Hvilke verdier ønsker vi faktisk skal prege organisasjonen vår?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Å ta i bruk teknologi for kunnskapsbygging på organisasjonsnivå
Advertisements

Utvikling.org Trondheim Organisasjonsutvikling for din bedrift
7.-8. nov. Velkommen til Forum Nordlandsløftet. Forum Nordlandsløftet7.-8. nov. Om deltakerne/ gruppene Om programmet.
Hva skal vi gjøre med våre stille avvik? Stille avvik-serien # 3
Hvordan stå i lederrollen? Forventninger og refleksjon
Vest-Agder fylkeskommune Seminar Bokvalitet – etterlyses! Kommunens syn Er planene gode nok? Blir resultatet kvalitetsmessig bra? Foredrag 15. november.
Effekivisering Kubr. Kap 5. Rådgivning og kultur •Kultur er den kollektive programmering av den menneskelige bevissthet som skiller en menneskegruppe.
Lørenskog Idrettsforening
Hvorfor arbeide med kontinuerlig kvalitetsforbedring i sykepleietjenesten? Hei –Temaet i denne presentasjonen handler om hvorfor det er viktig å prioritere.
1 benchmarkingN F-lovens endres – hvordan skal kommunene informere Håkon Jentoft Norsk renholdsverks-forening.
Etiske regler for ansatte i Oslo kommune
Avspark - mai KULTURETATEN Ny Hr-hverdag.
Fusjon HiF - UiT Fusjonserfaringer og refleksjoner
Cafédialog – elevmedvirkning
Religioner og livssyn i dag
Samarbeid 1.og 2. linjen, psykiatrien
Det er smidig å si nei! André Heie Vik.
NORSK LEDELSE I EUROPA. Betydningen av medarbeidere Mennesker som kostnad Mennesker som ressurs Mennesker som strategi.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur
SKOGER SKOLE På samme lag respekt – mestring – samhandling.
15/07/2014 Vår visjon: ”Å styrke individet”. 15/07/2014 Beboerne skal :  ha mulighet for selvstendighet og uavhengighet  kjenne seg sikre og trygge.
Oppsøkende seminar ”Møre og Romsdals runden” Torsdag Vestmo Behandlingssenter v/ Faglig Leder Kari Nesseth.
USIT 3.0 etter LUP. Ledersamling 25. og 26. november Avslutning av LUP –Opprettholde/videreutvikle kunnskap og ny kompetanse fra LUP Bruke kunnskap fra.
Kommunikasjon på sykehus
Klinisk etisk komité i kommunetjenesten – sykehjem
BRUKERMAKT OG BRUKERINNFLYTELSE? Hva opprettholder status quo?
Vi ønsker at Drammen Taxi skal kjennetegnes med: Service i alle ledd Smil og humør Tilgjengelighet/ Tilstedeværelse Løsnings- orientering Nyskapning og.
Et sosialistisk folkeparti – SV i Klimaendringene: Vår tids største utfordring.
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
Etikk i Haugesund Kommune
Cafédialog – elevmedvirkning
Fagforbundets Internasjonale Trepartssamarbeid Arbeidsseminar august 2014 Anne K Grimsrud.
Effektive lederteam og dialogkompetanse
KOMMUNIKASJON.
T OSPRÅKLIG ASSISTANSE OG BARNEHAGENS FLERKULTURELLE SAMFUNNSMANDAT Katrine Giæver Bergen 24. mars 2009 Katrine Giæver 2008.
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
Organisasjoner setter oss i en spesiell kontekst (sammenheng) som gjør at vi tenker og handler på spesielle måter. Dette kalles organisasjonsatferd.
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
Definisjoner ARBEIDSGIVERPOLITIKK er verdier, holdninger og handlinger kommunen som arbeidsgiver praktiserer og står for i forhold til de ansatte. Arbeidsgiverpolitikken.
Utdanningsforbundet Nord-Trøndelag 1S PARTSSAMARBEIDET Kurs for styrere og tillitsvalgte i Steinkjer kommun April 2016.
Roller og spilleregler. Du skal representere innbyggerne Du har en styringsrolle Du har en folkevalgt lederrolle Du har en arbeidsgiverrolle Du er en.
Kvalitetskultur ”Litt bedre i dag enn i går” Kvalitetsstrategi for Helse Midt-Norge
Foto: Bjørn Erik Olsen Medarbeiderplattform. Lederplattform og medarbeiderplattform Verdigrunnlaget i Nordland fylkeskommune –Åpenhet, tillit og lojalitet.
Norsk Kundebarometer Hvorfor etterstrebe fornøyde kunder? Hva kjennetegner de beste og dårligste bedriftene på kundetilfredshet?
Diktatur I diktaturer er det viljen til én person eller en liten gruppe som bestemmer politikken. Et slikt fåmannsstyre kaller vi ofte for oligarki. Når.
Arbeidsgiverstrategi og ledelse i Elverum kommune v/Arbeidsgruppa for arbeidsgiverstrategi i Elverum kommune For KS-nettverkssamling
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
Du och jag, Alfred! «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en Alfred for noen barn?» «Hvordan er DU som voksen i barnehagen? Er du en «Alfred» for.
God kommunikasjon. God sosial kompetanse gir et grunnlag for god kommunikasjon Hva kjennetegner god kommunikasjon? –Vise interesse –Bruke passiv og aktiv.
Foto: Bjørn Erik Olsen Bruk av medarbeider- plattform i en avdeling.
Hva er etikk Etikk er læren om moral og kan forståes som vår evne til å gi gode begrunnelser for valgene vi gjør. Dette blir spesielt viktig når vi skal.
Mandal kommune har vedtatt hvilke verdier som skal ligge til grunn for møte med publikum. Mandal kommune er preget av et positivt menneskesyn basert på.
Myndiggjorte medarbeidere i pleie- og omsorg – hvorfor og hvordan?
Lederforventninger (fokus i perioden )
Asker kommune – mer enn en jobb
Program Velkommen til satsing på etikk Presentasjon av etikkportalen
Trondheim, Terje Svendsen, President NFF
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
ARBEIDSGIVERPOLITIKK
- For ansatte og folkevalgte i Rana kommune
KVALITETSPOLITIKK for Rehabiliteringsklinikken
Samarbeid og medbestemmelse
Samarbeid og medbestemmelse
Kapittel 1 SAMSPILL.
Etikk i skole og arbeidsliv
Verdiar i nye ålesund Verdidebatt og verdiblink Leiarsamling P1 Komité for kulturbygging og verdiar.
Sosial kompetanse i yrkesrollen
VELKOMMEN Skape hele mennesker.
Relasjoner Beskyttelse og tillit Utvikling og trygghet
Utskrift av presentasjonen:

Hvilke verdier ønsker vi faktisk skal prege organisasjonen vår?

 Respekt  Åpenhet  Dristighet  Godhet Felles verdier som skal prege vår samhandling

 Respekt - Hva innebærer respekt når vi er uenige om noe som betyr mye for oss  Åpenhet - Hvordan er en organisasjonskultur der åpenhet praktiseres som en verdi  Dristighet - I dristighet ligger det et ønske om å være dynamisk og offensiv. Hva kjennetegner en dristig ledelse? Hvordan er dristige medarbeidere?  Godhet – Hvordan er en samspillskultur som er preget av godhet? Felles verdier