Fysioterapeuten og pedagogen i utredning/ veiledning av familien Viktoria familiesenter ved Gry Hansen, spesialist i barnefysioterapi Astrid Johnsen, spes.ped førskolelærer
Behov for fysioterapeut og pedagog i utredning/ veiledningsarbeid med familiene Bakgrunn for valg av fysioterapeut i personalgruppen Fysakk gruppe Gjennomføring Videre tanker om utvikling av gruppen
Fysioterapi i barnevernet Jobber 20 % på VFS i KHS som fysioterapeut for barn Ulikheter ved tilnærming og veiledning Hvordan veilede familier ved VFS ifht motorikk og samspill
Balanseutvikling Det første fallet Regulering Den tidlige balanseutvikling Hva ser vi hos barnet? Hva forteller dette oss?
Case Gutt, 12 dager gammel Foreldre med psykiske lidelser Ved ankomst: ingen bekymring for hans utvikling Ved 2 mnd alder; bekymring i forhold blikk kontakt, slapp, sover mye, lite spontanmotorikk, lite lyder, lite mimikk, lite smil. Undersøkelse av nevrolog ved St. Olav. Ingen funn. Tanker omkring dette? Hvilke tiltak ifht stimulering kan vi sette i gang? I forhold til familien og i det direkte arbeidet med gutten?
Oppsummering Oppsummering av case Behovet for å observere og vurdere motorikken hos små barn
Takk for oss Referanse; Fadnes, B. og Leira, K. Balansekoden- om samspillet mellom kroppslig og mental balanse. Universitetsforlaget, 2006.