Spørreundersøkelse Forum Jæren 2010 - Måling av trivsel blant brukerne av høyhuset på Bryne Utarbeidet av Harald Stangeland MSc, Marketing Management.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Advertisements

Tankesmia Medieanalyse for Helse Nordmøre og Romsdal 19. Februar 2008.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2012 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
Annonsetest Hytteliv nr Hytteliv • lesere –57 % menn - 43 % kvinner • i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet.
Befolkningsundersøkelse – energimerking av boliger Juni 2011.
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2010.
Kvinner og menn i ledelse og samspill Hvordan få økt mangfold?
LEDELSE KNYTTET TIL BYGGEPLASS OG EFFEKTIVITET
Styrearbeid i Norwegian
Kvalitetssystemet ISO 9001:2000
Norske museers omdømme
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
Prosjektet er støttet av Norges forskningsråd og NFK gjennom programmet Virkemidler for regional FoU og innovasjon – VRI VRI: Nullpunktanalyse Innovasjonsundersøkelse.
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
Stjørdal Rotary-klubb
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
Astri Marie Bakk, Attføringsleder Bjørg Setrom, tilrettelegger AB
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Resultatene av Spørreundersøkelsen i Langesund Rotaryklubb.
 Strengths:  Intern faktorer ◦ Potensielle interne sterke sider. Sterke sider eller styrker er positive egenskaper, noe organisasjonen er god til og.
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
NIFU STEP Norsk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning Hvor bra har dagens norske forskere det? Tekna seminar 15.
Redskap på veien eller mål på kvalitet? - Et studentperspektiv på karakterer i høyere utdanning Av Susanne Skjørberg, fag- og forskningspolitisk ansvarlig.
Jenter i Bil og Elektro Et bedriftsutviklingsprosjekt 1.
Målsetninger Formål er å etablere et naturlig startsted for søk etter informasjon om IT i helse- og sosialsektoren. Den skal være en dynamisk og ”levende”
NKIs erfaring med Læringspartnere
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
Trondheim 23.august 2007 Å kunne velge å bo hjemme lengst mulig – en sentral verdi for de fleste.
1 Jeg og samfunnet.
Brukernes time 2009 referat.  Brukerne har lite bevisst forhold til hva brukergruppen kan brukes til og gruppens mandat.  Når kunder og leverandør er.
Arbeidssted.
Prognosesenteret November 2012
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
NOU 2011:3 om Kompetansearbeidsplasser Dialogseminar, Bodø 30. mars 2011 Karstein Bye Seniorrådgiver.
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Teoretiske og metodiske spørsmål innen trekk-psykologi
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Innbyggerundersøkelsen Forutsetninger 2012 antall svar % 2010 antall svar 39513,4% Samme fordeling kjønn 59 % kvinner – 41% menn Høyere andel.
RETNINGSLINJER FOR PRESENTASJONEN Denne presentasjonen er tenkt brukt for å rekruttere nye medlemmer Hensikten med å lage en standardisert rekrutteringspresentasjon.
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
Er det godt for barn å vokse opp i Sigdal? Hva kan kommunen bidra med for at det skal bli enda bedre?
Introduksjon.  ITIL står for Information Technology Infrastructure Library.  Det er mye snakk om ITIL i næringslivet for tiden, og veldig mange bedrifter.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2015 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Menn og redningsvest Gjennomført juni 2010 InFact AS.
Oslo kommune Utdanningsetaten Brukerundersøkelse for Aktivitetsskolen 2015/ 2016 Fakta om undersøkelsen -Undersøkelsen ble holdt høsten 2015 på Bestilling.
Ingen flere store offentlige IT- prosjekter? Magne Jørgensen Simula, UiO og Scienta.
Spørreundersøkelse om Haugesund Lufthavn, Karmøy blant næringslivet i Haugesundregionen August 2015.
En kvantitativ medarbeiderundersøkelse som gir deg innsikt i din organisasjons tilstand og råd om hva du bør jobbe med. HR-Innsikt.
En kvantitativ medarbeiderundersøkelse som gir deg innsikt i din organisasjons tilstand og råd om hva du bør jobbe med. HR-Innsikt.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Thor Steffensen, Direktoratet for e-helse
Er det godt for barn å vokse opp i Sigdal?
Lokal brukerundersøkelse for NAV-kontorene i Hordaland
Konjunkturrapport for arkitektbransjen 1H 2017
Ressursfokus vs mangelfokus
Kvalitetsarbeid i Haldens kommunale barnehager betyr ALLE MED!
Kontrollerte forsøk med brukerrespons – forsøksdesign og resultat
Kurs i bruk av karrierevalgverktøyet Work Interest Explorer (WIE)
Psykisk helse.
Verdiskapning, produktattributter og målkostnader
Evaluering av «MUSIT Ny IT-arkitektur»
Strategisk markedsføring
Gjennomføring - metode
Utskrift av presentasjonen:

Spørreundersøkelse Forum Jæren Måling av trivsel blant brukerne av høyhuset på Bryne Utarbeidet av Harald Stangeland MSc, Marketing Management

Spørreundersøkelse Forum Jæren • 139 besvarelser (72%) • 41% kvinner • Gjennomsnittsalder: 38,75 år (Mann 39,45 – Kvinne 37,72) • Bostedskommune blant brukerne: • Fremkomstmiddel til jobb

Kjønnsforskjeller

Andre observasjoner • Høy statistisk kvalitet (reliabilitet, validitet, normalfordeling) • Høy score prestasjonsrelatere påstander henger sammen med høy score på motivasjonsrelaterte påstander i veldig sterk grad • Den yngre halvdel har høyere score på hvert spørsmål • Etasjer med flere respondenter har generelt mer positive svar • Etasjer med flere respondenter har større andel kvinner • Respondenter som ikke ønsker å oppgi etasje har mer negative svar

Merkepersonlighet Forum Jæren Hensikt: Transformere merkenavnet Forum Jæren til personlighet med tanke på fremtidige markedsstrategier. - Allment akseptert at det finnes fem typer merkepersonligheter (Aaker, 1997; Peretz, 2009) Det brukes normalt sett fem personlighetstyper når man omtaler merkenavn: • Oppriktig (jordnær, ærlig, helhetlig) - Kodak, Fjordland, Tine • Spennende (vågalt, dristig, tidsriktig, fantasifull) - Pepsi, Porsche, Moods of Norway • Kompetent (tillitsfull, intelligent, suksessfull) - IBM, HP, Dagens Næringsliv • Sofistikert (overklasse, sjarmerende, transformerende) - Mercedes, Lexus • Robust (tøft, robust) - Levi’s, Marlboro, Nike

Merkepersonlighet Forum Jæren Metode: Hver respondent skulle nevne tre personlighetstrekk som de mente beskrev Forum Jæren på best måte. Denne metoden anses som tilstrekkelig for måling av merkepersonlighet.

Merkepersonlighet Forum Jæren • Oppriktig (jordnær, ærlig, helhetlig) - Kodak, Fjordland, Tine • Spennende (vågalt, dristig, tidsriktig, fantasifull) - Pepsi, Porsche, Moods of Norway • Kompetent (tillitsfull, intelligent, suksessfull) - IBM, HP, Dagens Næringsliv • Sofistikert (overklasse, sjarmerende, transformerende) - Mercedes, Lexus • Robust (tøft, robust) - Levi’s, Marlboro, Nike Strategisk betydning av resultatene - Dyrk spenningsmomentet - Heng med i tiden. Oppdaterer underveis - Tørre å være vågal og dristig for å opprettholde image

• Parkering nevnes nesten av alle som har gitt tilbakemelding. (Skilting, merking osv.) • Parkering for kunder savnes (blir nevnt av kunder som igjen ødelegger for bedrifter) • Parkering for leverandører • Temperatur er et STORT problem, spesielt i kantinen. • Flere innspill på kantine: - Meny tilgjengelig på nett- Mer varmretter (lage mer slik det ikke er tomt så tidlig) - Billigere sunn mat- Mer logiske priser (salat, pålegg osv.) - Generelt bedre kvalitet på kantinen- Komplett skyvebrettområde - Bestillingsmuligheter Tilbakemelding med egne ord

• Servicenivå på møte og konferanse nevnes av flere som dårlig (leveranse og personell) • Mer informasjon om hva som skjer på bygget • Arrangementer i toppetasjen (åpne) • Videokonferansemuligheter (spleising blant potensielle brukere) • Litt mer særpreg i felleslokalene (vel sterilt i dagens situasjon) Tilbakemelding med egne ord

• Stolte, fornøyde brukere som stortrives i Forum Jæren • Forum Jæren har gitt et bedre arbeidsmiljø • Fasiliteter på bygget er viktig og brukerne er fornøyde med disse • Bedrifter ønsker å invitere kunder i større grad etter innflytting, samt at de er mer attraktive • Kvinner litt mer fornøyde enn menn, med et STORT unntak i prestasjonsbaserte påstander • Yngre personer mer fornøyde enn eldre • Forum Jæren fremstår som spennende og dette bør det bygges videre på • Parkering, temperatur og kantine er det første en må forbedre! Konklusjoner

Diskusjon