Giellatekno ođđasat 25.09.08 Pedprošeavtta ovdáneapmi Digitálalaš sátnegirjjit Barentsprošeakta Dihtorjorgaleapmi Teaksta jietnan.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Advertisements

Kari Pape Den gode assistenten
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Samhandling.
BARNS SPRÅKUTVIKLING Test deg selv!
Av: Kjetil Johnsen 3 venner.
Spørsmålsstillinger Er trepartssamarbeidet liv laga?
Brukertesting •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Omvisning på HO Helse og oppvekst. Mål med besøket • Få kunnskap om utdanningsmulighetene • Få kunnskap om helsefagene og yrkene • Øve på å finne, samle.
Valg av Programområde og programfag på Studiespesialisering
Mer html. Krav til innlevering • Utvikles i HTML5 • Være velformet og validert • Benytte css • Drop down menyer • Basere seg på HTML5 tagger for sideoppsett:
Veiledning av elever / lærlinger
Resultater fra spørreundersøkelse • 90 tidligere lærebedrifter invitert til å svare på en nettbasert spørreundersøkelse • Inviterte bedrifter hadde lærling.
Barneperspektiv Av: Gruppe 6, F1a. Karianne Solberg, Anette Isaksen,
Oppsummering til tentamen
Daglig borerapport Core group meeting November 7th 2006.
Miljø handlingsplan troverdig – målbar – enkel.
Kurs i Oslo 11. september 08 Åse Lill Kimestad
Evaluering av B for bibliotek Thon hotel, Halden 25. september 2013.
Mads Lomholt (usit/sas/lipk) Nytt i Windows 7 Åpne dokumentformat.
Utviklerforum onsdag Asbjørn Thorsen. 1. Erfaringer 2. Kontroll – Perspektiv N.
Eksperiment for TDT25 Tor Stålhane.
EVALUERING AV PRODUKTER, PROSESSER OG RESSURSER. Gruppe 4 Remi Karlsen Stian Rostad Ivar Bonsaksen Jonas Lepsøy Per Øyvind Solhaug Andreas Tønnesen.
ETIKK Hva er det? Hvor kommer det fra? Hva brukes det til?
Utbytte av læringsmål Innlegg på workshop med fagansvarlige basiskurs Handelshøyskolen BI Oslo ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet.
Hapros vei mot eQuass godkjenning? eQuass. OVERORDNET ORGANISASJON Oppdatert: Godkjent: EL 1) Medlem i ledergruppa 2) Stedfortreder for adm.
Om eksamen Eget rom på Fronter det oppgaven ”hentes” og leveres Dere får e-post med eksamensnummer, i tillegg litt mer.
Mange IT-prosjekter kunne med fordel vært drevet mer som en Lean Startup.
Det er smidig å si nei! André Heie Vik.
PRONOMEN.
Konjunksjoner.
Programmering i Java versjon Kun til bruk i tilknytning til læreboka ”Programmering i Java” skrevet av Else Lervik.
Forskningsrapporten Frode Svartdal UiT.
FOS 14. januar 2010 Vibeke M. Mostad Stiftelsen IMTEC
Bibliotekvakten Bibliotekvakten startet i Vestfold i 2001
Sikker oktober UiOs sikkerhet – vårt felles ansvar Espen Grøndahl
morild.org en interaktiv nettjeneste i ti år Mer enn 1000 spørsmål
Skolelederundersøkelsen 2008 Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen.
SAMLING PÅ BEITOSTØLEN 6. – 8. DESEMBER 2013 Gruppe år Trenere: Joakim Fredrik.
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Repetisjon ● Prøven på mandag kl. 08:15-09:35 ● Åpen bok – Husk økonomibok, arbeidsbok o.s.v. ● Kapittel 2, 3, 4 og 5.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Velkommen til foreldremøte på Ra ungdomsskole
Presentasjon av nyutviklede språkverktøy
Brukervennlighet er død– leve brukeropplevelsen. Trend 1: Produkter er blitt for komplekse. 2Agile UX.
HIV/AIDS Merk: Flere svar kan være riktige - En quiz om hiv og aids
Informasjonsmøte onsdag 24. november 04 Bachelorprogrammet i utviklingsstudier.
Bachelorprogrammet i Utviklingsstudier
Kjønn?Spørsmål 1: SvaralternativAntall% 1. Kvinne Mann7875 Antall svar:104 Snitt:1.75.
Hva er kunnskap?.
Godt lokalvalg hva må til? -erfaringer
Vistapilot informasjon -> erfaring -> korrigering – om og om igjen Mads Lomholt – for tiden hos USIT Fellesmøte 25/9-08.
Vi bryr oss om Finnmark. Skoleeiers ansvar Skoleeiers ansvar å legge til rette for en kvalitativ god skole, hvor opplæringsloven følges og hvor elevene.
Stein R. Fredriksen Sosiale medier ved UiO - Hvorfor og hvordan.
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo A03 – våren 2004.
Lenny, en robot som lærer å snakke Pierre Lison University of Oslo.
Kræsjkurs Del Ii Hypotesetesting
Daniel Stern`s Teori.
SMIDIG GEVINSTREALISERING Johannes Brodwall, Sopra Steria Programmerer og smidiginstruktør.
En modell for å undersøke spørsmål som stilles i klassesamtalen i matematikk Ida Heiberg Solem Inger Ulleberg Hva spør lærere om?
Tverrfaglige og yrkesrettede oppgaver – etisk dilemma
Hva spør lærere om? En modell for å undersøke spørsmål som stilles i klassesamtalen i matematikk Ida Heiberg Solem Inger Ulleberg.
Setningsanalyse og tekstsammenbindere
Čielggaduvvon sámi statistihkka
LIKNINGER MED EN OG TO UKJENTE.
Mo dáruiduhttima váikkuhusat leat čuohcan báikegottiide
Nysgjerrighet Hva er du nysgjerrig på akkurat nå?
Ealáskahttin lea álgán
Utskrift av presentasjonen:

Giellatekno ođđasat Pedprošeavtta ovdáneapmi Digitálalaš sátnegirjjit Barentsprošeakta Dihtorjorgaleapmi Teaksta jietnan

Pedprošeakta 1

Pedprošeakta 2 Vasta feedback: ”Det er for enkelt å svare vet-ikke. Prøv igjen. ” ”Svaret burde inneholde en illativ.” ”Husk kongruens mellom subjekt og verbal.”

Pedprošeakta 3 Boahtteáiggis: Válljet veahkkegiela (suomagiella, eŋgelasgiella…) Eará sámegielat Suomagiella?

Digitálalaš sátnegirjjiit Hedi válmmaš: Davvisámgielas dárogillii - gait sátnehámit Dárogielas davvesámegillii - dušše vuođđohámit Ja de álgit ráhkadit: Lullisámegielas dárogillii / dárogielas lullisámegillii

Barentsprošeakta 1 Ulbmil: Ráhkadit boallobeavddi, analyseren- ja divvunprográmmaid, elektronálaš sátnegirjjiid komigillii nenetsagillii gieldasámegillii

Barentsprošeakta 2 3 jagi 4 bargojoavkku: –Juohke gillii: programmerer, dihtorlingvista, filologa –Oktasaš bargojoavku: prošeaktajođiheaddji, prošeaktačállii, programmerer

Dihtorjorgaleapmi 1 Davvisámegielas julevsámegillii Sátnegirji: sáni Resurssat: ođđa testameanta + muhtun eará teavsttat Eará sátnegirjjit - dárogiela bokte

Dihtorjorgaleapmi 2 Metodaid árvvoštallat (omd. statistihkka vs. njuolggadusat) Geahččaladdat Geahččalanveršuvdna ođđajagimánus?

Teaksta jietnan