Forslag til oppsett på forretningsplanen
Innledning Problemet Produktet Løsningen Markedet og kundebehov Potensial Konkurrenter Fremtidsutsikter Risiko
Del 1: forretningsidè Kundebehov Vår løsning Innovasjon Markedssituasjon Utviklingsstadium Opphavsrettigheter Produktets potensial
Del 2: Markedsplan Markedsstørrelse Segmentering Konkurransesituasjon Markedsstrategi Kundenytte Prisstrategi Distribusjon Promotering og markedsføring
Del 3: Ledergruppen Gruppens medlemmer Gruppen som helhet Styret Samarbeidspartnere
Del 4: Forretningssystem Verdikjeden Produktutvikling (FoU) Markedsføring Distribusjon Service Organisasjonsmodell
Del 5: Risiko- og sensitivitetsanalyse Produktbeskyttelse Risiko ved markedet Kostnader Andre potensielle problemer Sensitivitetsanalyse
Del 6: Gjennomføringsplan Utvikling Markedsføring Ledelse Distribusjon Service
Del 7: Lønnsomhetsvurdering og Forutsetninger Kostnadskalkyle Finansiering Resultat og balanse Lønnsomhet, nåverdi Exit