Studiekvalitetsundersøkelsen (SKU) ved Høgskolen i Lillehammer 2005 Gjelder både heltids- og deltidsstudier
SKU 2005 SKU inngår som en sentral del i HiLs Kvalitetssystem Har vært gjennomført siden 1995 Tre hovedfokus: Tilfredshet med studiet/studieprogram Tilfredshet med studiestedet og fasiliteter Arbeidsvaner og arbeidsinnsats Resultatene fra undersøkelsen brukes som grunnlag til forbedringsforslag
SKU 2005 Gjennomført i perioden 7.april til 1.mai Sendt ut til: (46 %) 2891 studenter totalt svar (46 %) 2092 ved heltidsstudier svar (50,3%) 799 ved deltidsstudier- 269 svar (33,6%) Til sammenligning var tallene 2003 (n=851) og 2004 (n=722)
SKU 2005 Hva er hovedresultatene?
SKU 2005 A. Tilfredshet I.Med studietilværelsen på HiL a Svært utilfreds b c d e f g Svært tilfreds 90,7 % er tilfreds
Alt i alt, hvor tilfreds er du med: aKantinetilbudet? bBibliotekets bok- og dokumentsamling for faget du studerer? cBiblioteket generelt? dFysiske fasiliteter i undervisningen (auditorier, klasserom, ol.)? eTilgangen på grupperom? fTilgangen på lesesalplass? gTilgangen på datamaskiner? hInformasjon på iBruk av Classfronter som verktøy?
Alt i alt, hvor tilfreds er du med: aHvordan du ble tatt i mot ved oppstarten av studiet? bGjennomføring av undervisnings- opplegget generelt ved studiet? cHvordan studiet ditt holder deg informert om endringer? dDin egen faglige progresjonen i studiet? eDen praktiske gjennomføringen av eksamensavvikling? fEget læringsutbytte? gStudiet generelt?
SKU 2005 Tilfredshet med studiene I.Anbefale studiet til andre
SKU 2005 Videre prosess: Hovedfunn og rådata sendes til avdelingene Hovedfunnene formidles til studentene gjennom Classfronter Det utarbeides en grundigere analyse som grunnlag for avdelingenes tiltaksforslag Avdelingene rapporterer tilbake sine kommentarer og forslag til forbedringstiltak Styret får presentert forslag til forbedringstiltak og vedtar evnt. disse