Planmessig webutviklings-prosess •Lærefil fra www.nettredaktor.nowww.nettredaktor.no •© 2004 Nina Furu – •basert på en mer omfattende modell av Kjetil.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Brukervennlighet •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Advertisements

IK-Bygg på web: Formål IK-Bygg web skal bidra til å avdekke avvik i forhold til helse, miljø og sikkerhet. Det stilles strenge krav til hvilken forfatning.
Foto: Helén Eliassen Sentrumsutvikling – samarbeid med næringslivet Kathrine Strømmen Koordinator møte Framtidens byer 25.august
Brukertesting •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
ambisjoner og realiteter
Konseptualisering - bakgrunn
Strategiske valg ved etablering av nettsteder •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Det store bildet •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
Gjennomføring av prosjekter
Øystein Pedersen Dahlen
Foto: Jo Michael Nasjonalt program for leverandørutvikling Pilotarbeid, NHO/KS Nasjonalt program for leverandørutvikling
Karriereplanlegging Viktige temaer:
Vårt Lokalsamfunn En oppdagelsesferd på samspill mellom mennesker,
Samarbeid skole næringsliv Valgfag
Overordnet plan EFV-V EFV-sekretariatet
Eksperiment for TDT25 Tor Stålhane.
Strategi og handlingsplan
Kommunikasjonsstrategi Innherred Samkommune
Side 1 Veier videre for 9K Jørund K Nilsen Laholmen 14. mars 2003 Veier videre for 9K.
Dinosauren tar innpå Reelle utfordringer når en vil jobbe smidig - og noen forslag til løsninger! Arve
HMS i de lokale og regionale energibedriftene Hvordan ivaretar bedriftene helse, miljø og sikkerhet? KS Bedriftenes Møteplass 2011, 17.februar.
Bjørknes Høyskole Kvalitetssikring og NOKUT Sveinung Lunde.
Kp 4 Målformulering Godt formulerte mål skal:
Oppfølging og kvalitetssikring
Læring prosjektpraksis Førsteamanuensis Prosjektledelse,
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
Innhold på web Lærefil fra © 2004 Nina Furu.
TEKO - bransjen IT som strategisk virkemiddel
1 Håndbok for tillitsvalgte i klubbstyrene STYRETS OPPGAVER I KLUBBENE Informasjon NBF vil i løpet av tilby klubbene - Veivisern - en håndbok for tillitsvalgte.
Sturla Bjerkaker VOFO Læring og Kompetanse 27. september 2013.
Veiviseren HÅNDBOK FOR TILLITSVALGTE I KLUBBENE
Ekstern skolevurdering. Kjennetegn på en god rapport Glansbildet – tydelig, gjenspeiler valgt tema, observerbart/målbart Dokumentasjon – prosessen, viser.
VÅRT LOKALSAMFUNN En oppdagelsesferd på samspill mellom mennesker, næringsliv og offentlige tjenester i et lokalsamfunn.
Motivasjon I Yrkesveiledningsprosessen
Lokal arbeidstidsavtale
Forretningsplan, Nettsted med Flash, Ajax, PHP, MySQL
Intro til rapporter fra PPT Skien Systemarbeid: Systematisk endringsarbeid 1.Grunnlinje 2.Mål4.Analyse 5.Tiltak6.Evaluering 3.Observasjon.
TJEN PENGER, TJEN MILJØET, TJEN NESTE GENERASJON Hvorfor og hvordan bli Miljøfyrtårn?
Vigdis Solheim - Rikstrygdeverket Januar Attføringsmessa 2006 Det inkluderende arbeidsliv. Erfaringer og veien videre.
”What you measure is what you get” Gardermoen 31. Januar 2002
Gruppeundervisning /
Prosjekt ERP i Troms Kraft Beskrivelse prosjektfaser og overordnede prosesser
Miljøfyrtårn Norges mest brukte sertifikat for virksomheter som vil dokumentere sin miljøinnsats og vise samfunnsansvar 4530 godkjente.
Forvaltningsplanen er sektorovergripende og skal bidra til å styre og samordne både vannforvaltning og arealbruk på tvers av kommune- og fylkesgrenser.
Arne Bugge Amundsen Samhandling mellom de tre øverste styringsnivåene Fremlegg til styreseminar 20/
Om lysbildeserien Lysbildene er støttemateriell til prosessledere
Dialogverktøy Et praktisk verktøy som egnes seg både til å utforske problemstillinger og finne konkrete løsninger.
I den prosessorienterte organisasjon spør man
RIS-metoden for prosessforbedring
BTI-illustrasjoner Redigerbare.
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden
Enhetsfylke i Møre og Romsdal
Evaluering av Grunnlagsdokumentet
Tittel Undertittel som beskriver aktiviteten deres
Porteføljestyring – hva er det?
Elevintervju B – Samarbeid
Elevintervju B – Samarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Skoleutvikling B – Samarbeid
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
DET KAN VÆRE MULIG Å HA HELE STREKNINGEN FERDIG BYGD I 2023
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Planmessig webutviklings-prosess •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu – •basert på en mer omfattende modell av Kjetil Manheim

Planmessig prosess NåsituasjonVeivalgImplementeringsplan En planmessig prosess vil hjelpe virksomheten i å få en felles forståelse for de muligheter som ligger i en webløsning, og til å ta de rette veivalgene i forhold til virksomhetens behov og mål.

Planmessig prosess Etabler en felles forståelse Nåsituasjon Hvilke behov har vi? Hvilke løsninger finnes på markedet? Hva er våre målsettinger? Analyse

Planmessig prosess Etabler en felles forståelse Nåsituasjon Hvilke behov har vi? Hvilke løsninger finnes på markedet? Hva er våre målsettinger? Analyse Intern behovsanalyse Ekstern faktainnsamling Avdekke muligheter Fastsette målsettinger Aktiviteter

Planmessig prosess Bli enige om veien man skal gå Veivalg Hvilke alternative modeller er tilpasset våre behov, vårt konsept og vårt ambisjonsnivå? Hva skal vi velge? Modellvalg

Planmessig prosess Bli enige om veien man skal gå Veivalg Hvilke alternative modeller er tilpasset våre behov, vårt konsept og vårt ambisjonsnivå? Hva skal vi velge? Modellvalg Beskrive alternativer Gjennomføre GAP-analyse Foreta veivalg Etablere realiseringsplan Aktiviteter

Planmessig prosess Beskriv hvordan det skal gjennomføres Implementeringsplan Hvordan skal vi gå fram for å gjennomføre, implementere og kvalitetssikre den løsningen vi har valgt? Hvordan sikrer vi at målene blir nådd? Gjennomføring

Planmessig prosess Beskriv hvordan det skal gjennomføres Implementeringsplan Hvordan skal vi gå fram for å gjennomføre, implementere og kvalitetssikre den løsningen vi har valgt? Hvordan sikrer vi at målene blir nådd? Gjennomføring Vurdere styringsmodeller, roller og ansvarsområder. Fordele arbeidsoppgaver Definere kritiske suksessfaktorer Aktiviteter