Prosjekt – Tilsyn og utvikling i barnehagen Status: 15 barnehager kartlagt, tilsynsbesøk rapporter etter tilsynsbesøkene erfaringssamling ny justert runde.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Erfaringer fra internrevisjon
Advertisements

Fra bekymring til handling
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Opplevd kvalitet og målt kvalitet: Brukerundersøkelser: Målgruppe: - brukere av hjemmetjenesten (18 indikatorer) - beboere på inst. (24.
Hvordan arbeide med likestilling og likeverd i barnehagen?
L IKESTILLINGSPROSJEKT I BARNEHAGENE I E NGERDAL Sømådal barnehage 6 barn Engerdal barnehage24 barn Drevsjø barnehage36 barn.
Levanger kommune enhet Velkommen! Bunntekst 1. Levanger kommune enhet Bunntekst 2 Kommunedelplan oppvekst Hvorfor lager vi kommunedelplaner? Behov for.
Tillitspersonforsøket i Drammen Kommune. Formål med tillitspersonforsøket Prøve ulike modeller og metoder for oppfølging Fremme sosial inkludering og.
Levanger kommune enhet Bunntekst 1 Orientering til Driftskomiteen Antall barnehager/eierforhold etc. 8 kommunale (203 barn/ 20,3%) Status for.
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Ledersamling barnehage juni 2013.
Kompetansesatsing For ansatte i barnehagen 2013
Pedagogisk utviklingsarbeid Oversikt studiet. Plan - oversikt Uke 10: Prosjekt og prosjektorganisering i yrkessammenheng. Kvalitet i pedagogisk arbeid,
KARTLEGGING AV FRILUFTSOMRÅDER Dialogkonferansen 2013.
Bufdirkonferansen Før – stue bort - På høy tid at barna selv blir spurt ”Jeg har satt meg fore å endre på at voksne diskuterer hva som er best.
Helsefremmende arbeidsmiljø i hjemmetjenesten
Er det behov for et regionalt senter for inkludering og mangfold i Møre og Romsdal?
Kvalitet og brukermedvirkning
Personalenheten - Fagopplæring Møte på opplæringssted Hensikt med møtet avklares i forkant Deltakere på møtet Lærling Instruktør Faglig leder Tjenesteleder.
Tjenestestedets navn Barnehager har tiltak som forebygger mobbing HP
Møte for nye barnehagestyrere
Oslo barnevernsamband Barn i barneverninstitusjon og tilsyn utfordringer og anbefalinger Torill Tjelflaat Barnevernets utviklingssenter i Midt-Norge.
Perspektiver på inkludering i praksis
Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her. Erfaringer med SAP Seminar Åse Berg Studie- og forskningsseksjonen SVT-fakultetet.
# Rapporten skal kun benyttes av Universitetet i Oslo til de formål den er ment og skal ikke distribueres til andre parter uten vårt skriftlige samtykke.
Nettverkene – mer enn en læringsarena KS Effektiviseringsnettverkene 2006.
Rutine: Godkjenning av dokumenter i ePhorte
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
NUFHOs nasjonale planer Hvor vil dere gå for å implementere NKR? Møte med NUFHO 11. juni 2014 Bjørn R. Stensby, leder for fagskoleområdet i NOKUT.
KONTROLLUTVALGETS ROLLE OG OPPGAVER
Kompetanse for framtidas barnehage egg/Barnehager/Rapporter%20og%20plan er/Kompetanse_for_fremtidens_barnehag.
Barnehagekontoret Møte for familiebarnehagene 27.oktober 2009.
Temamøte Skole 2. februar 2009 Velkommen !. Skolen og grenda.
Fylkesstrategi for lesing. Familien Politisk nivå og kommuneadministrasjon Skole Lærer Rektor Skolesjef Barnehage Førskolelærer Styrer Helsetjenesten.
Tilsyn med kommunale helse- og omsorgstjenester til voksne personer med psykiske lidelser og samtidig langvarig rusmiddelmisbruk. Seniorrådgiver Arild.
Barnehagekontoret Møte for nye barnehagestyrere 4. september 2008.
Praksisseminar 31.oktober Henvendelse til praksisstedet. Taushetsløfte Praksisperioden Målsetting Formelle krav - roller Forventninger Veiledning Evaluering.
Tilsyn – barnehageloven § 16 Papirtilsyn: Årlig tilsynsrapport Årsmelding (bemanning, antall barn, areal) Telletidspunkt 31.8 Endringsmeldinger Regnskapsskjema.
Erfaringssamling Forskningsbasert Kompetansemegling TEFT/IRC-Database Erfaringer fra TEFT v/Kjell Molven RF - Rogalandsforskning.
Skoleledelse og skoleutvikling
informasjon fra Haugesund kommune1 SJEKKLISTE FOR ETISK REFLEKSJON Hva er situasjonen / problemet? (inkludert faglig aspekt)
Ås kommune God samhandling til det beste for barn og unge i Ås kommune «Ansatte i ulike tjenester møter det samme barnet, hvordan gir vi da barnet et helhetlig.
Fylkesmannen i Oslo og Akershus Regelverksamling Tilsyn etter barnehageloven §§§§§§§ §§§§§
Strategisk kompetanstyring i kommunene – i lys av Samhandlingsrefomen Rådgiver Hanne Børrestuen, KS Arbeidsgiverutvikling.
Hvordan bidra til kvalitetsutvikling i din barnehage? Utdanningsdirektoratets arbeid med Kvalitet i barnehagen (KiB) Kristina Kvåle og Victoria Elise Olsen,
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
Egenvurdering av økonomisk stønad og råd og veiledning til unge mellom 17 og 23 år Laholmen 16. juni 2016 Nina Westby Evensen.
Møllestua barnehage Innledning - Møllestua barnehage - et passivbygg.
Møte i Østlandssamarbeidet Siri Halsan, KS utdanning.
Barnevernkonferanse oktober Endringer i barnevernloven § 4-4 L nr. 81 i kraft fra den tid Kongen bestemmer. § 4-4 tredje og fjerde.
Dialogkonferanse Behovene
OPPFØLGING AV RESULTATER INNEN SKOLE
Det kommunale og fylkeskommunale risikobildet
Pilotering av tilsyn Introduksjonsprogrammet Gro Sevheim, rådgiver
Vurdering for læring.
Tidlig Intervensjon – Målrettet Samhandling
Undersøkelse i NHO om statlige tilsyn
Den røde tråden NASJONALT Barnehageloven Rammeplan m/temahefter
Obisoft – et system for medarbeiderutvikling
Få frem felles innsatsområder
Kvalitetsarbeid i Haldens kommunale barnehager betyr ALLE MED!
STATUSRAPPORT/SLUTTRAPPORT Tiltakspakke:
Mal for prosjektrapportering
NOKUTs strategi Fra mest kontroll til både kontroll og utvikling
Resultater av kartlegging mai 2015
Kjølv Eidhammer Undervisningssjef
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i barneskole
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i barneskole
Dialogmøte Regional ordning kompetanseheving barnehage
RSK MIDT-FINNMARK RGO-gaska Finnmárku AOKY-keski Finnmark
Utskrift av presentasjonen:

Prosjekt – Tilsyn og utvikling i barnehagen Status: 15 barnehager kartlagt, tilsynsbesøk rapporter etter tilsynsbesøkene erfaringssamling ny justert runde med 15 barnehager

Resultater Rapporter, godt utgangspunkt for videre arbeid i den enkelte barnehage Skaper refleksjon og utviklingsprosesser i barnehagene Utviklingsfokus, kvalitet er satt på dagsorden – uavhengig av eierforhold

Kvalitetsutvikling i drammensbarnehagene nytt navn. 15 nye barnehager gjennomføre kartlegging og samtaler/veiledning innen 1. juli samme metode som forrige ”runde”