Prosess – arbeidskrav 3.. •Siden vi skal lage et undervisningsopplegg basert på de erfaringene vi gjør oss, velger jeg å ha en prosess og et produkt som.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kombinatorikk for lærerstudenter
Advertisements

Slik bruker du vår nettbutikk!
Min måte å få ut agresjonen på...
I.
Form og volum gjennom Bretteteknikker i papir
Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
«Strykebrettcover og stativ»
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
IKKE NO’ KRØLL BRETT, RETT OG SLETT.
13 Lese fra dataskjerm.
Riktig eller galt? Eller nesten riktig?. Det var elskere som skiltes seg med den største vanskeligheten. (2 feil) Jentene fikk ingen eller veldig litt.
Fra geometriske former til abstrakt design.
Matematikk-natursti for trinn 1
STRYKEBRETTCOVER OG STATIV
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
1. Dette portrettet er originalbildet som vi skal se hvordan vi kan forbedre ved å gå tettere på motivet, gjøre bildet skarpere og lysere. Deretter skal.
Dette er en test på SONY’s nye teknologi. Med dette nye systemet kan vi gjøre det slik at skjermen din fungerer som et kamera slik at vi kan ta et bilde.
Manual for bruk av Storylineverktøykassa Laget av Åse Skiftun.
Fra geometriske former til abstrakt design
Første rapport: Den rapporten jeg har valg ut her er helt usymetrisk, men innenfor en ramme slik at den kan gjentas til et flatemønster. Her har jeg også.
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
Vi var på et kurs i Sverige i hele klassen vår i uke 3, det var Mora videregående skole. Skolen var stor med mange elever, SVERIGE.
5 Øk lesesynsfeltet. 5.1 Lesesynsfeltet, lesehastigheten og oppfatningen •Når du fikserer blikket på et sted i teksten, kan du bare lese bokstavene og.
«STRYKEBRETTCOVER OG STATIV»
Dokumentasjon av en prosess
Arbeidskrav 3 Del 2 Idéutvikling for illustrasjon, dekor eller kunstnerisk uttrykk. Jobb med ett av de to temaene dine. Arbeidet skal hovedsakelig foregå.
MySaemien Sijte Arbeidskrav av Anita Kvilvang. Jeg har laget et forslag til utforming av et sørsamisk museum og kultursenter i sketchup. Jeg har brukt.
TEMA «LYSE IDEER» Funksjonalitet: Ulik funksjon og festemekanisme på produktene. Estetikk: Volum, gjentagelse- av form og materialer, kvalitet og utrykk.
«LYSE IDEER» Maske med refleks og lysdioder
Storyline Fag / tema Historie/samfunnsfag – engelsk - norsk Trinn
Lesing av fagtekster Nordre Modum ungdomsskole
Hvordan vi jobber på Bestum skole.
Forside Korteste sti BFS Modifikasjon Dijkstra Eksempel Korrekthet Analyse Øving Spørsmål Dijkstras algoritme Åsmund Eldhuset asmunde *at* stud.ntnu.no.
Dijkstras algoritme Åsmund Eldhuset asmunde *at* stud.ntnu.no
Øving 2 – Elektronisk papir Ny teknologi (se ) Elektronisk blekk Bedre egenskaper enn dagens.
ONSDAG  1.økt fra  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.
Radioaktiv stråling Mål for opplæringen er at du skal kunne
Sett inn nok på riktig plass.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Presentasjon av prosessarbeid med LYSBROSJER Laget av Ellen Bay
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
UKE 2 1.TRINN MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG UKAS MÅL:
Av Åge Særnmo MALERKURS I MORA. KURSHOLDERE OG LÆRERNE FRA TRYVIS Kursholdere: Örjan Nilsson Hans Wikström Per Inge Peterson Lærere fra Tryvis: Einar.
My Samien Sijte Tore Sætre Arbeidskrav ved HiOA, ZARK 1, 2012 vår.
Av Dan Christian og Stein Jørgen
VERDENSROMMET VI HAR NÅ JOBBET MED VERDENSROMMET I HELE NOVEMBER, OG DET HAR VÆRT KJEMPE VELLYKKET. DET HELE BEGYNTE MED AT TO GUTTER HADDE FUNNET BØKER.
En hybridoppgave, anne louise løes, kd1 K o r s f e s t e l s e a v e n b a r n d o m.
100 lure ord å lære.
SERVIETTBRETTING Visste du at serviettbretting har eksistert i over 500 år? Det finnes over 50 forskjellige bretteteknikker. Du må kunne minst.
Johanne Molnes Harkjerr
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Hvordan bruker ulike aldersgrupper sosiale medier?
Og.
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Her viser jeg hvordan man kan overføre ideen sin til plexiglass
Brukerveiledning for kloning i GIMP
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Registrering av testresultater Trinnene i prosessen Logg deg inn på Admin-sidene Opprett en ny test Legg til testresultater Registrer.
X x x «Monotypi». Finn frem glass eller pleksiglass plater i størrelse litt under A4 eller A5. Du må ha tykt papir som er litt større en glassplatene.
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Forside/oversikt Fag / tema Kunst og Håndverk Trinn Ungdomstrinnet
Kapittel 6 oppgave i Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold.
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Prosess – arbeidskrav 3.

•Siden vi skal lage et undervisningsopplegg basert på de erfaringene vi gjør oss, velger jeg å ha en prosess og et produkt som danner grunnlaget for nettopp dette. •Jeg er lærer i ungdomsskolen og velger belysning som tema. Velger å lage modell til hengelampe. (over salongbord, spisebord etc) •Det første jeg tenker, er å velge ut et antall bretteteknikker å jobbe videre med. De må ikke være for kompliserte, men ha flere valgmuligheter til hvordan de kan brukes og/eller settes sammen. Det utvalget jeg mener er aktuelle å bruke i en oppgave på ungdomstrinnet.

Ut fra disse velger jeg å ha videre utprøvinger på følgende: Nr. 1 har mange valgmuligheter og kan være et godt utgangspunkt for å jobbe i tekstil. Nr. 2 har annen form og kan være et godt utgangspunkt for å jobbe i tre. 1 2

Utprøvinger, nr 1

Liker denne utgaven, men synes den blir litt ”tam” og spinkel øverst og nederst i forhold til på midten. Ikke like store felt over og under midtfeltet.

Etter noen små justeringer på mønsteret, er det nå lik avstand over og under midtfeltet. Kombinasjon av to ulike mønstre. Litt ”topptung” Likt over og under + en fargetest….

Utprøvinger, nr 2:

Limt sammen til en skjerm + noen farge- og formtester….

Jeg liker denne utformingen best, da jeg synes den har flere muligheter enn den andre. Velger derfor å bruke denne videre i det som skal bli ferdig produkt. Fortsetter med utprøvinger…… Ett steg tilbake….

Beholder formen, men tester en litt annen bretteteknikk som festes utenpå..

Savner litt tyngde eller en kant øverst og nederst. Forsøker å modifisere mønsteret litt for å få til det….. Mønster med kant også oppe og nede…..

Utprøvinger i ulike papirkvaliteter…. Litt bulkete resultat… Dette ble for tykt – fikk ikke bøyd det til en pen form…..

For tynt – rev det i stykker ved bretting… Neste forsøk. Dette papiret har riktig vekt i forhold til størrelse. Har funnet ut at det er viktig for å få et godt resultat….

Resultat av siste forsøk. Ble veldig fornøyd med denne.

Ferdig produkt: Dette er en modell. Egentlig produkt er tenkt laget i tekstil, fortrinnsvis tynn, tovet merinoull i naturhvit. Målestokk på modellen er 1:5