Forslag til oppsett på forretningsplanen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

1. Sammendrag Hva problemet er Hva ideen til løsning er
12 Jeg er gründer.
Elementer i en forretningsplan
BIT programmet Innovasjonsmodell.
Kurs i bedriftsetablering Finn S. Steffensen Siviløkonom MBA NHH
Innovation Camp ”Forretningsplanutvikling i praksis”
Forretningsideer & Markedsanalyser
SPIR Idélab Bodø.
Best sammen for reiselivet i Agder og Telemark
Firmanavn Forretningsplan. Målsetting Erklær firmaets langsiktige mål klart og tydelig. –Prøv å bruke ord som hjelper med å styre veksten til firmaet,
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
2007 Forretningsplanen – En Oversikt En beskrivelse av hva du ønsker å oppnå med din idé og hvordan.
Forretningsplanen – En Oversikt
Anvendelse av verktøyene
Forretningskonsept og forretningsplaner
Entreprenørskap og bedriftsutvikling (EB)
1. Sammendrag Hva problemet er Hva ideen til løsning er
Forretningsplan.
Kapittel 11 Fra idé til bedrift 19/
Forretningsplanen – En Oversikt
Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen Forretningsplan i praksis Anders Brenna.
Markedsplanen At presenteres 30.01
OPS i Praksis Citi-Sense-MOB Erol Cagatay // Prism Consulting //
2005 Øving 5 – Økonomi og risiko 1. time: Arbeid med budsjetter i grupper Plenumsdiskusjon 2. time: Plenumsdiskusjon om risiko Plan for siste to øvinger.
Innovasjon Norge – hvem er det ? Innovasjon - hva er det ?
MarinePack - FOU- program for sjømatemballering Verdikjede- og strategianalyse av emballering av frosne hvitfiskfileter Jan Gjerde Ole Jørgen Hanssen Kjersti.
Øving 1 - Forretningsideen
4.4 Immaterialrett Hovedproblemstillinger: Hvordan virker immaterialrettigheter (særlig patentrett)? Hvilke rettigheter bør vi ha? Hvordan bør rettighetene.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Innovasjon i innhold, distribusjon og gjestestrømmer Reason to Return – R2R.
ENT4000i – Balder Onarheim – 1 av 7 Øvelse “Frust” Presenteres samling 2 Fredag.
2008 Forretningsplanen – En Oversikt En beskrivelse av hva du ønsker å oppnå med din idé og hvordan.
Gruppeundervisning /
Gruppeøving 10.februar Agenda Presentasjon av markedsundersøkelser
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Øving 2 – Markedsplanen I
MARKEDSANALYSE Målsetninger Segmentering av kunder Konkurrentanalyse
Gruppeøving 15.februar Agenda Kriterier for gode forretningsideer Gruppepresentasjon –2 min. for gruppen Klassepresentasjon –“Top 10” ideer, 2 fra hver.
2005 Øvinger HUMSAM høst 2005 Tid:7 onsdager – Sted: Grupperom 4, UB Øvingslærer:Mari Saua Svalastog /
Hvorfor skal vi lage den og hva skal den inneholde?
Caseløsning Markedsplan
Mer om studentbedrift forretningsplan
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Kunnsign TBH Forretningsplanen For å holde orden i sysakene - Forretningsplanen hjelper til med å strukturere, videreutvikle og planlegge din nye.
Hvordan skrive en god forretningsplan 11. Januar 2005
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
Å starte bedrift. Forretningsplan Forretningsidè Markedsvurdering Markedsføring Lokaler og utstyr Organisering Økonomi.
Besøk 9. klasse Rødberg/Veggli Service og samferdsel 12. og 13. mai 2016.
Presentasjonsmal Norinnova Technology Transfer AS.
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
Presentasjon av forretningsplan
Presentasjon av forretningsplan
[Firmanavn] Forretningsplan.
Oppsummering av Kunnsign Forretningsplanen
Kurs i entreprenørskap
[Firmanavn] Forretningsplan.
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Velkommen til Academic Day!
Produktstrategi på Bedriftsmarkedet
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Velkommen til Academic Day!
Presentasjon av forretningsplan
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Presentasjon av forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
Kurs i entreprenørskap
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Kurs i Entreprenørskap
Utskrift av presentasjonen:

Forslag til oppsett på forretningsplanen

Innledning Problemet Produktet Løsningen Markedet og kundebehov Potensial Konkurrenter Fremtidsutsikter Risiko

Del 1: forretningsidè Kundebehov Vår løsning Innovasjon Markedssituasjon Utviklingsstadium Opphavsrettigheter Produktets potensial

Del 2: Markedsplan Markedsstørrelse Segmentering Konkurransesituasjon Markedsstrategi Kundenytte Prisstrategi Distribusjon Promotering og markedsføring

Del 3: Ledergruppen Gruppens medlemmer Gruppen som helhet Styret Samarbeidspartnere

Del 4: Forretningssystem Verdikjeden Produktutvikling (FoU) Markedsføring Distribusjon Service Organisasjonsmodell

Del 5: Risiko- og sensitivitetsanalyse Produktbeskyttelse Risiko ved markedet Kostnader Andre potensielle problemer Sensitivitetsanalyse

Del 6: Gjennomføringsplan Utvikling Markedsføring Ledelse Distribusjon Service

Del 7: Lønnsomhetsvurdering og Forutsetninger Kostnadskalkyle Finansiering Resultat og balanse Lønnsomhet, nåverdi Exit