Studiekvalitetsundersøkelsen (SKU) ved Høgskolen i Lillehammer 2005 Gjelder både heltids- og deltidsstudier.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ytringsfrihet for offentlig ansatte i Oslo og Akershus
Advertisements

Etikk i basisutdanningen ved universitetene Rapport fra en undersøkelse gjennomført for Tekna Etisk råd september 2005.
Fasilitetsundersøkelsen– BI Oslo 2010 Sammendrag.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Tautdanning.no Publikumsundersøkelse Våren Metode og gjennomføring • Undersøkelsen er gjennomført med personlige intervju av besøkende ved ulike.
Dato: EØS-utvidelsen – Tillatelser med formål arbeid Avdeling for faglig strategi og koordinering, Enheten for statistikk og analyse Desember
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
1 Læringsmiljøet for studenter med nedsatt funksjonsevne Presentasjon på nasjonal konferanse om inkluderende læringsmiljø, Trondheim, 15. okt Truls.
NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.
NRØA møte Oslo november 2008 Mona Majgaard / Theo Schewe Kandidatundersøkelser NRØA.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
NVHs kvalitetssystem Oslo: 2. mai NVHs sentrale prinsipper for kvalitetssystemet •Kvalitetssystemet skal inngå som integrert del av NVHs ledelses-,
2004 Survey galore! Vaya con dios ISUIT for nybegynnere IISUIT for viderekommende IIIStudentsurveyen IVVeien framover.
1 Eiendom og drift Arbeidsmiljøundersøkelsen ved NTNU 2009 Drift og Eiendom Et verktøy for utvikling av arbeidsmiljø ved NTNU Utviklet internt i NTNU for.
Personalseminar Avdeling for IT Høgskolen i Østfold 18.mars 2005
Tiltaksplan for studiekvalitet: Status og videre utvikling Avdeling for IT Høgskolen i Østfold.
Undersøkelse om studiegjennomføring og faglig og sosial tilhørighet ved UiB Torunn Valen Mikalsen, 6. november 2009 Torunn Valen Mikalsen.
Helge Sigurd Hansen, Studieavdelingen Frafallsundersøkelsen ved HF- og SV-fakultetet Presentasjon 4. februar 2010 for den ”Nasjonale arbeidsgruppen for.
Karrieresenteret ved Universitetet i Agder
Tilfredshetsundersøkelen 2009 Campusstudenter. REDIGERES I TOPP-/BUNNTEKST Tilfredshetsundersøkelsen spørsmål delt inn i fire tema:  Faglige.
Spørreskjemaundersøkelsen RNNS Er lov og regelverk knyttet til HMS godt nok?
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
Arbeidstillatelser i Norge Noen utviklingstrekk 1998 til 2004 Alf Erik Svensbraaten Avdeling for faglig strategi og koordinering, Enheten for statistikk.
Nettbasert læringssystem Evaluering av LUVIT i bruk ved HiO
NVHs kvalitetssystem Allmøte på NVH: Lov om universiteter og høgskoler Krav til systemet: ▪§ 1-6. Kvalitetssikring (1)Universiteter og høyskoler.
NVHs kvalitetssystem PhD NVH: Januar Lov om universiteter og høgskoler Krav til systemet: ▪§ 1-6. Kvalitetssikring (1)Universiteter og høyskoler.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
LMU Studiebarometeret. Ny nasjonal studentundersøkelse Første nasjonale undersøkelse som måler studentenes tilfredshet med studiekvaliteten.
SCIENCE SHOPS – Innlegg på studiekvalitetsdagene 6. oktober 2014 ved Anne Bregnballe, APS.
m arkedsføringshuset Birkebeinerrennet 1 Evaluering StafettBirken 2010.
Kvalitetssikring ved Høgskolen i Østfold. 2 Innledning Kvalitetssikringssystemet ved HiØ ble godkjent høsten Hovedtrekk i NOKUTs evalueringsrapport:
Evaluering høst Evaluering av miljø og kjemi høst 2002 Det ble mandag den gjennomført en evaluering av faget miljø og kjemi for energi og.
: Svarlogg : Kjønn: aMann bKvinne.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Eli.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
Heltid framfor deltid Sarpsborg kommune en attraktiv arbeidsgiver? Reidar Ø. Handelsby.
Studiebarometeret Ny nasjonal undersøkelse om opplevd studiekvalitet Studiekomiteen
:13 HiLs studiekvalitetsundersøkelse Response Log.
Studiebarometeret 2014 Resultater, metodikk og anvendelse Helge Sigurd Hansen 17.mars 2015.
Ressurser og læringsmiljø i HiST sitt kvalitetssystem Fellesmøte ledelsen, SKU og LMU Kjerstin Tobiassen.
Innledning om implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk ved Høgskolen i Sør-Trøndelag Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gun Svartaas.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2004 Hovedresultater.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2003 Hovedresultater.
Studenttilfredshetsundersøkelsen 2013 Høgskolen i Sør-Trøndelag og Norfakta Markedsanalyse.
Forberedelse til NOKUTs 2. runde med evaluering av kvalitetssystemet Møter med avdelingene
Kandidatundersøkelsen 2013 og Studiebarometeret Merethe Westberg Cummings, Karrieresenteret.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2002 Hovedresultater.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Ressurser og læringsmiljø innen læringsmiljøutvalgets arbeids- og ansvarsområde v/Oddrun Bollingmo Fellesmøte SKU/LMU/ledelsen
Uttrekk fra Studiekvalitetsundersøkelsen 2012 og Studentenes helse og trivselsundersøkelse 2010 (SHOT)
Presentasjon Studenttilfredshet HiST – studenttilfredshet: Forord Norfakta presenterer i denne rapporten resultatene fra studenttilfredshetsundersøkelsen.
Inntakskvalitetsundersøkelsen Høsten 2008 Presentasjon SKU
2014 Studiebarometeret Studiebarometeret Høgskolen i Sør-Trøndelag I denne rapporten er spørsmål om tidsbruk (studieinnsats) ekskludert. Vi henviser.
Hvordan kan vi bruke Studiebarometeret til egen kvalitetsforbedring? Jon Olaf Olaussen ASKU Handelshøyskolen i Trondheim 1.
Studiebarometeret 2013 Regresjonsanalyser HiST-avdelinger Utført av Norfakta på oppdrag fra HiST Basert på rådata stilt til disposisjon av NOKUT.
Velkommen. Agenda Velkommen og presentasjonsrunde Mandat LMU og SKU, ved Kari Kort gjennomgang Hva skiller utvalgene/ hvor er fellesnevnerne? Drøfting.
HØGSKOLEN I SØR-TRØNDELAG Studieprogramråd ved HiST Utdanningsutvalget Gunnar Bendheim.
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
NTNUs kvalitetssystem for utdanning
Studiebarometeret
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Studiebarometeret: Si hva du mener om studieprogrammet ditt!
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Studiebarometeret: Si hva du mener om studieprogrammet ditt!
Studiebarometeret 2019 Den nasjonale undersøkelsen av studentenes oppfatning om kvalitet i utdanningen.
Den nasjonale studentundersøkinga om studiekvalitet
Utskrift av presentasjonen:

Studiekvalitetsundersøkelsen (SKU) ved Høgskolen i Lillehammer 2005 Gjelder både heltids- og deltidsstudier

SKU 2005  SKU inngår som en sentral del i HiLs Kvalitetssystem  Har vært gjennomført siden 1995  Tre hovedfokus:  Tilfredshet med studiet/studieprogram  Tilfredshet med studiestedet og fasiliteter  Arbeidsvaner og arbeidsinnsats  Resultatene fra undersøkelsen brukes som grunnlag til forbedringsforslag

SKU 2005  Gjennomført i perioden 7.april til 1.mai  Sendt ut til: (46 %)  2891 studenter totalt svar (46 %)  2092 ved heltidsstudier svar (50,3%)  799 ved deltidsstudier- 269 svar (33,6%)  Til sammenligning var tallene  2003 (n=851) og 2004 (n=722)

SKU 2005  Hva er hovedresultatene?

SKU 2005 A. Tilfredshet I.Med studietilværelsen på HiL a Svært utilfreds b c d e f g Svært tilfreds 90,7 % er tilfreds

Alt i alt, hvor tilfreds er du med: aKantinetilbudet? bBibliotekets bok- og dokumentsamling for faget du studerer? cBiblioteket generelt? dFysiske fasiliteter i undervisningen (auditorier, klasserom, ol.)? eTilgangen på grupperom? fTilgangen på lesesalplass? gTilgangen på datamaskiner? hInformasjon på iBruk av Classfronter som verktøy?

Alt i alt, hvor tilfreds er du med: aHvordan du ble tatt i mot ved oppstarten av studiet? bGjennomføring av undervisnings- opplegget generelt ved studiet? cHvordan studiet ditt holder deg informert om endringer? dDin egen faglige progresjonen i studiet? eDen praktiske gjennomføringen av eksamensavvikling? fEget læringsutbytte? gStudiet generelt?

SKU 2005  Tilfredshet med studiene I.Anbefale studiet til andre

SKU 2005 Videre prosess:  Hovedfunn og rådata sendes til avdelingene  Hovedfunnene formidles til studentene gjennom Classfronter  Det utarbeides en grundigere analyse som grunnlag for avdelingenes tiltaksforslag  Avdelingene rapporterer tilbake sine kommentarer og forslag til forbedringstiltak  Styret får presentert forslag til forbedringstiltak og vedtar evnt. disse