© 2011. Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
Holdning til vindkraft i berørte kommuner
1 p.nr / juni 2009 : e-ID for offentlige tjenester markedsundersøkelse Holdninger til elektronisk ID vs. offentlige tjenester på internett utarbeidet.
Lesbarhet på pakninger/rutetabeller og offentlige skjemaer
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.
Digitale læremidler i den videregående skolen Utarbeidet for: Den Norske Forleggerforening, Utdanningsforbundet, Elevorganisasjonen og NFF. Utarbeidet.
© Synovate Lærernes bruk og holdninger til digitale læremidler i videregående skole og i ungdomsskolen 2011.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Midt-Norge Stjørdal
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
Undersøkelse om Top Temps markedsposisjon 2008 Gjennomført for: Top Temp Gjennomført av: Synovate Februar 2008.
1 p.nr / des : profilundersøkelse 2010 Profilundersøkelse 2010 : 15 år+ oljeindustriens landsforening utarbeidet av Synovate Norge (tidligere.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Norges befolkningsundersøkelser - NBU ® KLP, 15. juni 2012.
PROFILUNDERSØKELSE APRIL Datainnsamling: Telefonintervju Utvalg: Tilfeldig, representativt utvalg på 500 personer 15 år+ ble intervjuet i Møre&Romsdal,
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Oppsummering av holdningsundersøkelse om digital post til innbyggerne
Informasjon og omdømme Kort innlegg på PETS 17. april 2010.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
© Synovate Omdømmemåling 2011 Gjennomført for Redningsselskapet Kystbefolkningen (AdHoc) Uke 1, 2011 Project #:84058.
Menn og redningsvest Gjennomført juni 2010 InFact AS.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Meldal kommune Profilundersøkelse - egen befolkning 2009.
Våler - Kommunesammenslåing. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på telefon. Det er intervjuet 2200 personer i Glåmdalsregionen: 300 personer.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
© 2012 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information and may not be disclosed or reproduced without the prior written.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
© 2015 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information and may not be disclosed or reproduced without the prior written.
Rapport FUG - om foreldres møte med skolen september 2014 © 2014 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Fremtidig behov for ingeniører – 2017
Kongsvinger - Kommunesammenslåing.
Grue - Kommunesammenslåing.
Eidskog - Kommunesammenslåing.
Åsnes - Kommunesammenslåing.
En undersøkelse blant norske studenter Juni 2018
Utskrift av presentasjonen:

© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly of confidential nature and are submitted to you under the understanding that they are to be considered by you in the strictest of confidence and that no use shall be made of the said concepts and ideas, including communication to any third party without Synovate’s express prior consent and/or payment of related professional services fees in full. E18 Vindpark •Utarbeidet for: Havgul Clean Energy AS •Utarbeidet av: Erik Griffin & Hege Bratberg Kristianson •Dato: 4. november 2011 Project #:103834

© Synovate Prosjektinformasjon •Synovate Norway har i perioden 24-29/ gjennomført en markedsundersøkelse for Havgul Clean Energy vedrørende forslaget til utbygging av E18 Vindpark i Lillesand og Grimstad kommune. •Formålet for undersøkelsen har vært å kartlegge befolkningens kjennskap og kunnskap til forslaget og hvilken type informasjon som etterspørres. •Totalt er det intervjuet 400 personer over 18 år i hver kommeune. Utvalget er trukket tilfeldig og veid mht kjønn, alder og bosted. •Ansvarlig for undersøkelsen i Synovate: -Erik Griffin -Mail: -Mobil:

© Synovate Sammendrag •Kun 5% av befolkning i de berørte kommunene oppgir at de kjenner planene for tiltaket meget godt, mens 22% oppgir at de kjenner tiltaket ganske godt. 48% av befolkning har kun hørt om planene, mens 25% ikke har hørt om planene i det hele tatt. •Det er spesielt de eldre innbyggerne som har fått kjennskap til prosjektet, mens nesten ingen (kun 8 %) av innbyggerne under 30 år har meget eller ganske god kjennskap til prosjektet. •Hele 63 % ønsker mer informasjon om prosjektet. •Informasjonen som det primært ønskes mer av er vindkraftparkens plassering, visuelle påvirkning og påvirkning på natur og friluftsliv. •Når det gjelder utbygging av vindkraftparker i Norge generelt sett er 71% av befolkning positivt innstilt mens kun 11% er negativt innstilt. •Når det gjelder utbyggingen av E18 Vindpark er kun 18% negativt innstilt, 57 % er positivt innstilt og 20 % er nøytrale – (ikke uventet da så få har dypere kjennskap til prosjektet.) •Samlet sett vil vi konkludere med at det er en betydelig etterspørsel etter mer informasjon om vindkraftprosjektet blant de to kommunenes befolkning og at det kun er et mindretall på 18 % som per i dag er negativt innstilt til utbyggingen.

© Synovate Kun 27% av innbyggerne i de berørte kommunene kjenner prosjektet meget eller ganske godt Base: 802 Telefonintervju

© Synovate De yngste er minst kjent med utbyggingsplanene Base: 802 Telefonintervju

© Synovate % av innbyggerne ønsker mer informasjon om tiltaket Base: 802 Telefonintervju

© Synovate De yngste ønsker i størst grad mer informasjon om utbyggingen Base: 802 Telefonintervju

© Synovate Visuell påvirkning, plassering og generell informasjon er informasjon som i størst grad etterspørres Base: 486 Telefonintervju De som ønsker mer informasjon

© Synovate Klimaskeptikerne utgjør mindretallet i begge kommunene Base: 802 Telefonintervju

© Synovate % er positive til utbygging av vindkraft generelt i Norge Base: 802 Telefonintervju

© Synovate Størst andel med meget negativt innstilte finner vi blant innbyggere i aldersgruppen 55+, mens de mest positive er fra år. Base: 802 Telefonintervju

© Synovate Det er blant de som føler at de har tilstrekkelig med informasjon om utbyggingen at vi finner høyest andel negativt innstilte Base: 802 Telefonintervju

© Synovate Kun 18% er negative til utbyggingen av E18 Vindpark – 57% er positive Base: 802 Telefonintervju

© Synovate Synlighet og påvrikning på natur og dyreliv er de mest nevnte årsakene til negative holdninger til utbygningen Base: 152 Telefonintervju De som er negativt innstilt til utbygging

© Synovate Vindkraftparken vil kun ha meget eller ganske stor betydning for 24% ved neste kommunevalg Base: 802 Telefonintervju