IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Forelesning for A04 Hanne Christensen Vibeke Bjarnø.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvor står vi Hva gjør vi Hvor går vi
Advertisements

Kartleggingsmateriell: Språkkompetanse i grunnleggende norsk
Litt om alt Leiarsamling NSKR Ålesund 2. april 2006 Kristine Sevik.
Mappevurdering Et redskap for dokumentasjon, vurdering og læring Kurset IKT og læring Høgskolen i Lillehammer, 3. mai 2010.
IKT ressurser for e-læring NVU-konferansen 2005 Olav Skundberg HiST, AITeL
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
RÅDGIVERROLLEN Refleksjon over rådgivers roller og funksjoner.
Lærende nettverk IKT + skolebasert vurdering = SANT Av Vibeke N Holm
Unge & Rus eies og driftes av: KoRus-Nord Kompetansesenter rus, Nord-Norge Unge & Rus er utviklet i et samarbeid mellom KoRus-Nord Høgskolen i Bergen.
Nettbasert læring i praksis
Motivasjon og begeistring. Foreldre er viktige i skolen
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
AP - Arbeidsplan Vi jobber med arbeidsplanen nesten hver dag.
Korleis skal vi få IKT inn i klasserommet? Norsk Nettskole.
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
Oslo kommune Utdanningsetaten Nordberg skole Elevsamtalen/ elevmedvirkning Hanna Berntsen Øybø Stephanie Buadu Sebastian Sommerfeldt Hanne Bender Grønstad.
Vurdering for læring på Linderud skole
Vibeke Bjarnø, Avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier
Felles foreldremøte Ellingsrudåsen skolene 21
Forventninger til oss som skole:
Nye websider for Sørli skole
Berit Bratholm : BREDBÅNDSPROSJEKTET DIGITALE MAPPER OG SAMARBEIDSLÆRING.
VEIEN VIDERE FOR DIGITAL KOMPETANSE? 1.Kultur for læring 2. Forutsetninger for endring 3. Hva er oppnådd?
CASE VÅRE ELEVER: Umotiverte elever Dårlige lese- og skriveferdigheter
Gjennomføring av prosjektet Unge & Rus ved Skjervøy ungdomsskole
Unge & Rus eies og driftes av: KoRus-Nord Kompetansesenter rus, Nord-Norge Unge & Rus er utviklet i et samarbeid mellom KoRus-Nord Høgskolen i Bergen.
Nettbasert læringssystem Evaluering av LUVIT i bruk ved HiO
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmenn- og førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på SOFFs konferanse Monica Johannesen & Leikny Øgrim.
Bruk av studenter i øvingsveiledning Monica Johannesen og Leikny Øgrim
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Bachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere Avdeling for.
Høgskolen i Oslo Digital kompetanse - IKT som pedagogisk verktøy - IKT og grunnleggende ferdigheter Nasjonale planer? Hva sier Kunnskapsløftet? Planer.
Kildekritikk A04 – V2006 Fagenhet for IKT. Nettressurser - kildekritikk På Internett kan hvem som helst publisere nær sagt hva som helst –Side om side.
Hva er en foreldrekontakt?
Informasjon om Skoleprogrammet VIP Denne presentasjon kan vises på:  Foreldremøter  Skolens hjemmeside  Epost til foreldre  På ”classfronter” eller.
morild.org en interaktiv nettjeneste i ti år Mer enn 1000 spørsmål
”Morderne” Fra novelle til film.
Berit Bratholm BREDBÅNDSPROSJEKTET DIGITALE MAPPER OG SAMARBEIDSLÆRING.
Kristiansund videregående skole Vurdering uten karakter Bruk av LMS (Classfronter) Nettverkssamling i Stjørdal, 3. – 4. mai 2007.
Vurdering for læring.
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Motivasjon = Begeistring Tillitsvalgte foreldre er viktige i skolen!
FAU-møte 7. januar 205 Samarbeid skole-hjem.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR 1. og 2. TRINN
FORELDREMØTE 1. KLASSE 11. MARS 2015.
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
Skole-/hjemsamarbeid - HiO Arild Storm 1 Skole-/hjemsamarbeid Høgskolen i Oslo Arild Storm.
Høgskolen i Oslo Eksempler på Fronterbruk integrert i faglige prosesser Personalmøte, tilsatte på Internasjonale studier, Avdeling LUI Vibeke.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE
Høgskolen i Oslo IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Digitale presentasjoner i eget arbeid Forelesning for A05 Hanne Christensen Monica Johannesen.
Case 1: Etiske dilemmaer ved bruk av IKT i skolen
LÆRENDE NETTVERK - IKT - ET SAMARBEIDSPROSJEKT MELLOM GRUNNSKOLER I HALDEN KOMMUNE.
Høgskolen i Oslo Integrering av IKT i lærerutdanningen (S1C) 1) Utfordringer og ideer om videreføring og utvikling i arbeidet med ny grunnskolelærerutdanning.
Førskoledag 15. juni Hordvik skole
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: IKT integrert i allmennlærerutdanninga IKT’s rolle i lærerutdanningen, og spesifikt om IKT-faget Studiebesøk fra Göteborg.
Sjøstrand skole 26. mai Informasjon denne kvelden Hvem er vi – presentasjon av deler av koordineringsteamet og ledelsen Hvem er vi – presentasjon.
VELKOMMEN TIL TEAM 8B 2015/2016. Kveldens foreldremøte Rektor Hjørdis Bjølseth Avdelingsleder for elevtjenester Kjersti Støre Presentasjon av teamet Litt.
Bli med! Barn.
ÅPENHET MANGFOLD ENGASJEMENT MESTRING
Utruste til et godt liv gjennom trygghet, kunnskap og humør
Husregler.
Velkommen Foreldremøte 4. klasse.
Rykkinn skole September 2017
Foreldre og foresatte for 8D
Møte for foresatte til høstens 8.klassinger 2018
Bygdøy skole Skolens plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Abildsø skole Abildsø skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Velkommen til HUNDSUND
Utskrift av presentasjonen:

IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Forelesning for A04 Hanne Christensen Vibeke Bjarnø

A03: Hanne Christensen og Monica Johanensen 2 Når jobber man med presentasjoner i skolesammenheng? I forhold til eleven: Gjennomgang av nytt stoff Utdelte oppgaver Ukeplaner/periodeplaner Elevenes presentasjoner Elevenes innleveringer Dele med kollegaer

A03: Hanne Christensen og Monica Johanensen 3 Når jobber man med presentasjoner i skolesammenheng? I forhold til skole/hjem samarbeidet: Skriv til foreldrene Ukeplaner/ periodeplaner Presentasjoner på foreldremøte Skolens nettside – klassens nettside

A03: Hanne Christensen og Monica Johanensen 4 Når jobber man med presentasjoner i skolesammenheng? I forhold til samfunnet: Skolens nettside Kvalitetsportal - lokal og nasjonal Lokale ressurser Livslang læring

A03: Hanne Christensen og Monica Johannesen 5 Hvilken form kan en presentasjon ha? Kommunikasjonsformer: 1:1 - veiledning, synkron - asynkron 1:M –håndskrevet eller maskin –ukeplaner på ark eller nett –invitasjon til foreldremøte, i ranselpost eller som e-post –presentasjon på foreldremøte N:M –en klasseside på internett –skolens side på internett –et LMS for Skole/hjem samarbeid 1:studiemateriell (1:online)

A03: Hanne Christensen og Monica Johanensen 6 Hva er IKT god til? Må presentasjoner lages med IKT for å være profesjonelle presentasjoner? –Når egner det seg? –Hvorfor bruke det? –Forventet av foreldre og barn? For mye av det gode? –chunk –for mange effekter Orden, gjenbruk og effektivt –Lei kopimaskinen, saks og lim? –Skriver du ikke pent? –Hvor er den jeg skal snakke med? –Dele med andre

A03: Hanne Christensen og Monica Johanensen 7 Digitale presentasjoner og lærer/elevrollen Eleven som subjekt, eleven som objekt? –Personvern –Eleven som aktør –Medbestemmelse Hvem kan hva? –Eleven, foresatte, læreren