Om å få det til!.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Advertisements

I.
Pasient- og brukerombud i Hordaland Rune J. Skjælaaen
EN LITEN JULE HILSEN FRA LAR-NETT NORGE
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
Bruk mediene - hvis ikke, vil mediene bruke deg Medieseminar Aurland 20. april Audun Tjomsland.
Nærings seminar Bakgrunn •Bransje og interesse •Fag kunnskap er viktig •Bransjen manglet fleksibilitet og omstillingsevne…denne og •Prod / Salg.
Kapittel 7 Delkompetansemålet: vurdere betydningen av ekstern, intern og interaktiv markedsføring for å fremme salg.
Veiledning av elever / lærlinger
Trender i europeisk bilindustri. Vil dette skje i Norge?
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.
Nordnorske Suksesshistorier Kan suksess læres?
Jesus – kilden til glede
Økende behov for markedsinput i produktutviklingsprosessen
Kvalitetsbegrepet, grunnleggende kvalitetsteori

Forum for EVU og digitale medier i læring
Service møte-trekanten
Frontlinjeserivce
Kundebehandling Hvordan gjøre kunden ekstra fornøyd?
Etikk i psykologisk forskning
Kapittel 3: Effekter av merkeverdi for bedriftene
Merkeverkstedet Hvorfor burde kunden velge oss?. Tilbud og etterspørsel…. Erkjennelse: De frittstående hadde ikke vært her hvis det ikke fantes etterspørsel.
LederAkademiet bygger fremtidens bedrift. Hvordan vil fremtidens bedrift se ut ? Er det noen signaler i horisonten ?
Et bilde av en offentlig leder..
Enkel forklaring av hvordan bygge nettverk i euroSMART!
Foreldrene betyr all verden! Mona Røsseland Ann-Christin Arnås
Vest Buss Gruppen Dialogkonferanse Ruter November
Skattejakt-samling på torsdag
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Step-by-step demonstrasjon av Refleks systemet!. - Kunder - Medlemmer - Ansatte - Abonnenter - Brukere - etc.. Refleks Løsning 1.Utvikle2.Respons 3.Gjennomføring4.Rapportering.
Skape kundeverdi, tilfredshet og lojalitet
Presentasjon av NTL NAV
Hypotetiske setninger. Lag setninger slik eksemplene viser. 
Sett inn nok på riktig plass.
Trondheim 23.august 2007 Å kunne velge å bo hjemme lengst mulig – en sentral verdi for de fleste.
Kirkens Nødhjelps fasteaksjon 2013
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø
1 Innhold Prosjektet ”Bygg ned barrierene !” - formål - hovedfunn Hva betyr dette ?
MEG OG MIN DOWNLINE. FØRINGER TIL HJELP/SELVHJELP. Få en vellykket organisasjon.
STILLE BØNN Takk Gud, Han som er din Far
100 lure ord å lære.
Til tjeneste Lions Norge Gode venner som hjelper andre.
Bedre med en dårlig fungerende farmasøyt enn ingen farmasøyt?
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
Omdømmebygging Hans Antonsen.
Og.
Lek og Læring i barnehagen
Sammensatte tekster ?.
HOLDNINGER OG HANDLINGER
Tilbakeblikk på Arendalskonferansen - og hvor er vi egentlig nå? Innovasjonsalliansen 8. september 2010.
Arbeidslivstrender Hvordan møter Hydro Polymers disse utfordringene Torsdag 4. november 2004 Leif Hellebø, Hydro Polymers AS.
Integrasjon av distribusjons- kanaler og personifisering av kommunikasjon Peder Inge Furseth Institutt for innovasjon og økonomisk organisering, BI Sandvika.
Skriving og lesing som grunnleggende ferdighet
” Alle mennesker sosialiseres inn i en kultur, som skaper orden, forutsigbarhet og mening for den enkelte” (Jacobsen og Thorsvik, 2002:118).
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Jeg – en merkevare ? Refleksjoner og bevisstgjøring om sluttpakker og jobbsøking/CV ECONA Petter A. Knudsen.
Oift Fartøyvernets ABC Kostnadsoverslag. Fartøyvernets ABC KOSTNADSOVERSLAG Er det noen vits i å få et kostnadsoverslag på en jobb som skal utføres? Hvorfor.
Rekruttering i Skatteopplysningen Øst Rett kompetanse på rett plass Tonje Faraasen.
Norsk Kundebarometer Hvorfor etterstrebe fornøyde kunder? Hva kjennetegner de beste og dårligste bedriftene på kundetilfredshet?
Målgruppe Kjetil Aukland - BI Kristiansand. Kjetil Aukland Faglig leder BI Kristiansand PhD stipendiat Aalborg Universitet –Merkevare og Opplevelsesøkonomi.
Kvalitets- og miljøpolitikk, Elcom Signatur daglig leder:
SISSEL’s julekonsert i Oslo Spektrum
Samarbeid som løfter alle
VERDENS BESTE VERTSKAP
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Camilla Hall-Henriksen
Verktøykasse for godt vertskap
Utskrift av presentasjonen:

Om å få det til!

Sterke merkevarer… ... skiller seg ut ... blir gjenkjent og foretrukket ... forenkler valget for kunden ... oppnår bedre resultater ... har en høyere markedsverdi ... tiltrekker seg de beste Kilde: Interbrands

Dette gjelder alle merkevarer… - også våre!

Selv den beste gjør feil…

Skal vi bli stjerne på vår egen scene?

eller statist på andres…?

Med God Service som verktøy kan vi skape våre egne merkevarer!

Serviceløftet er et løfte om hva kunden kan forvente av oss. Hva skal en forbruker kunne forvente som kunde i en norsk bedrift? At vi tar ansvar for å gi kunden god service? At vi setter vår ære i å gi han eller henne en bedre dag? At vi, som tilbyr varer eller tjenester i Norge, ser på det som en selvfølge at du som kunde skal ha det bra? At vi skjønner at du ikke kommer tilbake hvis ikke opplevelsen stemmer med forventningene? At God Service er noe som bare skulle mangle når vi er så heldige å ha deg som kunde eller gjest?

Serviceløftet. En fantastisk idé. Et nasjonalt initiativ for å høyne servicenivået i Norge. Serviceløftet skal fremme kompetanseutviklende tiltak for å øke konkurransedyktighet og lønnsomhet i serviceintensive næringer.

Serviceløftet skal høyne servicenivået i Norge! Og her er de første som har blitt med oss: SAS Ground Services Servicebedriftenes Landsforening Innovasjon Norge Nærings- og Handelsdepartementet AIM Thon Hotels Flytoget Euro Business School Adecco

> en sterk posisjon på kundetilfredshet i sin bransje Målet med Serviceløftet er å bidra til at våre medlemmer skal få: > en sterk posisjon på kundetilfredshet i sin bransje > økt stolthet og tilfredshet blant sine ansatte og derigjennom bidra til: > økt lønnsomhet ”Gjennom å heve servicenivået i Norge skal vi SKAPE kunder for våre medlemmer” Ingunn Hofseth, Adm. dir. HSMAI

Dette skal vi gjøre! Etablere egen servicepris Lære opp og sertifisere bedrifter i servicefaget Etablere en kunnskapsbank Gjennomføre workshops f.eks i kommunene Kjøre et nasjonalt serviceløft på TV Backe opp med PR og kommunikasjon Forandre etablerte oppfatninger og bidra til nye muligheter Forandre oppfatningen av servicenivået generelt i Norge - på tvers av bransjene Dette skal vi gjøre!

Hvordan? Ved hjelp av relasjoner Ved å ta styring Ved hjelp av riktig bruk av kommunikasjon Ved å vise vilje - og evne til endring Ved å motivere Ved hjelp av innovasjon Ved hjelp av din innsats og vilje til å lykkes

Om 2 år… Har profesjonelle bedrifter et formulert og kommunisert serviceløfte Krever forbrukerne å vite bedriftens serviceløfte Er serviceløftet pensum på høyskolene Har vi dokumentert at service lønner seg i kroner og øre Har vi etablert et ikon for God Service som man kan strekke seg etter Har vi gjort noe med opplevelsen av service-Norge

”Hvis du gjør det du alltid har gjort, vil du få det du alltid har fått.” Anthony Robbins

Dette skal vi få til!