PBL nr.1 Gruppe 16 Ida, Torhild, Lars Wilhelm og Eivind.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
”Fortet” på Gudeberg Et lavterskeltilbud for alle skolens elever og
Advertisements

Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
Med forskning på timeplanen
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
Nærmiljøet som klasserom - Norske erfaringer med uteskole
Pedagogisk analyse.
”Bygg i tre-tre i bygg” Mål for landsby
Med forskning på timeplanen
Na 105 Naturfagdidaktikk Gerd Johansen,
Lek og læring.
Motivasjon og begeistring. Foreldre er viktige i skolen
GRUPPEARBEID, LESEOPPLÆRING 25. OG 26. OKTOBER 5. – 10. TRINN GRUPPE 9 LESEFORSTÅELSE.
Fra kaos til kunnskap Hva har IKT med heimkunnskap å gjøre?
Av Oda, Magnus, Elfrid og Siw-Anita
FIRST LEGO LEAGUE 2014.
Et lite ledelsesperspektiv
STASJONSUNDERVISNING
Den autentiske læringsdialogen
Tilpasset opplæring AU 1
Praksislærermøte GLSM-praksis
Skriving som kommunikasjon
Læring og utvikling Hvordan ønsker Steindal skole å legge til rette for elevaktivitet i matematikkundervisningen?
Veiledning og Informasjon om Psykisk helse hos ungdom
Berit Bratholm : BREDBÅNDSPROSJEKTET DIGITALE MAPPER OG SAMARBEIDSLÆRING.
Karriereveiledning - utfordringene sett fra elevenes ståsted Cathrine Karlson Politisk nestleder i Elevorganisasjonen.
Kodegjennomgang Thommy Bommen & Jarle Søberg Computas AS.
Sensorenes rolle.
Strategier og kompetanse
PROGRAMFAG TIL VALG NOEN SMAKEBITER...
Resymé fra ”Vrengt” av Harald R. Eeg
1 Ett skritt foran 3 © Irène Johansson Kursmøte 4 Samtaleemne Kursmøte 4 Samtaleemne Kursmøte 4.
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Charlottenlund Barneskole-1. trinn Praksisgruppe 8
Hvordan gjøre skoleundervisningen bedre?
Vurdering for læring.
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
PRINSIPPER FOR FORELDREVEILEDNING
Bruk av IKT i undervisningen Innlegg på fakultetets undervisningsdag Stein Dankert Kolstø, IPP.
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
Skole. Hvorfor har vi så mye lekser?
Motivasjon = Begeistring Tillitsvalgte foreldre er viktige i skolen!
Tilvalgsfag 2004/05: Young Mentors Fagets forankring i L97 Praktisk prosjektarbeid.Praktisk prosjektarbeid. ”gir elevene mulighet til å opparbeide en allsidig.
Levende bilder i undervisningen, formidlet via video og web Astrid Rommetveit Institutt for Medievitenskap, UiB Læreplan+
Drop-In metoden i skolen
Presentasjon av hovedprosjekt Skoleåret 2005/2006 Anita Enoksen.
Hvem er Aksjon helsefagarbeider? Hvorfor? Hva gjør vi?
Case 1: Etiske dilemmaer ved bruk av IKT i skolen
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
FoU i Praksis 2004 Trondheim Berit Bratholm og Kristin R. Tholin.
Perspektiver i sosiologien (Cuff, Sharrock, Francis, 1995) ”Strukturalisme” ”Mening og handling” Cuff, Sharrock og Francis’s skille.
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
WORLD SKILLS Skolekonkurranser som metode.. Hvorfor kan dette gi bedre læring? Å konkurrere kan være et virkemiddel for å sette fokus på bil og yrkesfag.
Uke 5 1.feb- 5.feb Uke 5 1.feb- 5.feb Verdiord: Gavmild.
Skolebasert vurdering og erfaring.  Erfaring handler om å kunne se.  Det er ut fra vår egen erfaring vi ser, forstår og – analyserer andre. ”De virksomheter.
Leseprosjekt VG1.
NY VRI Nina og Ingvild.
På Hvitveis har vi dette barnehageåret fokus på «hvordan få boken inn i leken». I vårt arbeid med dette har vi vagt å ha ukas lesehest og hjertebarn. Hvert.
Kommer fra latin ”colere” som betyr å dyrke eller foredle
Sandvika vgs Sandvika high school organazing the learning
OBSERVASJON av tolærertimer
«Det sympatiske mennesket»
Oppgave 6 Side Sett inn riktig form av substantivet. Du velger selv et ord som passer inn i sammenhengen. Bilde:
Å være trist Spør elevene om hvorfor de tenker denne jenta er trist.
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Modul 2 – Elevens tenkning gjennom samtale
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Miljø for kommunikasjon i klasserommet B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

PBL nr.1 Gruppe 16 Ida, Torhild, Lars Wilhelm og Eivind

Vår vakre starter

Tanker vi fikk til bildet Uklare fjes Synlige fjes Hvorfor er noen tydeligere enn andre? Misfornøyde fjes Hva om dette var bildet vi har av klassen? Hva kan vi gjøre med det?

Problemstilling Hvordan kan vi gjøre undervisningen mer interessant og inkluderende for klassen.

Mål med arbeidet Finne arbeidsmetoder som gjør elever synlige Hva vil en inkluderende innstilling bety? Finne tiltak som gjør elever synlige

Metoder Uteskole Konkurranser Prosjektarbeid Lærer elev samtaler for å finne ut hva som er interessant for den enkelte elev Gruppearbeid

Handling Leste i ”Elevenes Verden” Leste i ”L97” Dalgård Skole