhet? KS Bedriftenes Møteplass 2011, 17.februar.
Kvalitetssikring av byggeprosjekt – del 4
Hva forventer vi av søkerne? Hovedkrav: Pålitelig og dugelig Kompetent innen sitt fagområde Kjenne aktuelle lover og bestemmelser Følge aktuelle lover.
Presentasjon Ny versjonsnummerering og metode for support TQM Enterprise Vinterseminar mars 2010.
TQM Partner AS Brukerforum November 2013 Status TQM Partner Vi skal innfri eller overgå våre kunders forventninger (Kvalitetspolitikk)
Veivalg mot 2018 Marked Teknisk Kundens retning.
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
…når resultater betyr noe
NIFS LOV OM IDRETTSRÅD I ALLE KOMMUNER MED MER ENN TRE IDRETTSLAG SKAL DET VÆRE IDRETTSRÅD FOR IDRETTSLAG SOM ER MEDLEM I NIF. (NIFS LOV § 8) Idrettsrådet.
Samhandling Nyskaping Optimisme Raushet STYRINGSDOKUMENT FOR BARNEHAGEN ER: 1. BARNEHAGELOVEN 2. RAMMEPLAN 3. ENKELTE KOMMUNER HAR UTARBEIDET LOKALE STYRINGSDOKUMENT.
ORGANISASJON OG PROSESSER Kjetil Hoff Partner Innsikt1 AS.
Tillitsvalgtes medvirkning i budsjettarbeidet
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Oss Smarter Things AS har utspring fra Sørensen Elektronikk AS Utvikle og selge sensorplattformer for deteksjon av menneskelige hendelser, aktiviteter.
INTERNKONTROLL - Medlem av Norges største frittstående elektrikerkjede -
Økonomistyring Kjell Magne Baksaas, Øystein Hansen og Trond Winther (2015) Gyldendal Akademisk Introduksjon til bedriftsøkonomi © Gyldendal Akademisk Innholdet.
Forbrukerportalen.no Tilbudsforespørsel Forbrukerpanel for Forbrukerrådet.
Superbrukerforum Systemeiers rolle og funksjon Erik Carlsen Medisinsk fagdirektør.
Helse Midt-Norge PAS/EPJ Eneste bruker i verden av dagens systemer.
| Å argumentere Å analysere argumenterende tekst.
Møte i Arbeidsmiljøutvalget
ROS-analyse.
«Rop-tilsynet» i Haugesund kommune
Møte i Arbeidsmiljøutvalget
SAK 6: Oppdatering av bilag 3 til Samarbeidsavtalen Krav til tjeneste
Billån Uten Sikkerhet
Brukerhåndbok versj. 1, 3. februar 2013
Kjære foreldre Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
AVALIA AS Vi optimaliserer, effektiviserer og tilpasser gjennom skreddersøm Dokumenthåndtering – Kvalitetshåndtering – HMS ISO 9001:2015 Gjennom et samarbeid.
Seniornett Norge             Det glemte gullet – ingen har mer kapital og tid enn eldre, og de er på nett. Hvordan kan du utnytte dette til din fordel?
Møte med seksjonssjefene 10. januar 2017
Virksomhetstilsyn av seilflyklubber
HMS I YTRE TASTA BARNEHAGE 2018/2019
Utskrift av presentasjonen:

Referansegruppe TQM brukerforum

Referansegruppens medlemmer Maks 15 medlemmer – Små og store virksomheter – Offentlig og privat – Medlemmer sitter i 2 år med mulighet for fornyelse Minst 2 fra TQM Partner – Produktsjef og «Project / Task Manager»

Hensikt med referansegruppe Fungere som representanter for samtlige kunder, møter maks 2 ganger pr år. Være rådgivende referansegruppe for videre produktutvikling og prioritering av endringsønsker Referansegruppe får tilgang til Alfa-versjoner – Kvalitetssikrer utviklingen – Nettmøter med TQM Partner Tilbakemelder avvik (i forhold til spec) Synspunkter

Endelig forbedringsforslag Forbedringsforslag Produktsjef Project / Task Manager

Hva kan vi forvente av ny løsning?

Eksempler på ”reiser” i systemet Publisere et dokument Redigere et dokument Revidere et dokument Bygge ny enhet Endre struktur på enhet Skrive en hendelse Gjøre en Ros- analyse Ta ut statistikk Endre et helt orgnivå, eks 10 sykehjem Bytte ansvarlig på et helt sted Bytte assistent på enkeltprosesser Saksbehandle en hendelse Lukke en hendelse Finne alle HMS hendelser Gi tilgang til nyansatt – mellomleder – leder - ansvarlig