Mulighetsstudier fv33 og fv34

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Advertisements

Viktige transportutfordringer i Ringeriksregionen
Litt mer om PRIMTALL.
Handlingsprogram for fylkesveger (19) •Opplegget slik fylkesutvalget har vedtatt •Hva en fylkesvegplan skal inneholde •Temaer som bør ha særlig.
Regionrådsmøte 28. mai 2013 Hamar kommune v/ Tone Wabakken.
Ny partnerskapsavtale - Vedtak 1 Fylkestinget Partnerskapsavtale Østfoldhelsa mellom fylkeskommunen og kommunene godkjennes som samarbeidsavtale.
Inndeling av vegnettet
E16 Sandvika – Hønefoss Strategier og planer
Modum Næringsråd 5. mars 2014 Rv. 35.
Handlingsprogram godt i gang - med mange utfordringer!
Miljøpakken for transport i Trondheim
Kretssamling Kollen sept OASSK Cupen HL – stafett-uttak
Reguleringsplan Vendespor Ski sør -del av Follobanen – nytt dobbeltspor Oslo – Ski Åpent møte
Rv 808 Finneidfjord - Hemnesberget Del 1. Finneidfjord - Lakshusneset Del 2. Lakshusneset - Åsen Del 3. Åsen - Hemnesberget.
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
Handlingsprogram for fylkesveger
Fossumdiagonalen, Trondheimsveien
Kommunal planlegging Vi er her nå.
Fv. 108 Tangebekken-Skjærhalden - tiltak for myke trafikanter Åpent møte Hvaler rådhus 11. desember 2012.
NTP-høring Stortinget 7. mai 2013 Per-Gunnar Sveen, fylkesrådsleder Hedmark Anne Karin Torp Adolfsen, fylkesråd Hedmark Hanne Varhaug Søberg, fylkesdirektør.
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
1 Kommuneproposisjonen Kommunal- og regionaldepartementet 2 Revidert nasjonalbudsjett 2010 Lønnsveksten nedjustert til 3¼ pst. Økte energipriser.
Kollektivtransportens finansieringsbehov: Er løsningen mer av det samme, eller finnes det mer effektive måter å finansiere kollektivtransporten på? Bård.
Handlingsprogram for fylkesveger Gjennomgang av listene Kommuneinnspillene er sendt ut (delt ut tidligere, jf permene) Vi har også laget et notat.
NHOs Kommune NM, Arbeidsmarkedsanalyse og Eksportanalyse
Fjernvarmeutbyggingen i Tønsberg, HORTEN OG SKIEN
Prosessen så langt, 1 Alternativer i dalføret utredet
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
NTP: Sør-Trøndelags posisjon og viktigste saker. Samle kreftene Gjennomslag sentralt oppnås ved Klare og forståelige prioriteringer Enhetlig og samlet.
Gang/sykkelveger langs fylkesveger og omklassifisering av fylkesveger. Vestfold fylkeskommune er positiv til å overta det driftsmessige og økonomiske.
s. 1 Evaluering av rådgivningstjenesten Foto: Crestock.com.
Markedspuls 2012 Næring Bolig.
REMA Distribusjon Norge AS Distribunal Narvik Hjalmar Larssen Daglig Leder .
E6 Helgeland Alternative utbyggingsmuligheter
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Behov Figur 4 Behov.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
- TIL NYTTE FOR SAMFUNNETKARTDATA Bodø, 15. januar 2013 Ivar Aanerød GEOVEKST/FKB I NORDLAND STATUS
Foreldreundersøkelse – RSMK mai Invitasjon til 34 foreldre – alle som har e-post 22 svar = oppslutning på 65 prosent 5 tema: informasjon, foreldremedvirkning,
HP 2010 – 2013 (2019) HP for Statens vegvesen gjelder for perioden 2010 – 2019 med hovedfokus på 2010 – Programmet er etatens gjennomføringsplan.
Kontaktutvalget for Velforeninger i Oslo
Utveckling av regionens näringsliv, arbets- marknad och pendling skulle gynnas av för- bättrad tillgänglighet genom en bra svensk- norsk vägförbindelse.
Utdrag fra presentasjon E16 Sandvika - Skaret
Tromsø 1.juli 2014 Regiondirektør Marit Helene Pedersen
56-tonn for tømmervogntog Even Gulli Tømmerseminaret /9 Oslo.
Kjerringsundet Ny veg mellom Otrøy og gossen
Bærekraftig bompengeregime Erfaringer fra Oslopakke 3 Fylkesordfører Anette Solli.
E-16 Filefjell– den sikreste vintervegen mellom øst og vest
TRAFIKKSIKKERHETSTILTAK LANGS AVLASTNINGSVEI I BYGGEPERIODEN FOR FIREFELTS E6 - Sikring av myke trafikanter gjennom Steinsvingen.
Informasjon fra styringsgruppa samferdsel Indre Østfold Regionråd – 16
Arbeidsgruppe for sykkel med representanter fra
NTP og RTP - grensesnitt og samspill Alf Daniel Moen fylkesrådsleder.
E 16 / Rv. 2 Kongevegen – Tjernsbergs veg v/ prosjektleder Amund Sjøvik Norsenga bru.
Produktion og udbud 4. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
E6 mellom Ulsberg og Melhus har mange trafikkulykker, samt at dårlig og varierende vegstandard gir dårlig trafikkflyt og fremkommelighet.
Transportplan Nordland Handlingsprogram fylkesveger og ferjer.
Utvikling av E6 Helgeland. Utvikling og standardheving av E6 på Helgeland Omfang (mill kr) Ca kostnad Utbedring vegbredde til 8,5 m1000 Utskifting av.
Tilbudskonferanse 4. juli NTP «Trafikkutviklingen på E6 mellom Trondheim og Stjørdal har ført til økt behov for utbygging til firefelts.
Fv. 91 Breivikeidet bru - Hov Forprosjekt. Bakgrunn Bygging av ny Breivikeidet bru i 2010 –Grunnforhold –Kostnader.
E6 Helgeland Utviklingskontrakt Utbygging – utbedring - drift og vedlikehold NVF-møte 10. juni 2011 Bjørn Erik Selnes.
Hønefoss – Gardermoen –Gavle (Sverge) E 16 også europaveg mellom Bergen og Gavle Ny tverrforbindelse Nymoen-Eggemoen gir gode effekter Fv33 Bjørgo-Gjøvik.
Statusoppdatering for planleggingsarbeid
Fv. 704 Prosjektet Referansegruppemøte
Gang- og sykkelveg langs Uthaugvegen
GSV langs Fv245 Hårberg - Uthaug
Riksvegutredningen 2015 og NTP
Fv Bustneslia Rana kommune
E10/rv. 83/rv. 85 Evenes–Harstad-Sortland
Utskrift av presentasjonen:

Mulighetsstudier fv33 og fv34 Samferdselskomiteen i Oppland fylkeskommune 15.Mai 2012

Fv33 Minnesund-Bjørgo (E16)

Minnesund-Oppland grense Sammenhengende gang-/sykkelveg fra Minnesund til Byrudberga (ca. 4 km). Noe av dette ble bygget i forbindelse med omlegging av kryss med E6. Tiltak 1 - Tunnel gjennom Byrudberga (hp02 1000-2000). Breddeutvidelse (hp02 1000-2000). Midlertidig tiltak: Oppgradere siderekkverk fra Byrudstua og 3,5 km nordover (hp02 – 0-3500). Veglys på strekningen Tiltak 2 - G/s-veg fra Villa Hasselbakken til Feiring skole. Tiltak 4 - G/s-veg nordover fra Feiring skole (4 km) (hp02 9800-13800). Tiltak 3 - Miljøskapende tiltak i Feiring sentrum (hp02 8400-9000). Ny trasé for fv. 33 utenom Feiring sentrum Tiltak 5 - Tunnel ved Skreifjella (hp02: 19000-22300) Breddeutvidelse og rassikring ved Skreifjella (hp02: 19000-22300)

Skreia sør-Lillo og Oppsal-Bondelia Parsell 4: Skreia sør-Lillo Tiltak 6 –Ny trasé fra Skreia sør til Lillo. Tiltak 7 - Miljøskapende tiltak i Skreia sentrum. Tiltak 8 - Breddeutvidelse, kurvaturutbedring og forsterkningstiltak fra Skreia Nord til Billit, samt avkjørselssanering. Tiltak 9 - Breddeutvidelse, kurvaturutbedring og forsterkningstiltak fra Skreia Nord til Lillo. Parsell 6: Oppsal- Bondelia Tiltak 10 - Ny trasé. Gjeldende kommunedelplan ligger til grunn. Tiltak 11 - Moderate forsterkningstiltak på dagens trasé

Bondelia-Odnes Parsell 7: Bondelia - Stangstua Utbedring av krysset ved Kaspergården. Omfattende forsterkningstiltak i sentrumsområdet. Tiltak 12 - Omlegge trasé for fv. 33 sørfra via Allfarvegen. Tiltak 13 - Utbedring av kryss fv. 110 x fv. 33 ved Hunndalen. Utbedring av kryss inn til Skjerven skog industriområde (hp05 2219).   Parsell 8: Stangstua – Odnes Tiltak 14 - Breddeutvidelse, kurvaturutbedring og forsterkningstiltak. Tiltak 15 - Ved Brua (hp07 3453): ny trasé for å bedre kryssløsning med fv.132.

Skardtjernet-Bjørgo(E16) Tiltak 16 - Kurvaturutretting (ny trasé) ved kryss med fv. 219. Tiltak 17 - Ny trasé fra 11500/13300 – 17400/17700. Tiltak 18 - Breddeutvidelse og utretting av kurvatur i dagens trasé. Tiltak 19 - De siste 900 m ned til kryss med E 16 må utbedres mht. bredde og kurvatur.

Godt nok eller vedtatt utbygging Oppland grense-Totenvika kirke Byggestart 2012 Lillo-Opsal Relativt ny veg Odnes-Skardtjernet Høljerast-Bergli starter 2013 Ingen øvrige tiltak foreslås

Fv33 Grov kostnadsvurdering Akershus: 310 Mkr – Oppland: 1050 Mkr Prosjekt Grov kostnadsvurdering mill.kr. 1 Tunnel ved Byrudberga samt gang-/sykkelveg 140 2 Tunnel ved Skreifjella samt gang/sykkelveg 170 3 Ny veg Skreia – Lillo 430  4 Utbedring/ny veg Oppsal – Bondelia 165 5 Utbedring Mustad – Brua 310 6 Utbedring Skardtjernet – Tonsvatnet + Bjørgo 145 

Fv33 Minnesund-Bjørgo (E16)

Fv33 Skisse delvis bompengefinansiering Prosjekt Bomtakst lett bil Merknad 30 % fylkeskommunal andel 50 % fylkeskommunal andel 1 Tunnel ved Byrudberga samt gang-/sykkelveg   12 kr Bomtakst 20 kr med kun én bomstasjon ved Byrudberga. 2 Tunnel ved Skreifjella samt gang/sykkelveg 17 kr 3 Ny veg Skreia – Lillo 30 kr Fare for betydelig trafikkavvisning og høyere bomtakst. 4 Utbedring/ny veg Oppsal – Bondelia 7 kr 5 kr 5 Utbedring Mustad – Brua 7/13 kr 5/10 kr Takst i østre/vestre bomstasjon. 6 Utbedring Skardtjernet – Tonsvatnet + Bjørgo 16 kr Kan være aktuelt med to bomstasjoner, men det gir høyere samlet bomtakst enn én med bomstasjon.

Fv 34 Mulighetsstudie Arbeidet er startet opp !