Hva vi har gjort før Ventelistesanering, gjennomgang av rutiner m.v. 2002 Individuell behandlingsfrist, innføring av ”Normalprosedyren” 2004 Regionale.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Av Reidar Kvalvaag Beerenberg
IK-Bygg på web: Formål IK-Bygg web skal bidra til å avdekke avvik i forhold til helse, miljø og sikkerhet. Det stilles strenge krav til hvilken forfatning.
 Oversiktlig  Samler informasjon – alt på ett brett  Brukervennlig  Integrerbart  Enklere å være medarbeider  Bedre å være kunde Det blir enklere.
Erfaringer fra internrevisjon
Rutiner for finansforvaltning
Strategisk plan for pasient- og pårørendeopplæring i Helse Nord
Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
Overgangsvinduer, kurs og opplæring, lov og reglementer, ekstranett Presentasjon på NTFs medlemsmøte 2. juni 2007 Grand Hotell, Oslo.
Avtale mellom RHFene og NAV  Oppdragsdok. HOD:  For å få en mer samordnet formidling av høreapparater skal det inngås avtaler om oppfølging og rehabilitering.
| Veien til egen bolig NFU's konferanse 13. november 2007 | 1 Statusrapport om utviklingshemmedes levekår, tjenestetilbud og rettssikkerhet.
Legger dagens løsninger for e-meldinger til rette for god samhandling og dokumentasjonsprosess knyttet til polikliniske pasientforløp? Prosjektgruppen.
HABILITERINGSLØPET Utskriving Oppfølging Rapporter
Vi går trinn for trinn… Nå er det deres tur.
Koordinerende enhet Brukerutvalget NLSH 13. Juni 2006.
Helse Finnmark – der sola aldri går ned....
Prosedyre for IPLOS- registrering Hjemmetjenesten, Øra distrikt
Samler informasjon – alt på ett brett Brukervennlig Integrerbart
Opplæring – i et helsepolitisk perspektiv
Norsk Audiografforening 6. november 2009
Velferdsteknologi ved studiested Fredrikstad. En mulig skisse.
Handlingsplan HMS Forebyggende HMS arbeid og individuell oppfølging - tidsaksen Forebyggende HMS arbeid med fokus på eget arbeidsmiljø.
1 Eiendom og drift Arbeidsmiljøundersøkelsen ved NTNU 2009 Drift og Eiendom Et verktøy for utvikling av arbeidsmiljø ved NTNU Utviklet internt i NTNU for.
Personalseminar Avdeling for IT Høgskolen i Østfold 18.mars 2005
Tiltaksplan for studiekvalitet: Status og videre utvikling Avdeling for IT Høgskolen i Østfold.
Er sertifisering viktig?
HARSTAD KOMMUNE I Harstad bor det ca
1.1 MÅL : Elevenes grunnleggende ferdigheter er betydelig forbedret Strategisk initiativ: 1.Rammeplanens krav til innhold og aktiviteter blir iverksett.
Er vi forberedt på neste infeksjonskatastrofe? SHE-dag 24. Oktober -03 Synnøve Roald Underdir., Eieravd., Helsedep.
Prosjektplan PILOT for samhandling
Helhetlig habiliterings- /rehabiliteringstilbud til hørselshemmede i Helse Midt-Norge.
Kommunikasjon mellom nødetatene under krisehåndtering – Hva er gjort?
Interkommunalt samarbeid om skatteinnkrevning 14. juni 2007 Lars Joakim Tveit 12-Kommunesamarbeidet i Vestfold.
Evalueringsrapporten Evalueringsrapporten vurderes som god og samsvarer i hovedsak med RHF-ene sine egne oppsummeringer av hva som er oppnådd etter rusreformen.
Oppfølging og kvalitetssikring
Hverdagen for Ruth og Sissel.
Oppfølging av praksiskonsulentordningen i Helse Sør-Øst Vegard Høgli, fagsjef Helse Sør-Øst RHF Bente Thorsen, fastlege, praksiskoordinator Oslo universitetssykehus.
Standardisering og kvalitetssikring av prosesser i SSB
Brukerundersøkelsen Om brukerne spm. 1,2,3,6,7 Om bruk av dbh spm. 4,5,12,11 Om datakvalitet spm. 8,9 Om brukertilfreds. spm. 13 Forslag og kommentar spm.
Erfaringer fra IA arbeidet
FOKUS: SØK Byggesaksseminar
HVA ER HABILITERINGSTJENESTEN FOR BARN OG UNGE?
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Vest-Agder fylkeskommune en drivkraft for utvikling Folkestyre – kompetanse - samarbeid.
Vis andre at du… Holder tidsfrister Formidler trygghet Tar initiativ Konsentrerer deg om primæroppgaven Har oversikt og kontroll …og slik inviterer du.
Myndiggjorte medarbeidere – mer aktiv omsorg
Implementering av IA- avtalen Oppgavebeskrivelse
Virksomhetsrapport August Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Krav om ”måltall” - en måte å sikre praksis og oppfylle samfunnets behov for helse- og sosialutdannende?
Oppfølging av studenter på HF NIFU-rapport om HFs tiltak mot frafall 4. februar 2015 Seksjonssjef Gro Enerstvedt Smenes og rådgiver Christine Klem.
Mcs, Videreutvikling av mål- og resultatstyring i Forskningsbasert kompetansemegling Samling Marit C Synnevåg Seniorrådgiver, Scandpower.
Handlingsromutvalget Hvorfor opprettet Virkelighetsforståelse og offentlig debatt Hvorfor er 23 milliarder oppfattet som utilstrekkelig?
HEALTH ECONOMICS BERGEN Legefaglig prioritert rett til behandling Erfaringer fra Norge Oddvar Kaarbøe Universitetet i Bergen Helseøkonomi Bergen.
3/29/2015 Et skolebygg å være stolt av!. 2 Nøkkeltall  etablert 1. januar 2002  eier og drifter alle skolebygningene i Oslo  ca. 1,3 millioner kvm,
Oppfølging av assistanser Ansvarsforhold: FoU-instituttet ansvarlig for at de faglige målene ble nådd TEFT: ansvarlig for prosjektet fra start.
Nedre Eiker Kristin Høibakk Lokallagsleder og HTV.
Gruppearbeid til bolk I for emnet Digital forvaltning (DRI 1001) Frist for levering av skriftlig rapport fastsettes av hver enkelt gruppelærer med seneste.
Prioritering i spesialisthelsetjenesten Erfaringer fra Norge Odd Søreide Helse Vest RHF Danske Regioners Generalforsamling Herning 25. mars 2010.
Eierstyring og styringsbudskap Opplæringsdag Regionalt Brukerutvalg 7. januar 2016 Jan Eirik Thoresen Direktør for eierstyring (konst.)
Rammeverk for Risikostyring i HMN Informasjon om prosess og innhold Regionalt Brukerutvalg Gunn Fredriksen Seniorrådgiver Helse Midt-Norge.
Orientering til styret om AMUS mars 2017
KURS KLUBBADMIN.
Utredning av ventetidsregistrering i spesialisthelsetjenesten
Regionalt Brukerutvalg
Oppfølging av regionale planer PH og TSB
Innføring av Pakkeforløp for kreft
Antikorrupsjonsprogram i Helse Midt-Norge RHF
Regionalt brukerutvalg 5. februar 2018
Regionalt brukerutvalg 5. februar 2018
Utskrift av presentasjonen:

Hva vi har gjort før Ventelistesanering, gjennomgang av rutiner m.v Individuell behandlingsfrist, innføring av ”Normalprosedyren” 2004 Regionale møter og opplæringstiltak, og foretaksvise kurs Fortløpende rapportering om prioriteringer, frister og fristbrudd ble aldri realisert

Prioritering Foretakene i Helse Midt-Norge har gitt rett til nødvendig helsehjelp til langt flere enn det som har vært vanlig ellers i landet Forslag om eget ”harmoniseringsprosjekt” i Midt-Norge Underveis blitt samordnet med ”Riktigere prioriteringer”

Læringssløyfe: Hver avdeling får månedlige eller tertialvise rapporter hvor avdelingens prioriteringer sammenstilles med prioriteringene i utvalgte referanseavdelinger og med det som er anbefalt i veilederne Avdelingsleder gjennomgår rapportene med sine medarbeidere, vurderer avvik, setter mål for neste periode Dette følges opp av ledelsen på HF- og RHF-nivå

Hva gjør vi videre? Må få et rapporteringssystem på plass Ledelsesmessig oppfølging nødvendig Tiltak for å sikre datakvalitet Nødvendig med nye møterunder?