Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Merkeverkstedet Hvorfor burde kunden velge oss?. Tilbud og etterspørsel…. Erkjennelse: De frittstående hadde ikke vært her hvis det ikke fantes etterspørsel.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Merkeverkstedet Hvorfor burde kunden velge oss?. Tilbud og etterspørsel…. Erkjennelse: De frittstående hadde ikke vært her hvis det ikke fantes etterspørsel."— Utskrift av presentasjonen:

1 Merkeverkstedet Hvorfor burde kunden velge oss?

2 Tilbud og etterspørsel…. Erkjennelse: De frittstående hadde ikke vært her hvis det ikke fantes etterspørsel etter hva de tilbyr… Merkeforhandlerens historiske forvaltningskultur har ført til et behov for et paradigmeskifte til en mer kommeriselt orientert bedriftskultur Vi trengte konkurranse for å våkne

3 Oppfatninger og påstander Merkeverkstedet •Mister kunden? •Er dyre? •Kompenserer for dårlig fortjeneste på nybilsalg ved høyere prisede ettermarkedstjenester? •Må ha deler på lager? •Må følge kostbare krav fra produsent? •Tiltrekker bedre kvalitet arbeidskraft pga ’status’? •Ender opp med å miste alle de lukrative jobbene til de frittstående og sitter igjen med kostbare garantisaker og feilsøkingsjobber? Frittstående verkstedet •Stjeler kunden? •Er billige? •Vil ikke kunne gi goodwill gjennom et ønske om å selge kunden sin neste bil slik merkeforhandleren gjør? •Behøver nesten ikke ha delelager? •Må følge kostbare krav fra kjedeledelsen? •Har mindre kompetent bemanning pga for mye merker og forvirring rundt dette. •Tar bare imot ”kremjobbene”

4 De antagelige forskjellene? Pris og prisverktøy Ventetid for å få time Diagnosetekniske verktøy Mekanikeren Kundetilfredshet

5 Markedsføring – en stor forskjell TV reklame på riksdekkende kanaler i beste sendetid må jo gjøre sitt….

6 Da Kari fikk prisen, sa hun ’fyttigrisen’ Men da forklaringen kom, ble hun lykkelig og from! Din merkeforhandler – rimeligere enn du tror!

7 Teori vs. praksis… Påstand: “Det frittstående verkstedet er like bra som (eller bedre enn) merkeverkstedet.” IKKE KORREKT !

8 You pay Peanuts – You get Monkeys (Sitat: James Goldsmith)


Laste ned ppt "Merkeverkstedet Hvorfor burde kunden velge oss?. Tilbud og etterspørsel…. Erkjennelse: De frittstående hadde ikke vært her hvis det ikke fantes etterspørsel."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google