Mål/hensikt Å skape verdi for eierne Ikke likegyldig hvordan Nye muligheter
Etiske dilemma Tradisjonell Virksomhet i Norge Utlands virksomhet Ny virksomhet i Norge
CSR profilbygging TROVERDIGHETTROVERDIGHET UoppdagetUovertruffen UkjentUønsket S Y N L I G H E T Fase 1 Fase 2 Fase 3
Corporate Social Responsibility (CSR) CSR i Telenor = Samfunnsansvar Samfunnsansvar innebærer: Felles standarder Forretningsutvikling En ambisjon om å bidra positivt i lokalsamfunn
Samfunnsansvar Sikre/skape Tiltrekke Utløse - omdømme - verdier/investeringer - investorer - medarbeidere - kunder - engasjement - forretningsutvikling
Medarbeidere Investorer Kunder Telenor skal bli blant de fremste i Norden innen samfunnsansvar Mål Våre medarbeidere skal være stolte av måten Telenor ivaretar sitt samfunnsansvar på Investorer som stiller krav til samfunnsansvar skal foretrekke Telenor Våre kunder skal være trygge på at vi driver vår virksomhet på etisk forsvarlig måte
Konserntjeneste. Inkl. kultur, politikk, miljø og CSR. Arbeider på oppdrag av CSR-stab. Landanalyse og samfunnsansvar Utvikler og driver arbeidet framover…Stab – CSR Gjennomføre prosjekter. Bør være nært knyttet til relevant FO og ledes herfra. FO Veivalg og ambisjonsnivåCSR-forum Vedta strategi, metode, retningslinjerKonsernledelse Vedta plattform for konsernets samfunns-og sosiale ansvar Styret Oppgave:Ansvarlig:
Fra idé CSR - til forretningsidé!