ONSDAG 29.08.01  1.økt fra 08.30-11.45  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Den vesle gutten og julenissetoget
Advertisements

I.
Fra tegning til fortelling

De dårige følelsene. Veiene ut..
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
4 Bruk øynene riktig.
Intensivt uttalekurs 40 timer 40x12 setninger.
Laget av Embret Lund 1BAA. Hovedlærer når vi lærte det praktiske av ‘’gamle metoder’’ og var flink i det han viste oss. Det syntes også godt at han hadde.
ADVERB.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Kapittel 14 På tur i skogen
FLYTÅRN Vi fikk ei stor eske inn på avdelinga, som Rainer foreslo
Krabbe sesongen høsten 2011 Havbris jr
Velkommen til Minde skole
Kapittel 30 Fag og rutiner på skolen.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
44 Hector om skikk og bruk I Norge
Barnevernsbarns erfaringer- utdanning og helse
Musikk En multimediepresentasjon
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
Ordentlig Julekort.
Geometriske figurer… Beregnet på småskoletrinnet, 1. eller 2. klasse
Oppgave i nettkommunikasjon Samarbeid mellom HiHm og HVe.
Line Nybakk Akerholt Astrofysisk bibliotek Erfaringer med kvalitative intervjuer.
Månedsbrev Smørblomst
Månedsbrev fra Blåklokka
Vi startet med å spørre dem: Hva er bra med kaninboys?”
Post 4, sykehuset Levanger
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Kapittel 47 Å gjøre lekser.
Side Oppgave Kondisjonalis jeg – kjøpe – den kjolen Jeg skulle ha kjøpt den kjolen, besøke – han – sin gamle mor Han skulle ha besøkt.
Jeg heter Yasmin Meralli Jeg er invitert hit på grunn av mine erfaringer som Konsernsjef for mangfold og likestilling i et av Canadas største finanskonsern,
PRESENASJON Lage en komposisjon til en av overgangene mellom aktene i barneoperaen vår. Overgangen fra den teknologiske.
En multimedia presentasjon For Helle Dagsberg F2B I musikk i forbindelse med operaprosjektet.
En multimedia presentasjon
OPERA ORKESTER 2001 KOMPONERE musikk Tidkrevende Vi fikk oppgave tidlig i fasen 30 ord. fra ferdig laget produkt 5 toner, forhåndsbestemt Refleksjon over.
Musikk En multimediepresentasjon Komposisjon –Tekstskaping Delt i grupper Tema 30 ferdiglagde ord –Refleksjon: hva, hvordan, hvorfor.
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Piano og Klarinett Ragnar Freyr Olsen.
Vorspiel En vakker vårdag ringer rådmannen i Hamar til en av sine sjefer, og de begynner å diskutere status i kommunen…
ELEFANTKLUBBEN (De eldste barna)
VERDENSROMMET VI HAR NÅ JOBBET MED VERDENSROMMET I HELE NOVEMBER, OG DET HAR VÆRT KJEMPE VELLYKKET. DET HELE BEGYNTE MED AT TO GUTTER HADDE FUNNET BØKER.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE 1. og 2. MARS 2004
Jesu Kristi Gud Ef 1,17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få den Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud.
100 lure ord å lære.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Og.
Kapittel 36 Reza forteller om sin arbeidserfaring.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Kapittel 2 oppgave c Preteritum eller perfektum?
Lysekrone fra sykkelhjul til lysekrone
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Besøk på Beracah barnehjem som ligger i Kerala i India
ONSDAG  1.økt fra  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.
Sammensatte tekster ?.
Månedsbrev for Froskene – Mars 2015
Maurtuå MÅNEDSRAPPORT FOR FEBRUAR HVA HAR VI GJORT I FEBRUAR? Telefon Maurtuå : Mobil tlf: Vår nettside: ge.no/triade.
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Felles Blåbukk Da er den første måneden i 2015 ferdig alt. Vi har opplevd mye moro med barna deres, kong vinter kom på besøk, hvilket gjorde at vi fikk.
Plan for uke 25 og 26 – 2. kl. Konsentrasjon om tegning av hus.
Månedsplan for Froskene Mai 2015
Livsstilsending - uke 5 -
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
Februarnytt for Titt i hålå 2017
Plan for 1.klasse Verdiord: Troverdighet Uke – 15. september.
Muntlig framføring Hovedmål/periodemål:
MARS I februar har vi startet opp med en time i gymsalen for 3 og 4 åringene. Dette er noe vi opplever at barna synes er veldig kjekt og vi ser at barna.
Utskrift av presentasjonen:

ONSDAG  1.økt fra  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i en sang er viktig å holde jevn, ikke øke. For å trene på puls-slag, klappet vi forskjellige ord og rytmer. Mens vi gjorde det, merket vi at det er veldig fort å øke pulsen. Og da blir det problemer for andre som har en annen rytme.

 2.økt fra  Da var vi i URO-klasserommet. Der fortsatte vi med rytmer, men med instrumenter. Noen hadde trommer, pinner, xylofoner, kastanjetter osv. Trommene hadde puls-slagene, og de andre skulle finne andre forskjellige rytmer som skulle passe inn.  Etter en stund ble vi delt i grupper på 5. Da skulle vi komponere vår egen melodi. I melodien skulle det være sterkt, svakt, solo og alle. Dette skulle vi få til med instrumenter som vi skulle finne selv, ute i naturen, bøker osv.  Mot slutten av dagen tok vi fram gitaren og lærte 3 grep. D, A7 og A. Det gikk veldig greit. Jeg kunne de grepene fra før. Vi ble delt inn i gruppe på 4 som skulle lære 3 sanger med D og A7. Det var vellykket for de fleste.

ONSDAG  Begynte med litt oppvarming. Sanger med rytme og bevegelser. Først sang alle sammen, så delte vi oss i kano og flere stemmer. Dette holdt vi på med en stund.  Etterpå hadde vi litt notelære. Om noteverdier, 4/4-takt og ¾-takt. Dette kunne jeg fra før. For å lære forskjellige verdier, klappet vi dem.  Gitaren skulle fram i dag også. Vi lærte G og Am. Vi ble delt i grupper på 3 som skulle lære 2 sanger. Det gikk ikke så bra. Vi hadde ikke hørt melodien på sangene før, og vi fikk litt dårlig tid til det. Så disse sangene skulle vi øve på til neste gang.  Vi ble delt inn i grupper på 5-6. Og vi skulle lage en lyd komposisjon til neste gang – lekse

ONSDAG  I dag begynte vi dagen med litt oppvarming slik vi pleier. Men i dag brukte vi de sangene som vi skulle øve på hjemme fra sist gang til oppvarming. Det var sanger med bevegelser.  Etter det skulle gruppene fremføre sin lyd komposisjon for resten av klassen. Det var litt så som så. Synes selv kanskje at det blei litt mye ”bråk”. Men det var jo sånn vi skulle lage det. Disse komposisjonene ble tatt opp på minidisk.  I dag begynte vi med litt note lære også. Lærte c-dur skala.  Klassen blei delt i to grupper etter pausen. Den ene gruppen skulle holde på med ”Mikey mouseing” til en tegnefilm, og den andre gruppen gitar. Så skulle vi framføre for hverandre. Etterpå byttet vi.  Vi lærte nye gitar grep i dag. Am, G og D7.

ONSDAG  I dag hadde vi bare gitar spilling. Det var litt greit å få litt bedre tid til å lære sanger på. Vi spilte først gjennom 2 sanger alle sammen, slik at vi visste hvordan sangene var. Så delte vi oss inn i grupper. Vi fikk 1 ½ time på oss på å lære sangene. Vi skulle fremføre en sang med spilling og sang. Det gikk sånn tålig greit. Det er litt vanskelig.  Vi lærte nye grep i dag. C, Em og Am7.

ONSDAG  Vi begynte musikktimen i dag med sang og litt bevegelser. Det var oppvarming. Vi sang sanger der det var 3 stemt. Det er litt moro.  Notelære hadde vi i dag. Det er lett foreløpig. Vi lærte om # og b for noter, og oppløsningstegn. Vi hadde også om buer som binder noter sammen. Og om trioler. Trioler – få 3 noter inn i en takt på 2. F. eks det står tre firedels noter med en bue med 3 over, da skal de tre notene inn på to firedels slag.  Etter mye noter var det klart for gitaren. Ikke en onsdag uten. Vi spilte en del av sangene fra sist gang.

ONSDAG Dagen i dag var litt mer praksis retta enn før. Vi begynte med å synge mange barnesanger som er aktuelle å synge med barn i barnehagen. Mikkel rev, når trollmor har langt…., bæ bæ lille lam, min hatt den har tre kanter, Olle bolle osv. Vi sto i 3 grupper og skulle snakke avis i munnen på hverandre. Gruppene skulle

snakke på forskjellige måter. For eksempel snakke fort, seint, baklengs, lyst, mørkt, bare stavelse, med litt melodi osv. Vi blei delt i praksis gruppene og skulle komponere vår engen lydkomposisjon. Min gruppe hadde 4 stemmer. Vi hadde 4 setninger som vi sa på forskjellige måter. En setning med rytme, en med trykk på to

ord, en som stokka om på orda i setningen og en som sa alt baklengs. Setningene var: Karneval er morsomt for store og små. I dag er det fint vær. Vi skal ha karneval. I dag skal vi ta på oss klær og gå ut. Vi fikk også noen ideer om hvordan bruke tromme i barnehagen.